/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Medicin fra udlandet
Fra : Troldepige
Vist : 2250 gange
200 point
Dato : 30-10-13 12:47

Jeg har flere gange både hørt og læst, om nogen de køber medicin fra udlandet, via internettet.
Det er ikke noget jeg har tænkt så meget over, jeg har vist forestillet mig, at det handlede om håndkøbsmedicin.

Men nu har min mor (som ikke er på nettet, og heller ikke har planer om det) spurgt mig hvordan det kan lade sig gøre.
Min mor har fået at vide, at en yngre kvinde i kvarteret bl.a. køber Ketogan og Metadon fra udlandet.
Hvis ellers det er sandt, så undrer det jo min mor, hvis man "bare lige" kan købe den slags medicin via nettet, uden recept.

Er der nogen af jer der ved, om det virkelig er muligt, at købe den slags medicin fra net-butikker i udlandet?

Jeg er ikke interesseret i evt. links til net-butikker hvor det kan købes, blot oplysninger om hvorvidt det virkelig er muligt, og evt. hvordan, om det f.eks. hænger sammen med andre landes lovgivning på området, og evt. hvilke lande der kan være tale om.

Det er udelukkende af nysgerrighed/interesse, jeg klarer mig fint med det jeg kan få på recept fra lægen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-10-13 12:52

Som jeg er orienteret, kan man købe recept-medicin i Tyskland og nær den Jyske grænse taler de Dansk. Om man også kan købe recept-medicin på nettet ved jeg ikke.
Metadon kan nok ikke købes lovligt over nettet.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 30-10-13 13:42

Mna kan købe næsten alt medicin på nettet selv om det er ulovligt En af forhandlerne befinder sig i Indien. Men man risikerer at det er fup medicin og at det er skadeligt.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-10-13 13:47

Du kan sagtens købe den slags over nettet, men det hammer dyrt, så det kan ikke være narkomaner der bruger nettet.
Grunden?? til at det er så dyrt, er at du får en ´samtale/mail´ med en Læge.
Om Told så har ret til at ´nuppe´ det, ved jeg ikke - men tror de gør det under alle omstændigheder.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 30-10-13 14:14
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-10-13 14:26

Tror ikke spørger vil vide om det er den ægte vare man køber, men mere om hvordan og hvorledes man køber det.

Engang overvejede jeg at flytte til de arabiske lande, der kan man købe den slags uden recept - om man kan det nu omdage med taliban osv, ved jeg ikke.

Men når noget som Hormoner bliver snuppet i Tolden - så skal man helt sikkert også regne med at Ketogan og lignende ryger samme tur - bare se body buildere der får ´håret´ i maskinen for ulovlig import.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 30-10-13 14:35

Som jeg forstår det, så er det altså ikke rigtige apoteker i udlandet, som folk køber disse ting fra, men lyssky personer, som får deres netbutik til, at ligne et apotek, så en mindre kvik køber måske kan tro, at det er et apotek ?

Jeg har flere gange læst advarsler mod, at købe medicin fra udlandet, fordi at man ikke kan værre sikker på indholdet (som det også fremgår af skytten49's link til netdoktor), og det giver jo mening hvis det ikke er reelle apoteker det købes fra.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 30-10-13 15:17

du kan købe mange forskellige medicamenter som er receptpligtige i danmark, men bare fordi det er muligt, er det ikke ensbetydende med, at det er lovligt. det er faktisk meget ulovligt og hvis du bliver taget risikerer du fængselsstraf.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 30-10-13 15:29

Hej Troldepige,
Du kan købe det du vil på nettet også selv om det er på recept herhjemme og det er ikke ret meget dyre end normalt.
Der kommer ikke en læge indover, man sender bare bud efter det du vil købe og det vil så komme med posten, men det skal være post restance så du skal hente det på posthuset så kommer du ikke i klemme
Du kan købe alt Heroin sovepiller nervepiller L.S.D. Hash ja simpelt hen alt, og det har myndighederne sku godt af når de tror at voksne mennesker kan styres med nogle forbud de er simpelhen tåber nå de tror på¨disse ting det er mange år siden at de tabte det de så sødt kalder (krigen mod stoffer).
Så gå bare igang med at sende bud efter disse ting.
mvh: alan57

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-10-13 15:40

Citat
at voksne mennesker kan styres med nogle forbud

Mon ikke, at det er fordi vi skal blive et land fyldt af narkomaner og tyve, visse voksne kan sikkert sagtens styre en LSD rus, men ikke almindelige Danskere - bare se hvordan en brandert kan få mennesker til at skabe sig..

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-10-13 15:41

Citat
fordi vi skal blive et land fyldt af narkomaner

Rettes lige til
fordi vi IKKE skal blive et land fyldt af narkomaner

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-10-13 16:02

Citat
Du kan købe alt Heroin sovepiller nervepiller L.S.D. Hash ja simpelt hen alt, og det har myndighederne sku godt af når de tror at voksne mennesker kan styres med nogle forbud de er simpelhen tåber nå de tror på¨disse ting det er mange år siden at de tabte det de så sødt kalder (krigen mod stoffer).
Så gå bare igang med at sende bud efter disse ting.

Vi stoffrie og intelligente betaler over skatten for dyre behandlinger og overførselsindkomster når folk fylder sig med det lort og medicinerer sig selv, hvilket er den klokkeklare grund til at der bør sættes langt hårdere ind mod handel på nettet.

Man burde også fradrage i overførselsindkomsten når det er bevist at det er selvforskyldt, f.eks. 500 kr om måneden.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 30-10-13 16:06

sikke noget vrøvl at komme med den danske befolkning går sku da ikke hen og bliver narkomaner fordi man kan købe disse ting i håndkøb, der er flere lande der deler bla: Heroin ud til narkomaner og her er kriminaliteten gået nedad og der er ikke blevet flere narkomaner af den grund, mærkeligt ikke? når nu alle politikere siger det modsatte.
Desværre har mange lande den samme narko politik som U.S.A. har presset ned over disse lande og det virker ikke og kommer heller ikke til det.
Hvorfor skulle narkomaner stjæle hvis de kunne få det i håndkøb?
Helt ærligt så kan jeg ikke se noget logik i din mening, desuden bliver folk sku da ikke narkomaner fordi de kan købe det i håndkøb, hvis det var sådan ville det Danske folk jo bestå af drankere og det gør det ikke gad vide hvorfor mon?
Slap dog af mand.
alan57

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 30-10-13 16:21

jeg har arbejdet i sundhedsvæsenet og ved, at der er mange der ikke kan styre deres forbrug af fx ketogan, hvis ikke deres læge sætter en grænse for forbruget. Og desuden risikerer man at der er livsfarlige stoffer i den medicin man køber på nettet. Endnu er der ingen døde af internet medicin i danmark, men det er der i USA og Afrika. Og jeg mener at politiet skulle have nogle betjente, der udelukkende arbejde med at få ulovlige internet sider lukket ned.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-10-13 17:05

Citat
Desværre har mange lande den samme narko politik som U.S.A. har presset ned over disse lande og det virker ikke og kommer heller ikke til det.

Amerikanerne er lige til at lukke op og skide i, i og med meget af det farlige medicin kommer derfra, altimens turister skal gøre rede for hver eneste pille de har med i bagagen.

Der jubles i de stater hvor skæve stoffer bliver frigivet så folk bliver delvist uarbejdsdygtige og farlige i trafikken..........og hvem jubler mest..........nogle gør det fordi at de så på lovlig vis kan få dæmpet smerter intet andet medicin virker på, resten er de der vil leve et delvist taberliv.

Intet Du skriver får mig til at rokke mig så meget som 2 mm.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 30-10-13 17:13

Ja da lad os da få nogle flere betjente til at stoppe alle disse huller politifolk kan vi sku ikke få nok af vi bruger jo også kun 80% af alle betjente til at fange narko og se hvor godt det går, men så skal du heller ikke brokke dig når det tager en helt del tid før politiet kommer ud til dig hvis du har haft indbrud.
Det er sku mærkeligt at de ikke kan få stoppet alle de stoffer der kommer ind i Danmark, når de nu siger at de er ved at have styr på disse ting, de lyver så det fløjter, når de fanger 1-2 ton heroin kommer der 50 ton ind et andet sted i Danmark, hvorfor de ikke bare siger sandheden forstår jeg simpelhen ikke.
Jeg har taget Heroin i 42 år og det vil jeg sku have lov til det er bare træls at myndighederne skubber mig over i de kriminelles rækker for der ønsker jeg ikke at være.
alan57

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-10-13 18:33

Citat
Ja da lad os da få nogle flere betjente til at stoppe alle disse huller politifolk kan vi sku ikke få nok af vi bruger jo også kun 80% af alle betjente til at fange narko og se hvor godt det går
Mon IKKE det er Politikernes skyld med deres Rapperter i 25 eksemplarer osv
derfor det går af H TIL med de SMÅ sager - hvor Danskerne VIRKELIG føler sig svigtet af Staten...
Citat
Jeg har taget Heroin i 42 år

FEEEEEEEEEEEEDT nok, og det er du selv kommet ud af - på Statens regning - selvfølgelig
eller køber du stadig Nerve medicin af private Pensionister - der ikke har penge til en god forsikring mod indbrud af/for afhængige misbrugere og sådan kan man JO BLIVE VED.

Hvem vinder. JEG ved at det jeg har været igennem, SÅ ER JEG SGU DEN STORE TABER.
Så kan andre sige at jeg har nasset på samfundet - hvilket samfund?
Jeg tog en Tyrker og så var den ikke længere - abstinenser = drik en flaske og hold KÆFT fra det Offentlige og det er jeg ærlig talt godt tilfreds med at få at vide, da jeg ikke siden jeg stoppede mit ? misbrug har haft eller for den sag skyld VIL have hjælp - hvad rager det andre, hvordan jeg har det, og så kan jeg sgu ikke se en skid af hvad jeg skriver mere...fejl på kandu.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-10-13 18:38

Og så ellers SORRY, da det INTET har med indlægget at gøre.
MEN man kan sgu da blive lidt PIST over at høre - osv

Ikke mere fra mig - her.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 30-10-13 18:49

jeg tager sku stadigvæk der er ingen der har betalt for at jeg kan komme ud af det, så dine skatte penge er ikke i fare tro mig.
Jeg får ikke noget gratis ved kommunen.
alan57

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 30-10-13 21:43

Citat
Hej Troldepige,
Du kan købe det du vil på nettet også selv om det er på recept herhjemme og det er ikke ret meget dyre end normalt.
Der kommer ikke en læge indover, man sender bare bud efter det du vil købe og det vil så komme med posten, men det skal være post restance så du skal hente det på posthuset så kommer du ikke i klemme
Du kan købe alt Heroin sovepiller nervepiller L.S.D. Hash ja simpelt hen alt, og det har myndighederne sku godt af når de tror at voksne mennesker kan styres med nogle forbud de er simpelhen tåber nå de tror på¨disse ting det er mange år siden at de tabte det de så sødt kalder (krigen mod stoffer).
Så gå bare igang med at sende bud efter disse ting.
mvh: alan57

alan57, jeg er sikker på, at vi kunne slippe af med meget kriminalitet ved, at lovliggøre div. stoffer.
Men, som skytten49 skriver om, så er jeg sikker på, at mange mennesker ikke selv kan administrere disse ting.
Jeg læser af og til, at det er ganske normalt, at kroniske smertepatienter skal have mere og mere af deres medicin (stof) fordi det er afhængighedsskabende.
For mit eget vedkommende har jeg taget Dolol i ca. 10 år, i alle årene har jeg taget 50 mg, 3 x om dagen, og jeg har stadig ikke behov for mere.

Så det handler bestemt ikke om, at jeg skal købe nogen form for medicin over nettet.
Måske kunne jeg finde på, at købe nogle kosttilskud fra udlandet, hvis jeg kunne finde ud af, at finde en troværdig forhandler, og jeg kunne gennemskue, at tingene er ok.

M.h.t. den yngre kvinde jeg nævnte i startindlægget ved jeg, at hun har nogle psykiske problemer, og et rygproblem, som umiddelbart kunne lyde som det jeg selv har.
Og på den baggrund synes jeg ikke, at det er særlig smart, at tage mere stærkt smertestillende end man kan få fra egen læge.

allan57, jeg kan ikke hidse mig op over hvad du selv gør, men jeg håber bare, at du sørger for, at andre mennesker ikke kan komme til skade i forb. med dit forbrug. F.eks. at du ikke kører bil når du er påvirket.

Personligt bryder jeg mig ikke om, at være påvirket, og så er det sådan set lige meget om det er af alkohol, hash, hårde stoffer ell.l.
Jeg har det bedst med, at være så klar i hjernen, som jeg nu kan være.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 30-10-13 22:19

Hej troldepige
Hvis du vil købe kosttilskud i udlandet, skal du vide, at meget af det er forbudt i Danmark fordi de indeholder forbudte stoffer selv om det ikke står på pakningen. Jeg mener heller ikke man har brug for andre kosttilskud end dem man kan købe i danske helsekostbutikker enten fysiske butikker eller på internettet. Men vær opmærksom på mange udenlandske internetbutikker er på dansk. Så man skal sikre sig de har en dansk adresse, e-mail og telefonnummer. Jeg så også på tv, at nogle træningscentre sælger de forbudte kosttilskud.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 30-10-13 22:23

du kan jo lave en test. Hvis du finder et kosttilskud i udlandet, og du ikke kan finde det i danske butikker, så er det nok fordi det er forbudt i danmark.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 30-10-13 22:26

Citat
du kan jo lave en test. Hvis du finder et kosttilskud i udlandet, og du ikke kan finde det i danske butikker, så er det nok fordi det er forbudt i danmark.

Jeg tænker mest, at et kosttilskud sagtens kan hedde noget andet, men stadig indeholde det samme, som et kendt produkt i DK.

På samme måde som, at Dolol, Tadol, Tramadol m.fl. indeholder det samme, men hedder forskellige ting.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 31-10-13 02:35

Kunne aldrig falde mig ind at udsætte andre for fare jeg køre slet ikke bil osv:
alan57