/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
Styre skrivebordets farve fra VB6
Fra : Henrik1212
Vist : 252 gange
60 point
Dato : 14-11-13 19:48

Er der nogen der kender en nem måde hvorpå skrivebordets farve (Win7) kan styres fra et VB6 program?

Mv. Henrik1212.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 14-11-13 20:18

Jeg tror at du bliver nødt til at være mere præcis. Hvad mener du med "skrivebordets farve"?

Kommentar
Fra : Henrik1212

Dato : 14-11-13 20:26

I forbindelse med en overvågningsprogram ønsker jeg at ændre skrivebordets baggrundsfarve fra f.eks. grå ved normal drift og rød ved alarm, idet dette kan ses på stor afstand fra skærmen. Jeg kan naturligvis ændre en forms baggrundsfarve, men dette er af andre grunde ikke en farbar vej, det bør være skrivebordets baggrundsfarve der ændres.

Mvh. Henrik1212

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 14-11-13 20:30

Du kan loade et nyt baggrundsbillede fra hvadsomhelst, kunne det være en løsning?

Kommentar
Fra : Henrik1212

Dato : 14-11-13 20:40

Ja, men det skal ske automatisk styret af et VB6 program.

Mvh. Henrik1212.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-11-13 20:45

Du kan helt sikkert lave det med dette:
http://drbatcher.com/
Ellers må der være nogen herinde der kan lave et script til dig.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 14-11-13 20:45

Her står der hvordan man gør fra kommandolinjen (DOS):
http://www.windows-commandline.com/change-windows-wallpaper-command-line/

Du skal bare gøre det samme fra VB6, dvs skrive til reg-databasen og kalde UpdatePerUserSystemParameters.

Jeg ved ikke ret meget om programmering i VB6, men jeg tror at det må være muligt. Om ikke andet kan du lave en bat-fil som du kalder fra dit VB6 program.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 16-11-13 02:23

Du kan evt. også prøve at montere solfilm på din skærm i den farve du ønsker dit skrivebord. Det tror jeg vil virke ret godt. Prøv det - du bliver glad for det.