/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
vil ikke starte
Fra : kivi
Vist : 538 gange
100 point
Dato : 11-11-13 17:45

jeg har fået en pc hvor der var vista på , den afinstallerede jeg og så lagde jeg win 7 ind på den alt forløber planmæssig indtil den skal starte op og begynde at virke så sker der intet den står og blinker ellers er der sort skærm det er en packard bell , jeg har været inde og sætte den til at starte fra hdd
jeg har engang haft et program som kunne opdatere driver det var gratis såvidt jeg husker

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 11-11-13 18:50

Slimdrivers

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 11-11-13 19:05

hvordan når jeg ikke kan starte den op

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-11-13 19:22

Med eks. gparted kan gå ind og se om den er aktiv (boot)

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 11-11-13 19:39

Prøv at trykke "F8" gentagne gange ved opstart, vælg fejlsikret tilstand med netværk, så skulle du kunne rette / dl

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-11-13 19:40

Du skal ikke opdatere nogen drivere, men lade den opstarte på CDèn, og vælge reparation.
VH Palle

Kommentar
Fra : Carlam

Dato : 11-11-13 19:51

Det sk*** træls, har selv prøvet noget ligne. jeg brugte mine sikkerheds cd'er.
prøv at ændre den til at starte med cd'en.

held og lykke

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 11-11-13 19:57

Geninstaller forfra. Hvis Pc'n kørte med Vista burde den kunne starte på Windows 7, standard drivers.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-11-13 20:07

1. Er det en opgradering, fra Vista til win 7
2. Har du formateret inden du lagde win 7 ind
3. Står og blinker, kunne også være at den ikke kan finde opstartslæseren (boot)
4. Gå nu lige ind og se på de partitioner
5. Har du noget værktøj som gparted / partedMagic / hirens boot CD / andet

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-11-13 01:58

Man kan ikke sådan afinstallere et operationssystem og lægge et andet på en harddisk uden at bruge særligt værktøj til effektivt at slette bootrecord først.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 12-11-13 06:39

Jo transor det kan man godt. Disken formateres i installationsprocessen .

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 12-11-13 08:40

det er en ren win 7 jeg er nået så langt at den siger der ikke er nogen harddisk men hvordan kan man så installere win 7 og det hele foregår normalt indtil den skal starte op igen

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 12-11-13 08:59

Jeg har engang prøvet noget der lyder lidt som det samme, men i en anden rækkefølge: Jeg fik foræret en gratis pc, som var sort og den havde en skærm. Jeg skulle en dag bruge den til at finde et kort på google maps, så jeg kunne finde vej, men der var ingen strøm fordi jeg havde glemt at betale min el regning, og nu er jeg faret vildt og står bare her og blinker.... Tror du det er det samme problem vi har haft?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-11-13 09:25

Slet disken helt. Dvs. fjern også partitions. Dette kan gøres med f.eks. DBAN:

http://sourceforge.net/projects/dban/

Det er en ISO fil som skal brændes til CD/DVD. Dvs. du skal ikke kopiere ISO filen til CD/DVD, men udpakke den i selve brændingen. Denne CD/DVD boot'er du så op med og ALT på disken/diskene vil blive slettet. Prøv så at installere Win7 igen.

For at brænde ISO filen til disk kan du f.eks. benytte CDburnerXP:

http://cdburnerxp.se/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-11-13 09:44

Citat
den siger der ikke er nogen harddisk

Tjek kabler / har du sat den til at BOOTE fra den rigtige disk = mange gamle maskiner opdager ikke selv diskene, og der skal du så ind vælge dét i Bios.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-11-13 10:11

Kiwi
1. Gå nu lige ind og se på de partitioner
2. Har du noget værktøj som gparted / partedMagic / hirens boot CD / andet

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-11-13 13:14

Det kan også være en defekt disk du har, mener du kan tjekke det med
((Eyvind
Dato : 12-11-13 10:11
Kiwi
1. Gå nu lige ind og se på de partitioner
2. Har du noget værktøj som gparted / partedMagic / hirens boot CD / andet))

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 12-11-13 13:26

jeg har kun en partion på disk og jeg har prøvet med en anden hdd jeg sat dem i på den anden pc og allonceret dem der er ingen fejl der så????

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 12-11-13 14:51

Har du overvejet at køre Linux på den? Det er alt for lækkert!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-11-13 16:35

Er partitionen med win 7 = aktiv / boot

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 12-11-13 17:56

Prøv at lave en floppy disk med linux, så skal du bare se hvordan der kommer helt nyt liv i maskineriet!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-11-13 18:44

Meget morsomt Flash77 .........men det findes faktisk, og jeg tror den ligger et eller andet sted.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-11-13 18:55

Det kunne jo være? at DELL ikke kan acceptere DISKE/ HARDWARE der ikke på forhånd var virksomme på deres?? MØJ og derfor du muligvis = KUN har muligheden for at bruge ´ORIGINALE´ dele disker.
Har du prøvet at tage et par RAM blokke ud/ vende og prøve, eller bare NULSTILLET din BIOS = AF MED STRØMMEN (ind med fingrene ) - eller lignende.

MEN: det forklarer så ikke dit problem - eller gør det?

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 13-11-13 08:31

nej men det der undrer mig er at jeg kan installere win 7 og det hele køre normalt men ikke når den genstarter sidste gang så går den i sort

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 13-11-13 10:29

Hvis du nu havde kørt Windows 7 upgrade advisor havde du måske fået en advarsel om evt. Inkompatible drivers /hardware. Har du mulighed for at genistallere Vista og så køre advisor programmet?

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 13-11-13 15:18

nej og det var også på en anden disk

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-11-13 17:43

DBAN nu den disk først !
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-11-13 17:46

Ps. Virker installationen ikke på en 'ren' disk? Så er det muligvis selve installationsdisken/-filen/-programmet, som er i udu !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 14-11-13 13:31

tak alle sammen jeres råd har været lige gode og lige dårlige der ingen som har hjulpet mig

Annuller spørgsmålet
Fra : kivi

Dato : 16-11-13 08:15

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål
tak alligevel