/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Udskiftning af støvsugerslange
Fra : xodeus
Vist : 1047 gange
35 point
Dato : 14-11-13 12:34

Hej. Hvordan skifter jeg min støvsugerslange? Altså flytter koblinger osv over på et nyt stykke slange?

Jeg har nemlig 2 støvsugere, den ene kan suge, den anden er koblingen mellem slange og rør i stykker på. Så vil jeg nemlig flytte den ene kobling på slangen til den anden, men synes at de der plastik ting, som sidder fast på slangen hverken kan skrues af eller trækkes af. SÅ hvad gør jeg for at få dem af? Varmer det op? Der må da være en nem måde lige at tage det af på og samle det igen.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 14-11-13 13:00

Det er jo såre simpelt du gør bare lige sådan og sådan - da det nu er lige netop den støvsuger du har er det jo ikke noget problem - vel da

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-11-13 13:13
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-11-13 15:16

Har Du spurgt der hvor delen(e) er købt ?

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 14-11-13 15:41

Det bedste er nok at reparere den, hvor du kun skal etablere én slang-kobling forbindelse. Eksperimenter med at skære, varme, hælde acetone eller cellulosefortynder ned imellem (de to sidste forudsætter, at koblingen ikke er opløselig plastic.

Kommentar
Fra : kontrola1

Dato : 14-11-13 18:31

Køb en ny slange til den der kan suge så er problemet løst

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 14-11-13 20:53

Altså, nu er min erfaring jo, at man når rigtig langt med en skævbider og en urtekniv.

For nogle år siden var der opstået et hul i min støvsugerslange (jeg havde haft den hængende, så der opstod et knæk), hullet sad ikke ret langt fra den ene ende.
Jeg lurede lidt på hvordan tingene var sat sammen, og kunne se, at der li'som var en "rende" indvendig i koblingen, hvori slangen var limet fast.
Måske virkede det fordi limen var gammel, men jeg fik ihvertfald lirket noget af limen af med en urtekninv (en skruetrækker til flad kærv ku' nok også være egnet til formålet, så kunne jeg fjerne det defekte stykke slange og fjerne lim-rester fra koblingen, hvorpå jeg kom tokomponent-lim ned i den "rende", som sad indvendig i koblingen, og satte det lange slange-stykke fast i "renden".

Og vupti var støvsugerslangen klar til brug, omend den var blevet ca. 10 cm kortere.

Men der er jo en mulighed for, at din støvsugerslange er sat sammen på en anden måde, og derfor er du nødt til selv, at "lure på" hvordan tingene er sat sammen.

Men hvis det er 2 forskellige slags støvsugere skal du også være obs på, at det ikke er alle støvsugerslanger der har samme diameter.
Og nogle støvsugerslanger har ikke samme diameter i begge ender.