/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Media center.
Fra : stone47
Vist : 558 gange
300 point
Dato : 04-11-13 09:16

Ja hvilken kategori, skal jeg bruge til dette??
Jeg vil gerne have styr på mine billeder og film. Jeg vil også gerne kunne gemme DVD film i dette mediecenter. Et nyt fjernsyn idag, har bla. a. bogstaverne DLNA på mærkaten.

Hvordan lægger man nemmest en film ind på denne DLNA server?
Selv har jeg en WD media box.
http://www.wdc.com/en/products/homeentertainment/mediaplayers/
Er denne DLNA ready.
alle gode råd modtages.
hilsen Steen

Accepteret svar
Fra : peque

Modtaget 310 point
Dato : 04-11-13 09:22

Tja - Jeg ville klart gå Linuxvejen og kigge på MythTV - som et samlet Mediecenter til et helt hjem og kke kun til et TV - men det er alt efter hvad det er du vil have i sidste ende.

For ast forklare DNLA http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1311667585

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-11-13 23:44

Citat
Selv har jeg en WD media box.
http://www.wdc.com/en/products/homeentertainment/mediaplayers/

FeD lille genstand, den vil bare det hel = og den er kompatibel med dit system

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 05-11-13 19:58

WD boxen har jo nogle år på bagen. Men den ser du til at bruge DNLA. Jeg har arbejdet noget med dette format og hvad det kan. Igår har jeg lavet en DNLA server på min ubuntu server i kælderen.
Det ser ud til at funke fint, men jeg har stadig ikke helt styr på det. Der hvor kæden hopper af lige nu er, at når jeg lægger en film derned, kan min telefon ikke afspille formatet, og min PC vil ikke hente data hurtigt nok, pauser og henter en blok data.
Skal sige jeg tager munden fuld, det skal være i HD kvalitet. Jeg har valgt at lave film i format .mov
nogen erfaringer som i vil bære til.
mener også at disken er en USB 2,0 disk, der er nok for langsom til HD.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-11-13 20:50

Har du opgivet Raspberry Pi? eller forveksler jeg dig med en anden som har den hobby

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 09-11-13 09:37

Nej den er god nok. Jeg gør også i Rasberry PI. Jeg ved godt den også kan bruges som DLNA server.
Jeg have nu planer om at lave noget styring med den. Så man kan tænde lyset hjemme, men fra en hjemme side. Jeg prøver jo så mange ting. lige nu tester jeg så lidt på DLNA servere. Installerede så DLNA på den gamle baerbar som laver http://stoneplace.dk jeg havde sat en disk på en af USB stikkene. Men som jeg skriver er USB2 for langsom til HDvideo. Jeg har også dannet et par film som .mov men det er vist til apples quickplayer, og det er ikke alt der vil spille det. Så hvad er det bedste og mest universale HD format at bruge?. Hilsen Steen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-11-13 21:07

Citat
hvad er det bedste og mest universale HD format at bruge?
MPEG4 spiller fint på mit netværk og kan afspilles fra computeren på mit smart TV med et medieserver program, TVet kan også gå ind i de delte mapper på computeren og streame musik og film:
http://en.wikipedia.org/wiki/MPEG

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-11-13 21:11

Lidt læsestof: http://www.raspbmc.com/wiki/user/mythtv/
på forhånd undskyld til Peque hvis jeg går for meget ind på dine områder

Godkendelse af svar
Fra : stone47

Dato : 09-01-14 21:02

Tak for svaret peque. Jeg er selvfølgelig ikke færdig med dette. Men må hellere lukke dette spørgsmål. Jeg har gang i nogle nasservere, og det ender vel med jeg må have et nyt fjernsyn. så løses nok nogle spørgsmål og andre opstår. Men tak for deltagelsen. hilsen Steen

Kommentar
Fra : peque

Dato : 10-01-14 06:12

Hvor hurtigt er dit netværk ?
Altså jeg kører også DNLA via Mythtv på enkelte TV samt Raspberry og så længe det er Gigabit har jeg ingen problemer hverken fra mine 3 raspberry eller mine TV

Men ja vi kan da også tage snakkede privat på mails hvis det er !