/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Fansang. Har I er der er bedre..?
Fra : molokyle
Vist : 851 gange
100 point
Dato : 11-11-13 16:34

Alt står i overskriften !
Efter 8-2 over GVI i Week-End'en; Søndag i Sundby Idrætsanlæg ..så er den altså bare den bedste:

..eller har I en der 'matcher' ???
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-11-13 16:36

.-. og så er der oveni købet en stavefejl det har sneget sig i i selvsamme overskrift:
Citat
Fansang. Har I er der er bedre..?
Skulle selvfølgelig have været:
Fansang. Har I en der er bedre..?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-11-13 16:38

Stavefejl? Det ka' da bare bli' ved: i i = i

For dælen da os' ! = !!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-11-13 16:58

Stammer du moly,

nej vi har det faktisk ikke bedre efter en ligegyldig kamp i Sundby på Amager,
hvor jeg sjovt nok boede det første år jeg studerede på Torfavej, ved du hvor det er?

Da gik jeg tit forbi Sundby idrætspark, senere mødte jeg min kone fra Teglkåsvej,
også på Amager, men jeg nåede ikke at blive Fremad fan,
lige nu er jeg ked af at Sønderjyske rykker ned ...

sorry Svend

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-11-13 17:09

N'eh... men jeg ved hvor Torfavej : https://maps.google.com/maps?oe=UTF-8&q=torfavej+amager&ie=UTF-8&hq=&hnear=0x465253535026b3fb:0x3006a9c84dae446c,Torfavej,+2300+K%C3%B8benhavn,+Danmark&ei=1P-AUpbYGqqE4ATvyoHoCg&ved=0CCgQ8gEwAA
..og Teglgårdsvej ..hvis det er dén du mener? ..ligger
Man har vel ikke været såvel; avisbud, som brevomdeler (Postbud) på Ama'r ..for ingenting?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-11-13 17:12

svendgiversen -> ..men jeg medgiver dig at du boede tæt på 'Parken'
...ca. 2 minutter i rask gang
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-11-13 17:23

Et fantastisk kort som minder mig om mit første år i hovedstaden,
da jeg måtte cykle helt ind til den gamle læreanstalt ved Sølvtorvet.
Senere kørte vi med S tog til Lyngby...

Og jeg mener Teglkåsvej, en sidegade til Amager Landevej, lige efter Østerlarsvej.

og ikke Teglgårdsvej, måske kender jeg Amager bedre end du?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-11-13 17:47

Indrømmet: Syd for Sundby Øster er jeg knap så velbevandret.
Det ligger jo i Kastrup / Tårnby
I Lyngby har jeg imidlertid boet i 6 år ...sammenlagt. Altså af flere omgange.
Trongårdsvej og Lundtoftevej ..over for Stadion (Da holdt jeg med Lyngby ...som blev Danmarksmester i de år!)
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-11-13 17:52

Citat
..den gamle læreanstalt ved Sølvtorvet.
Aha...

Du er POLYTEKNIKER
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-11-13 18:08

Godt moly, jeg er også ofte gået forbi Lyngby stadium,
på vej fra DTH, nu DTU, fra Lundtofte til S stationen, men som regel tog vi bussen.

Omkring Amager er jeg efterhånden bedst kendt længst ude,
min afdøde kones søstre bor i Dragør...

Og så et par mærkelige tilfældigheder:

Min nye kone er ogsa fra en ø, nemlig Mors, med stor indavl,
hun er kunstmaler og elsker Skagen Gul, ikke meget forskellig fra Dragør Gul.
Hvad er forskellen, bortset fra sproget?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 11-11-13 19:09

Citat
hun er kunstmaler og elsker Skagen Gul, ikke meget forskellig fra Dragør Gul.
Hvad er forskellen, bortset fra sproget?
Dragørgul er mere rødgul end skagengul.

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-11-13 19:18

I må have fået ø-kuller, for her er sangen der skal synges.
Og det var Smørum og det var Smørum..................ålæ ålæ ålæ.
Lyngby - det var der jeg gik på fodboldtræner kursus..................udendørs om vinteren.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-11-13 19:47

Sjovt som tingene udvikler sig,
vi havde en meget bedre kampsang end den fra Smørum i min hjemby Skals,
men lige nu kan jeg ikke huske hvad den hed, kun at vi tævede alle naboklubberne:
Skals Skals tag nu chansen, ikke kør med ambulansen...

Men om Skagen Gul,
da jeg mødte min nye kone var hendes hus malet stærkt gul,
en farve som hende og hendes afdøde mand havde købt billigt hos Praktikeren i Flensborg,
(u)heldigvis havde hun lagt penselen oven på den tyske farvekode, og da vi skulle male igen,
fik vi en lidt lysere og mere gul farve, i stedet hor Dragør Gul, nærmest Skagen Gul,
findes ikke flottere her på Fjordvej, slet ikke på Amager, men måske i Skagen.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 11-11-13 20:18

Svend, det gør ondt i mine testikler når du skriver Skagen gul - Dragør gul.
Det hedder, SKAGENGUL - DRAGØRGUL

For nu at holde os til dit speciale.......Du kunne aldrig finde på at skrive, Hydraulik olie...........vel..? Det hedder HYDRAULIKOLIE.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-11-13 20:26

Kaptajn-Tommy - du skal heller ikke klemme indtil de bliver Skagensgule

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-11-13 20:41

Undskyld, når jeg adskildte. var det for at fremhæve at det var farven Gul det drejede sig om,
ikke byerne,
iøvrigt kunne det være interesant at få farvekoderne på henholdsvis: Skagengul og Dragørgul?

Jeg tvivler på de hedder det samme hod Praktikeren i Flensborg, der iøvrigt nu hedder noget andet??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-11-13 21:52

Der findes RAL numre hvor farverne er de samme. Men det kommer også an på baggrundens farve.
http://www.stepshop.dk/ral/ral.htm

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-11-13 07:53

Sangen om Smørum kender jeg da godt:

Smøøøøørum er et tegneseriehold, tegneseriehold, tegneseriehold....

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 12-11-13 16:38

Molo - Det er ikke den vi selv synger...................................

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 16-11-13 08:37

Trøste påængår til Eyvind
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-11-13 10:08

Tak det luner.
Hilsen fra en 08 fan