/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Finansieret handel
Fra : Flash77
Vist : 1225 gange
30 point
Dato : 17-11-13 05:52

Er der nogen der ved om det vil være muligt at få dette finansieret:

http://www.harald-nyborg.dk/p8452/juletrae-m-fod-90-cm-plastik

Jeg har forestillet mig et lån med mellem 0-10% i udbetaling, og så resten over ca. 24 måneder. Hvem kan jeg kontakte der kan formidle sådan et lån? Så vidt jeg kan se er det ikke noget Harald Nyborg gør i.

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 17-11-13 06:27

Er du helt sikker på at du vil kunne klare udbetalingen på 8,90 kr og de månedlige afdrag på 3,33 kr?

Man skal altid passe på ikke at sætte sig i uoverskuelig gæld!

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 17-11-13 10:09

hvis du ikke har råd til at købe det kontant, har du sgu nok heller ikke råd til at tænde det.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-11-13 11:58

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-11-13 14:42

Det er ikke så godt at tænde juletræet, men nok bedre at sætte nogle lys på og så tænde dem.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 18-11-13 18:21

Jeg har regnet en hel del på det, og jeg er kommet frem til at mit budget kan bære det i en periode på ca. 24 måneder. Jeg har også medregnet at jeg først vil tænde lyset i det om 3 år, så jeg ikke får en ekstra udgift til el i perioden hvor jeg afdrager på købet. Men hvem tror i vil låne mig pengene?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 18-11-13 18:28

Synes at du skal investere i en spand også. Den fylder du med en del af den jord du har i hovedet. Derpå planter du træet i spanden. Derved kan du få et 30 årigt kredidtforeningslån til at finansiere hele projektet.

Accepteret svar
Fra : jeanettesmor

Modtaget 30 point
Dato : 18-11-13 18:32

Du kunne forsøge at skrive til Julemanden og eller til Ønskebrønden.

Jeg har en formodning om at de vil forære dig pengene - du er jo værdigt trængende og dermed berettiget til hjælp.

Julemandens Postcenter, 0900 København C

God jagt!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-11-13 19:37
Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 18-11-13 19:56

Ej for pokker fun2... Der er et gammelt ordsprog der hedder: "Man skal ikke kaste med jord hvis man selv har en hel pløjemark i hovedet" - det er jo et plastik juletræ. Jeg husker tydeligt fra biologi i skolen, at det intet formål tjene at plante et træ af plastik - de er jo ikke levende....

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-11-13 20:13

Du må da gerne ´låne´ pengene af mig = jeg vil bare have træet = som pant.
Når jeg har dét, så sender dig et Pantebrev, med alle oplysninger osv.
Desværre kender jeg ikke de rigtige TAL på oprettelse og renter = samt opkrævnings gebyrer = som helt sikkert kommer med den handel - men jeg står åben for tilbud.
Samt et beløb der skal indbetales til sagfører.
Pengene skal jég nok få hjem - på den ene eller anden måde.....

http://www.youtube.com/watch?v=mYGRW2xQP6k

Eller det der er værre = personligt møde..

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 21-11-13 01:05

Jeg synes dine vilkår lyder yderst rimelige, bortset fra at du vil have træet i pant. Kan vi ikke indgå et kompromis med at du har træet 11 måneder om året indtil gælden er indfriet, og så har jeg brugsret over det i december? Jeg har jo ikke planer om at tænde lysene, så der vil ikke forekomme slid af nogen art.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-11-13 12:55

Det er da dumme betingelser - julen varer jo lige til påske.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 21-11-13 21:43

Ja, du her ret Eyvind... Så er der faktisk ikke meget sjov i at få det træ alligevel

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-11-13 20:02

Citat
Jeg synes dine vilkår lyder yderst rimelige, bortset fra at du vil have træet i pant.

Moske - men så betaler du fragt før og efter = altså hvis du vil `låne´ træet næste år igen....
Mennnnnnnnnn er du sikker på du har råd til porto? jeg vil have det tilsendt som ´sikker post´...?
Sikker på at du ikke kan finde en billigere løsning - bare for at spørge?

Godkendelse af svar
Fra : Flash77

Dato : 09-12-13 14:35

Tak for svaret jeanettesmor.