/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Antivirus program
Fra : akle
Vist : 1039 gange
100 point
Dato : 31-10-13 19:28

Vil installere et gratis antivirus program. Hvilket er bedst og venligst giv en link henvisning til programmet.
På forhånd tak!
Mvh Akle

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-10-13 19:49

Jeg bruger gratis Avast og det gratis essential fra microsoft, på mine computere.
For mig virker de meget godt.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 31-10-13 23:39
Kommentar
Fra : marken84

Dato : 01-11-13 09:12

Citat
Jeg bruger gratis Avast og det gratis essential fra microsoft, på mine computere.
For mig virker de meget godt.

Tror nu da i øvrigt ikke det er en god idé at køre to virusprogrammer sideløbende

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-11-13 09:36

Bruger Avast, det syn's jeg er bedst! (GRATIS)

Citat
Tror nu da i øvrigt ikke det er en god idé at køre to virusprogrammer sideløbende

Eyvind har "mange" pc'ere tror ikke han har 2 på 1

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-11-13 09:37

Det tror jeg heller ikke - så derfor har jeg 2 computere med Avast og 2 andre med essetials.
Mine løse harddiske også med styresystemer har hver sit antivirusprogram.
Mine pendrives med Linux har ikke noget antivirus program.

Jeg havde nu forestillet mig at denne tekst var tydelig nok.
"Jeg bruger gratis Avast og det gratis essential fra microsoft, på mine computere."

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 01-11-13 09:52

Citat
Jeg havde nu forestillet mig at denne tekst var tydelig nok.
"Jeg bruger gratis Avast og det gratis essential fra microsoft, på mine computere."

Umiddelbart ikke nej - det fortæller jo blot at du har flere computere som du har installeret
gratis Avast og det gratis Essential fra microsoft på...

Ikke for at være flueknepper, men for de som nu ikke ved og kender betydningen af at have to virusprogrammer kørende på den samme maskine.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-11-13 10:11

Når du er igang med sikkerheden, så installer dette også, bruger ingen kræfter.
http://www.brightfort.com/spywareblaster.html

Kommentar
Fra : MatrixRevolution

Dato : 01-11-13 11:17

Hej.... Det er ikke en god ide at køre 2 firewalls eller 2 antivitus. Der er bare mere at blive forvirret over og du risikere at de "anklager" hinanden for at være skadelige.. Og du skal holde styr på åbne porte og lukkede porte.. Synkront. Ellers har du adgang til noget uden ene, og ikke i den anden, og skal give den ene tilladelse til den anden og omvendt..

Hav bare en, og opdater ofte.. Jeg bruger MS security Essentials.. Den kører fint i baggrunden og den bruger ikke særlig mange ressourcer. Før brugte jeg AVG.. Men den brugte for mange resoucer og jeg synes der er alt for mange tilføjelses programmer med.

virus update er ok i AVG, men jeg er bedre tilfreds med Microsoft's gratis program :)

Mvh
MR

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 01-11-13 11:24

Citat
Jeg bruger MS security Essentials

Jeg har oplevet alt for ofte at MS Security Essential står og er orange/uvirksom når man kommer til computeren...

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 01-11-13 12:52

Prøv at læse om sikkerhed i et sikkerheds forum, i mit link bliver der anbefalet gratis antivirus og andre gratis sikkerhedstips, hvad andre bruger kan du ikke bruge til ret meget, der er næppe ret mange af os som har testet den ene løsning mod alternativerne, så prøv at læse hvad de skriver i et forum hvor sikkedhedsprogrammer bliver testet inden de bliver anbefalet:
http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=949
I artiklen er der link til at hente det program du vælger, Avast bliver fremhævet men der er 3 andre gode alternativer:
http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=55
Microsoft Secure Essential bliver ikke anbefalet den er simpelhen for dårlig til beskyttelse af computeren:
http://www.computerworld.dk/art/224371/test-saa-elendig-er-microsofts-antivirus-vaerktoej
Mit valg er Bitdefender gratis versionen, den mærker jeg overhovedet ikke noget til, den kører i baggrunden, det eneste jeg har mærket til den var engang en internetside blev blokeret fordi den var kendt for at sprede virus (påstod Bitdefender) men hvad jeg har valgt kan du heller ikke bruge til andet end at konstantere at vi er forskellige i vores valg af programmer

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-11-13 19:45

Jeg bruger AVG og er rimelig godt tilfreds - deres Firewall kunne være bedre = købe udgave.

Men når alt det er sagt? om Antivirus programmer, så vil jeg påstå at du burde hellere få dig noget der holder Mallware ude, de par enkelte gange jeg personligt har været udsat for VIRUS, har intet program kunne hjælpe mig, trods det har været PRO udgaver.
Syntes ærlig talt den snak om VIRUS er stærkt overdrevet, og jeg færdes på sider hvor man kan forvente at FÅ DET, men har til dato KUN været angrebet af den kendte Politi-fidus samt en anden mere onskabsfuld virus, uden at nogle programmer har kunne holde det UDE eller fjerne det.
Samt mange ´misforstår´ ordet VIRUS, de der har fået skidt på deres pc (herinde) er som regel ´kun´ Mallware, som rimelig nemt kan fjernes = men det har intet med Virus at gøre.

Og den må helt sikker give klø af andre brugere?

Og man kan så undre sig over at store og KENDTE producenter ikke engang kan lave en modgift mod sådan en simpel virus (simpel ) men den har været kendt i over et ½ år.
Måske er dem selv der har lavet den - for at få penge i kassen = betal eller..

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-11-13 19:51

NB: dem der skriver at de aldrig har haft Virus = er dem der aldrig har oplevet/opdaget at de har det.
Ikke før det er for sent, og så er en pc lige til en formatering - intet andet.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 03-11-13 23:19

Tak for alle svarene.
Jeg vender tilbage.

Godkendelse af svar
Fra : akle

Dato : 05-11-13 21:26

Tak for svaret o.v.n..
Fornuftig og saglig, som altid

MVH Akle