/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Vende bil på siden
Fra : boje1904
Vist : 819 gange
100 point
Dato : 05-11-13 07:23

For år tilbage så jeg en reklame for nogle skinner som kunne monteres på tværs af bilen, disse skinne kunne så bruges til at rulle bilen om på siden. Formålet er at få bedre adgang til undersiden af bilen.
Jeg har en kollega som er interesseret i sådanne skinner, noget med service af vogne. Som jeg husker det var det en svensk opfindelse, er der nogle som ved hvor jeg kan finde billeder af denne opfindelse?

Accepteret svar
Fra : jtk3

Modtaget 100 point
Dato : 05-11-13 10:36

http://www.autovip.dk/Dansk/index.htm
Det må være sådan en.

Godkendelse af svar
Fra : boje1904

Dato : 05-11-13 11:00

Tak for svaret jtk3. Det var lige den jeg søgte. Tænk den findes stadig, ved du om nogen har erfaring med den:) Personlig er jeg skæptisk ved de forskellige væsker i bilen.

Kommentar
Fra : jtk3

Dato : 05-11-13 11:16

Jeg kender ikke nogen der har erfaring med dem.Jeg kunne bare huske at have set.Jeg repererer ikke selv biler.Men den ser smart ud.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-11-13 19:14

Normalt tømmes olien af inden du vipper den rundt - og ja det kan gøres af en person.
Hvis du vipper mod benzin påfyldningen skal tanken også tømmes.
En af mine venner havde sådan en, og vippede sin Mazda 626 om på siden en gang i mellem.
Jeg har aldrig selv prøvet den, for jeg lavede en speciel udgave til min gamle Volvo 210 (Duetten).