/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Lidt mystisk.
Fra : Mosebaek
Vist : 792 gange
100 point
Dato : 04-11-13 15:53

Her i mit nærområde,forekommer der en spøgelses bil. En VW Golf. Jeg bed mærke i den,for et par mdr. siden,på grund af nogle enorme brede dæk.
"For sjovt",slog jeg den op i http://www.nummerplade.net/soeg/?regnr=zt35499

Jeg bemærkede at den er ophørt,
Citat
Afmeldt uden aflevering af nummerplader d. 06-08-2013

og forsikring ligeledes er afmeldt. Alligevel,så jeg den igen idag. Stadigvæk med de samme nummerplader.
Er det en "tikkende bombe",at have på vejen. Jeg mener manglende forsikring..... manglende indregistrering. Synes ialtfald,at det ser lidt "skummelt" ud.

M.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-11-13 16:38

Ring til politiet, og lad dem afhente pladerne.
VH Palle

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-11-13 16:49

Politiet har ikke haft tid til at hente pladerne.

Familie tæt på mig, fik "uventede" gæster, en bil der med fuld fart fløj ind i haven, og ødelagde alt på sin vej, inckl totalskadet ny campingvogn og køkkenet og førstesal.

Ejeren af denne bil, havde heller ikke betalt forsikring, men de uheldiges egen forsikring gik ind og overtog regningerne - med undtagelse af beplantningen, der var der en fond der gik ind og hjalp.

Så selv om uheldet skulle være ude, så er der hjælp at hente... satans med de besparelser på snart sagt alt

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-11-13 17:01

Det er sikker ikke kun vægtafgift og forsikring den er gal med. Det kan være gamle plader, som bruges på en stjålen bil. Det er også dem som kører uden at betaleefter tankning.,

Pladerne kan være afmeldt, efter at de er stjålet fra en ærlig bilejer.

Hvis man bliver skadet af en bil uden forsikring er der en fælles forsikringspulje, som betaler. Den betaler vi alle en lille smule til.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 04-11-13 19:02

At den er afmeldt kan være rent teknisk f.eks. ved manglende omregistrering. Den forrige ejer har sandsynligvis været træt af at betale vægtafgift og forsikring på et solgt køretøj. Det har vi også prøvet med en gut jeg troede jeg kendte. Her var det så "nemt" for politiet, da jeg kunne opgive navn og adresse på slynglen. Han har sikkert fået "besøg" kort efter ?!
Hvis du finder en adresse på køretøjet, vil politiet sikkert blive lykkelige for en "hyggesludder" med føreren, der så passende kan "forklare" hvorfor han kører rundt i en afmeldt bil ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-11-13 19:37

I "mit" tilfælde, var der gået et halvt år over tiden for aflevering af pladerne

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-11-13 21:52

Tak for indlæg. Det er ikke fordi,jeg skal rende rundt og spille lovhåndhæver. Men jeg har ikke meget tilovers for folk,der mener at love og regler,kun er noget alle andre skal efterleve.

Jeg har jo altid ment,at så længe der var nr.plader på bilen,virkede den lovpligtige ansvarsforsikring.
Men når både bil og forsikring er afmeldt......utroligt vedkommende tør......

Jeg ved nu ikke lige,hvad jeg vil gøre ved det. Man kan jo risikere at komme ud for en "ulykke",hvis vedkommende sporer een.

M.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-11-13 22:03

Vedkommende er da fuldstændig ligeglad, hva' kan der ske? En løftet pegefinger? En bøde som ikke bliver betalt?

Du kan i din alder (humoristisk ment) glemme hvad du hedder, når du ringer til politiet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-11-13 22:06

Den ENESTE CHANCE Policen har for at fange den ´slyngel´ er at DU følger efter ham = mens du selv LAVER ulovligheder under kørslen (tlf/ hastighed/ osv) men = hvis du ringer og du kører efter HAM, så tror jeg du bliver frikendt = og de ville sikkert være mere end glad..........MEN

mon de har en vogn til rådighed - når du ringer?
Sikkert der PROBLEMET ligger i lille Danmark - med de nye Politikredse/ Amter.

God ´jagt´.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-11-13 22:07

NB: SMID EN SØM-MÅTTE ud foran ham, næste gang du ser bilen = hvis man altså lige har en sådan med sig..!!!!!!!

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 05-11-13 08:00

jeg tror at det er bedst at vender ryggen til, det er sikkert nogle "perkere" og du bliver jaget vildt fremover

Accepteret svar
Fra : Cortina01

Modtaget 100 point
Dato : 05-11-13 18:27

Sludder, kenwood. Man holder et øje med hvor den holder, ringer til politiet og opgiver registrerings nummeret. Har selv gjort noget lignende med en Audi der holdt mistænkeligt.
Først virkede betjenten ikke voldsomt interesseret, men da jeg fortalte det drejede sig om en Audi skete der ting og sager. Nummerpladerne hørte nemlig til en Seat, såvidt jeg husker. Er du helt sikker på det er en Audi ? Jah, det skulle jeg mene. Der gik max. 5 minutter, så holdt der et par meget interesserede herrer fra ordensmagten. Jeg tror ikke de begyndte at oplyse om, hvorfor de lige holdt der.
Mon ikke de udfører deres "håndværk" og belærer synderen om, at gentagelse ikke er anbefalelsesværdigt ?

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-11-13 18:44

Tak for svaret Cortina01. Indrømmet: Jeg er for stor en kylling,og for gammel,til at involvere mig.
Men så bilen igen idag. Med de samme nummerplader. Skulle nogen få lyst,til at tage sagen op,holder den med mellemrum ved adressen: Ballerumvej 113. 7700 Thisted.

Da jeg er rimeligt lokal,har jeg valgt vatpikkens løsning. Nemlig den nemmeste,at lade ulovligheden fortsætte.

Vh. M.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 08-11-13 19:12

Hej Mosebaek og selvtak.
Jeg forstår udmærket, at du ikke vil hænges ud offentligt. Det tror jeg så heller ikke ville blive tilfældet, men da det er lige vel langt fra mig geografisk, vil ordensmagten sikkert vide hvordan jeg kan vide noget om en bil i Jylland, så vi overgiver det til nogen i nærheden ?
Forhåbentlig bliver der sat en stopper for det inden længe.
God weekend.