/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / AutoCAD / Spørgsmål
10  fame 280
tegne en simpel skovl i AutoCAD
Fra : ganga
Vist : 796 gange
100 point
Dato : 30-10-13 13:21

Hej..
Er der nogen der kan fortælle mig, hvordan man tegner en simpel skovl i AutoCAD.
Skovlen skal være at typen der sidder på en gravko.
Det jeg faktisk godt kunne tænke mig, er hvordan man tegner, eller hvordan griber man måden på at tegne det nederste del af skovlen an..
Den runder jo.., så det er noget med 2 radius, eller cirkler af forskellige størrelser der mødes..

ps. det er længe siden at jeg har tegnet i AutoCAD.., så en lidt mere udførlig forklaring, vil være at foretrække :)
På forhånd tak..

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 50 point
Dato : 30-10-13 19:59

Jeg kender ikke Auto Cad, men mere avancerede 3d Cad systemer som Catia og Unigraphics.

Men hvis du vil finde en simpel skovl i Auto Cad, og det ikke er et håndredskab men en gravko,
så søg hellere under eksempelvis "loader"...

Godkendelse af svar
Fra : ganga

Dato : 04-11-13 19:59

Tak for svaret svendgiversen.

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 15-07-14 07:34

Ved at det er en gammelt indlæg, men dog kan jeg ikke lade være med at svare. Hvis du kommer ud for det samme en anden gang, så en nem og enkel måde at tegne avangcerede former på er med funktionen "loft" , hvor du smører din solid igennem nogle skabeloner. https://www.google.dk/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=autocad+loft&safe=off&spell=1