/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Kontrollampe lyser på varmekedel.
Fra : JoakimJuel
Vist : 753 gange
20 point
Dato : 09-11-13 11:28

Hej!
Jeg har brug for hjælp, da jeg ikke ved hvad jeg skal gøre.
Jeg har en BOSCH Europur varmtvandsbeholder, model ZSB 16-1 A23 fra 2008.
Her er bogen: http://www.bosch-climate.dk/files/201107061120020.8.%20Europur%20ZSB%2016-1%20ZWB%2026-1.pdf

Kontrollampen er begyndt at lyse rødt. Hvad skal jeg gøre ved det?

"Det er kontrollampen for brænderdrift", nr. 363 på side 11 i bogen.

Jeg sætter pris på jeres hjælp - tak!

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 09-11-13 11:58

Det betyder vel, at den er begyndt at virke!

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 09-11-13 12:04

Hvor gammel er den, og hvad siger leverandøren? Den er vel temmelig ny, så det må være inden for reklamationsretten?

Kommentar
Fra : JoakimJuel

Dato : 09-11-13 12:04

Hej. Jeg ved ikke om du prøver at være sjov, eller jeg bare misforstår dit indlæg.
Selvfølgelig virker varmtvandsbeholderen - jeg prøver at finde årsagen til at den lige er begyndt at lyse.

Kommentar
Fra : JoakimJuel

Dato : 09-11-13 12:05

Den er fra 2008 og jeg har ikke spurgt leverandøren, da jeg forventer at det er en lille fejl jeg selv kan rette?

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 09-11-13 12:07

Jeg mener det seriøst: De elektriske vandvarmere, jeg kender, lyser rødt, når de virker. Har desværre ingen erfaring med gasvandvarmere.

Kommentar
Fra : JoakimJuel

Dato : 09-11-13 12:10

OK. Tak for info PayBackPoker... Men den er først lige begyndt at lyse rødt nu, så jeg tvivler på forklaringen...

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 09-11-13 12:28

Det kan så være en indikation af at brænderen IKKE er i drift, så du skal barbere dig med koldt vand!
Ifølge den vedlagte bog er der et display i varmeren. Hvad siger det? Side 44 oplister en masse fejlkoder og deres afhjælpning og en resetknap der i visse tilfælde skal aktiveres. I andre tilfælde skal der slukkes for strømmen og tændelektroden skal tages ud og renses/tørres.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 20 point
Dato : 10-11-13 14:00

http://www.bosch-climate.dk/files/201107061121390.11.%20EuroPur%20ZSB-ZWB%2016,26-1.pdf
ECO knap
Når man holder ECO knappen inde , indtil den lyser,
skiftes der mellem komfortdrift og ECO-drift.

ECO-knap
Ved at trykke på ECO-knappen til den lyser, kan der
vælges mellem komfortdrift og ECO-drift.
Komfortfunktion, ECO-taste lyser ikke
(fabriksindstilling)
Kedlen holdes konstant på den indstillede temperatur.
Derved kan varmt brugsvand aftappes i løbet af kort tid.
Derfor tænder kedlen, også selv om der ikke aftappes
varmt brugsvand.
Sparefunktion, ECO-taste lyser
Varmt brugsvand holdes på sænket temperatur. Står
termostaten helt til venstre, holdes vandet ikke
varmt.
• med behovsanmeldelse
Ved kort åbning og lukning af varmtvandshanen
opvarmes vandet til den indstillede temperatur.
• uden behovsanmeldelse
Vandet opvarmes først til den indstillede temperatur,
når det varme brugsvand tappes.
VH Palle

Godkendelse af svar
Fra : JoakimJuel

Dato : 11-11-13 07:58

Tak for svaret pallebhansen.