/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Montering af toilet på ujævnt/skævt gulv
Fra : jko
Vist : 9391 gange
100 point
Dato : 11-06-03 14:13

Hej ....
Vi har forsøgt at skifte toilettet i sommerhuset. Det gamle var siliconeret fast og det ville vi så også gøre med det nye - men "fladen" det står på er mindre på det nye og gulvet er åbentbart ret ujævnt så det står ikke fast !
Hvad gør man så ???

Mvh
jko

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 11-06-03 14:17

Du er nok nødt til at spartle det først.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 11-06-03 14:19

Du er nok nødt til at spartle det først - evt. lægge et nyt lag spartelmasse på hele gulvfladen. Hvis du bruger fiber-spartelmasse, bliver det meget stærkt.

Kommentar
Fra : jensalexander

Dato : 11-06-03 14:33

Du kan montere toialettet først i vatter på et par træklosser, men ikke skrue det helt fast. Derefter kan du støbe ind under skålen. Når støbet er størknet kan du fjerne klosserne, og fylde hullerne op og skrue det fast.

Kommentar
Fra : teqwhrvl

Dato : 11-06-03 16:08

Køb noget hurtig tørrende cement, kan i nogle byggemarkeder fås i pølser, efter i har optegnet toilettes omrids (gøres ved at stille toilettet på sin plads, hush at mærke op til skruehuller) ligger i en pølse hurtig tørrende cement efter omridset, (Husk da at have boret for til skruehuller samt isat ravplugs til disse skruer). herefter stiller i toilettet ovenpå cementen stille og rolig og trykker let til evt. vatter det til isæt skruerne men lad være med at fast spænde dem. Når cementen er tør kan i skrue skruerne fast, men pas på for hvis i spænder for hårdt kan kummen revne.

Ovennævnte kan kun lade sig gøre hvis i har fliser på gulvet og gulvet er støbt.

Hilsen Henrik

Kommentar
Fra : jko

Dato : 12-06-03 11:57

Vi har fliser og gulvet ER støbt - bare ikke lige der hvor toilettet skal stå ! Det kan ikke bores fast da der desværre er næsten hult under fliserne - det gamle stod som sagt på en større skål og dermed på det jævne gulv !
Jeg orker næsten ikke at skulle fjerne fliser og støbe og lægge fliser igen - er der ikke an lettere løsning ???

Mvh
jko

Kommentar
Fra : teqwhrvl

Dato : 13-06-03 15:15

Jeg ved ikke om det evt. kunne lade sig gøre, men hvad med for eks. at få en granitplade/skiferplade skåret til gulvet og boret ud til afløb. Det kun da se skidegodt ud????, den skal nok være min. 20 / 30mm tyk.

Det er det eneste jeg kan tænke mig som kan holde og da i ikke ønsker at rep. gulvet. Gulvet vil også herefter være jævn til en siliconefuge.

Hilsen
Henrik

Kommentar
Fra : kjobek

Dato : 17-06-03 17:12

Hej JKO
En proff måde at rette toilettet op på, er at line det op med nogle små stykker blyplade ca. 1.5X4 cm fire stæder under skålen. Det er et materiale der let kan støbes ind uden at det giver sig i modsætning til træ der suger vand. Derefter skruges skålen fast og der fuges op hele vejen rundt om foden. Det kan ikke betale sig at snyde og lade være med at skrue det fast i gulvet, for det vil komme til at vippe før eller senere. Jeg tror ikke at du slipper for at støbe en smule under foden.
Hilsen Jan

Kommentar
Fra : JannOtto

Dato : 22-06-03 21:55

Hej JKO

Jeg har men gode resultater monteret toiletter på ujævne gulve, ved at stille tiolettet på 1, 2, eller 3 lag venyl, alt efter hvor ujævnt gulvet er, man tager toilettet og stiller det op på en rest venyl tegner det af efter foden på toilettet og derefter skærer det ud, ligger det under toilettet og spænder det fast, det er enkelt og nemt, og det virker....

god fornøjelse
JannOtto

Kommentar
Fra : ymot

Dato : 20-07-03 22:54

Du klodser toilettet op med små stykker vindpap /sokkelpap e.lign noget der ikke suger vand ,så skruer du toilettet fast, til sidst fuger du kanten ,med det fugemasse du har brugt i resten af badeværelset.Det er Leth :.)

MVH Ymot