/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows opdatering KB 2866337 umulig
Fra : Gin
Vist : 482 gange
35 point
Dato : 02-11-13 18:04

Kører med Windows 7 Home. For et par uger siden kom en opdatering KB 2866337, men det viste sig, at det kunne ikke lade sig gøre. Den hænger nu, så hver gang jeg lukker computeren, prøver den igen at opdatere, men endnu er det ikke lykkedes. Hvad gør jeg???
Hilsen fra
Gin

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-11-13 19:19

Nogle opdateringer kan tage lang tid, når den installerer lige før nedlukning.

Hvis den skiftevis fortæller at du ikke må tage strømmen fra / og viser eks. 1 af 20 så er den i gang, og skal bare gøres færdig

Kommentar
Fra : Gin

Dato : 03-11-13 08:12

Jeg tager aldrig strømmen fra, idet den selv normalt lukker ned efter at have installeret opdateringer... Jeg plejer ikke at have problemer med Windows opdateringer, men da deres opdateringer plejer at være vigtige, er det ærgerligt, at den ikke kan opdatere....

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 35 point
Dato : 03-11-13 11:16

Der er vist flere som har vrøvl med den opdatering.
https://www.google.dk/search?q=KB+2866337&oq=KB+2866337&aqs=chrome..69i57j69i61l2.10937j0j8&sourceid=chrome&espv=210&es_sm=122&ie=UTF-8

Måske kommer windows selv med en rettelse - en dag.

Godkendelse af svar
Fra : Gin

Dato : 03-11-13 15:15

Tak for svaret Eyvind. Jeg har læst det link du angav og derefter prøvet alt muligt uden held. På update-listen kan jeg se, at computeren har prøvet at up-date hele 47 gange de sidste par uger.... Jeg håber du har ret i, at Windows måske kommer med en rettelse på et eller andet tidspunkt... idet det lader til, at der er mange, der har samme problem som jeg har.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-11-13 19:48

Ok - men jeg har nu kigget i min win 7 > kontrolpanel > tilføj /fjern (pas på) > oppe til venstre > vis installerede opdateringer > der er 79 opdateringer men ingen "KB 2866337" - det kan så være en Essential opdatering for det har jeg ikke på den computer - den kører med Avast (gratis udgaven)
Den har heller ikke opdatering på min gamle Office 2000.

Kommentar
Fra : Gin

Dato : 05-11-13 08:39

Tak for din kommentar. Jeg har rodet mere med sagen og fundet ud af, at det er en opdatering som knytter sig til Windows Security Essentials. Jeg har så prøvet at smide dette program ud, men det lykkes ikke. Har nu igen insalleret AVG antivirus og Zone alarm, men da jeg åbnede i morges, virker Zone alarm ikke og der kommer fejlmeddelelser om at jeg skal åbne Security Essentials.......

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-11-13 09:28

Det er ikke godt at køre med to antivirus programmer på een gang.

Afinstaller AVG
Afinstaller essentials

Installer AVG som også skulle være bedre.

Der er hjælp her.
http://support.microsoft.com/kb/2435760/da

Kommentar
Fra : Gin

Dato : 05-11-13 12:05

Jeg har deaktiveret Essentials og vil af med det, men det virker umuligt at afinstallere Essentials, når jeg går ind under Figuration og programmer og bedt om afinstallation, kommer der efter et stykke tid en meddelelse om, at det ikke kan lade sig gøre.... og der vises fejlkoden 0x8004FF80.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-11-13 14:54

Alt efter hvilken udgave af essentilas du har kan du måske bruge dette.
http://support.microsoft.com/kb/2483120/da

Der står noget om en vesion som starter 2.xxxx

Kommentar
Fra : Gin

Dato : 18-11-13 08:41

Jeg har rodet med at få smidt Essentials ud og har været inde i regedit og elimineret alt, der har med dette program at gøre, har også elimineret hvad der har med Malware at gøre. Det har virket, men nu kommer der en besked frem fra Microsoft, hver gang jeg starter op, at der er fejl ved Essentials og at jeg skal henvende mig til systemadministrator.....
Jeg håber, der er andre, der har haft det samme problem, som nu er blevet helt fri for det