/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Vaskemaskine
Fra : mig-selv
Vist : 543 gange
200 point
Dato : 04-11-13 23:03

Top-betjent maskine = hvor tøjet er rent som sne?
Men afløbs-vandet er kul-sort (næsten)

Samt det ny-vaskede ikke ligefrem luget godt.
Og den vil ikke rigtig varme vandet?

Den har stået stille næsten 5 år?

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 05-11-13 00:12

Og hvad er spørgsmålet?
Hvis den har stået ubrugt uden at blive helt tømt for vand, har der været en masse skimmelsvamp i bunden, sort, som du ser, og ildelugtende tillige. Temperaturfølerne har det nok heller ikke for godt. Imponerende, at den kan pumpe ud.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 05-11-13 00:15

Hvad er spørgsmålet? Hvad er problemet?

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 05-11-13 00:17

Der er sikkert gået så meget skimmelsvamp i programværket, at det ikke måler ret temperatur. Det bør nok have et sprøjt fugtfortrængende silicone.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-11-13 21:41

Kør en tur med rodalon og god udluftning samtidig.

Kommentar
Fra : hansimanden

Dato : 06-11-13 13:33

Om ikke andet så købte jeg en ny vaskemaskine ved www.el-salg.dk, så kan du om andet få en ny billigt.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-11-13 19:36

Citat
Om ikke andet så købte jeg en ny vaskemaskine ved www.el-salg.dk, så kan du om andet få en ny billigt.

Citat
Og hvad er spørgsmålet?
Hvis den har stået ubrugt uden at blive helt tømt for vand, har der været en masse skimmelsvamp i bunden, sort, som du ser, og ildelugtende tillige. Temperaturfølerne har det nok heller ikke for godt. Imponerende, at den kan pumpe ud.

Tja........jeg har set dig? besvare spørgsmål med mindre viden - i spørgsmålet.
Citat
Der er sikkert gået så meget skimmelsvamp i programværket, at det ikke måler ret temperatur. Det bør nok have et sprøjt fugtfortrængende silicone.

Der tror jeg DU har ret.
Citat
Hvad er spørgsmålet? Hvad er problemet?

ANER DET IKKE.

Kør en tur med rodalon og god udluftning samtidig.

Prøver det lige.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-11-13 19:40

Citat
Kør en tur med rodalon og god udluftning samtidig.

Hvordan gør man det - jeg har ikke Rodalon/ eller hvis det er en person, der vil ud og køre med mig?
Men jeg kan selv-fø-li tage maskinen bag på...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-11-13 19:42

Troede der mom et SVAR: = rens filteret / MÅSKE.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-11-13 19:57

Man bruger rodalon (eks. fra Matas) og du behøver ikke at tage maskinen med derhen.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 06-11-13 22:41

Nu kom du jo ikke med noget spørgsmål. Det er interessant at vide hvor du har set mig besvare spørgsmål med mangelfuld viden. Det vil jeg gerne høre mere om.
vh
pbp

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 07-11-13 00:36

Rodalon er et bakteriedræbende middel, som er meget effektivt. Kan fås hos købmanden eller Matas. Så maskinen har sikkert godt af det.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-11-13 09:45

Mig-selv..................det er nok mere effektivt at købe et nyt oliefilter frem for at vaske det i en alm. topbetjent vaskemaskine, selvom den godt nok har 2 punkt tromleophæng.