/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Guldvarme virker ikke på 1 af værelserne
Fra : basseluft
Vist : 535 gange
20 point
Dato : 05-11-13 10:05

Hej kandu :)

Har et gulvvarmeanlæg med trådløse sender det neoterm, mit problem er så at gulvvarmen ikke virker ud til at af værelserne? Har fjernvarme.

har prøvet :

Tag følerne af ude ved retur løb og lade den få fuld skrue i 3-4 timer med ca 200 liter fjernvarme i timen. uden at kunne mærke nogle temperatur ændringer i retur løbet, og gulvet..

Har slukket fraløb til fjernvarme, for at tjekke om mit system var utæt.. men brugte 0 liter fjernvarme i timen..

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 05-11-13 11:36

luk alle kredse med undtagelse af den der ikke virker. det kan muligvis sætte gang i cirkulatioen.
måske sidder der snavs i systemet. så kan du blive nødt til at koble slangerne fra og skylle dem igenem med vandslagen.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 05-11-13 11:37

Prøv at lufte strengen ud.

Kommentar
Fra : basseluft

Dato : 05-11-13 14:03

Har prøvede at lufte ud :) skal jeg bare lukke alt og åbne den på fuld knald? :)

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 05-11-13 14:25

det ville være mit forslag. hvis det ikke virker, må der jo være en eller anden blokering i systemet

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 05-11-13 17:20

Er det den rigtige kreds du har fat i....

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-11-13 18:14

Du skal først kontrollere at senderen kan åbne anostaten ude ved kredsen, ved at skrue senderen til at give feks. 30 grader. Så kan du se om anostaten åbner op, efter ca 3 min.
VH Palle

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 05-11-13 19:11

Anostat???? Mener du telestat?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-11-13 19:41

Ja, anyway, se om den åbner.
VH Palle

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-11-13 07:22

En reguleringsventil til omtalte gulv er i udu ...er mit gæt. Den står åbenbart lukket.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 18-11-13 19:49

Jeg har fundet fejlen for dig. Du modsiger dig selv lidt, så jeg tror du har et forkert varmesystem. Det lyder som om du vil have varme i dit gulv, men du skriver at det er et guldvarmeanlæg du har, og sådan et sender kun varme til genstande af guld, og intet ned i gulvet. Hvis du vil være fri for at udskifte hele anlæget, så kan du evt. belægge hele dit gulv med guld, som så øjeblikkeligt vil blive opvarmet med dit nuværende anlæg.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-11-13 20:31

Ja, det kunne man, men man skal altid overveje fordele og ulemper.
Fordele:
Kan være en god investering hvis guldprisen går op.
En god varmeleder, altid varme tæer.
Let rengøring, også hvis man spilder rødvin.

Ulemper:
Kræver en rimelig stor engangsinvestering, men det er nok ikke noget problem hvis man allerede har brugt penge til et guldanlæg.
Ridses let hvis det er 24 karat.
Tai-pigen skal ned på knæ for at polere, dette kan omvendt være en fordel.

Lad os høre hvilken model det bliver ?
VH Palle

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 20-11-13 22:32

Jeg synes helt bestemt at alt taler for at vælge guldanlæget - og alt under 24 karat synes jeg vil være en meget skrabet løsning.

Banken vil helt sikkert gerne støtte op om den investering det vil være at gå over til guldvarme. Guld er jo mere sikkert end penge i banken, så de vil hverken bede om garanti eller noget som helst.

Det næste er, at man med guldgulve kan optage enorme lån i sin ejendom, til en yderst rimelig rente, som man så kan leve godt for i de næste mange år. Når pengene er brugt op, så vil guldværdien være steget så meget at man kan sælge sine gulve med så stor fortjeneste at man bare kan flytte til et sted hvor der er så varmt at man slet ikke behøver at tænke mere på gulvvarme, og så skal man bare leve lykkeligt resten af sine dage.

OG så glemte du jo lige at nævne en fordel mere... Hvor mange tror du kan benytte sig af den her sætning: "vil du med mig hjem og se mit guld gulv?"