/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
ejerskab
Fra : metaxa
Vist : 512 gange
20 point
Dato : 12-11-13 08:34

kan man , hvis man har nummeret på nummerpladen, finde ud af hvem der ejer bilen ?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 12-11-13 08:49

Ikke umiddelbart nej...

Men nogle oplysninger om bilen kan du dog få

http://www.fdm.dk/nyheder/tjek-din-nabos-bil-paa-nettet

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 12-11-13 08:50

Afgjort JA! Du skal bare være ansat hos politiet eller på motorkontoret!

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 12-11-13 08:53

En anden mulighed er hvis du selv ejer bilen, så kan du prøve at kigge på nummerpladen, og efterfølgende tage din registreringsattest. Hvis bilen har samme reg. nr. som der står på registreringsattesten, så vil du kunne se at dit navn og adresse også står anført derpå.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 12-11-13 08:53

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 12-11-13 11:00

Hvis der er tinglyst restgæld i bilen,kan skyldnerens navn ses her:

http://www.nummerplade.net/

Under `Bilbogen`.

M.

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 12-11-13 11:03

Der er ingen grund til at skjule nrplade info, hvis man sætter en bil til salg.
Almindelige borgere har ikke adgang til personoplysninger ud fra en nrplade, kun myndighederne.

Kigger du i DBA og G&G, er der mange der gør et stort nummer ud af at skjule nrpladen på foto af bilen.
Det er tosset, for en interesseret køber kan jo netop selv tjekke synsoplysninger m.m. på nummerplade.net - uden at behøve at stille en masse spørgsmål til sælger om bilen.

Men personoplysninger kan man aldrig se.
Det er omfattet af persondata beskyttelsen.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-11-13 13:50

Den beskyttelse af persondata duer ikke .

Prøv at hode på en privat parkeringsplads på en måde ,der strider med de selvgjorte regler. Hvis de har et af parkeringsvagtselskaberne til at kontrollere, varer det ikke længe inden bilejeren får et brev.
Hvor mon selskabet får adressen fra?.

Kommentar
Fra : leje9008

Dato : 03-12-13 08:34

De oplysninger kan du ikke selv hente nogen steder, medmindre du har adgang til politiets/motorkontorets systemer (som Flash77 allerede har skrevet )
Det du kan med reg.nummeret, er at du kan benytte "www.biltorvet.dk" , hvor du kan få oplyst sidste synsdato og div. data på køretøjet.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 03-12-13 13:09

Citat
De oplysninger kan du ikke selv hente nogen steder

Og det kan jo sikkert også være bedøvende ligegyldigt - personen kommer jo ikke tilbage for at få svar...