/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Tilføje comments til min gæstebog?
Fra : elek
Vist : 313 gange
100 point
Dato : 11-06-03 15:24

Hej, jeg vil gerne lave det sådan at mine besøgende kan kommentere andre folks beskeder i gæstebogen, eller besvare dem på en måde! Jeg vedlægger lige hele koden til selve gæstebogen nedenunder! Håber nogle kan hjælpe, på forhånd tak!

<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<link href="style/mainstyle.css" rel="stylesheet" type="text/css">
</head>

<body>
<?

mysql_pconnect("localhost","XXX","XXX");

//the host, name, and password for your mysql

mysql_select_db("XXX");

if($submit)

{

$time=date("h:ia d/j/y");

$result=MYSQL_QUERY("INSERT INTO shoutbox (id,name,message,time,website)"."VALUES ('NULL','$name', '$message','$time','$website')");

// inserting it into the shoutbox table which we made in the mysql statements before

}

?>
<?

$result = mysql_query("select * from shoutbox order by id desc limit 5");

//returning the last 5 messages

while($r=mysql_fetch_array($result))

//the while loop

{

$time=$r["time"]; //getting each variable from the table

$id=$r["id"];

$message=$r["message"];

$name=$r["name"];

   $website=$r["website"];

?>

<? echo '<table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
<tr>
<td class="main4" bgcolor="F1F1F1">'.$r['time'].'</td>
</tr>
</table>' ?>
<? echo '<table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
<tr>
<td class="main3" bgcolor="F1F1F1"><a href="'.$r['website'].'">'.$r['website'].'</a></td>
</tr>
</table>' ?>
<strong><? echo '<table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
<tr>
<td class="main4" bgcolor="F1F1F1">'.$r['name'].'</a></td>
</tr>
</table>' ?></strong>
<? echo '<table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
<tr>
<td class="main3" bgcolor="F1F1F1">'.$r['message'].'</td>
</tr>
</table>' ?><br>
<br>
<? } ?>
<form action="<? echo $php_self ?>" method="post">
<div align="left">
<INPUT TYPE='TEXT' value='name' NAME='name' SIZE=40 maxlength='100'>
<br>
<INPUT TYPE='TEXT' value='http://' NAME='website' SIZE=40 maxlength='100'>
<br>
<textarea name="message" cols="31"></textarea>
<br>
<input type="submit" name="submit" value="submit">
</div>
</form>
</body>
</html>

Kommentar
Fra : rackbox

Dato : 18-06-03 21:16

Er du låst til denne struktur? Eller er du villig til at ændre den? Mit forslag til dit problem er følgende:

Opret en tabel ved navn "guestbook_tree" med følgende (eller efter eget valg) felter:
- id
- parent
- submit_timetag
- subject
- centent
- website

Tilføj selv flere efter behov. Måden du bruger tabellen på er som følger:

"id" er en unik auto increment del, der specificerer den enkelte post. "parent" er en mulighed for at placere indlægget i forhold tiil de andre indlæg. Eksempel:

id parent
1 0
2 0
3 1
4 1
5 3
6 2

Her kan man se, at posterne med id 1 og 2 hører til i roden (level 0) og posterne med id 3 og 4 hører under id 1. Grafisk set ser det sådan ud i et træ:

|---3
| |---5
|---4
|---6

På denne måde kan folk kommentere andres kommentarer til indlæg i et utal af niveauer.

Når du så skal vise det på skærmen laver du en lille rekursiv løkke, der kører dit træ igennem og for hver node tjekker du for forgreninger. Mit forslag er at smide det i et array for derefter at repræsentere det på skærmen.

Håber at mit forslag hjalp dig videre.