/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
OS X Mavericks
Fra : Sandvad261
Vist : 609 gange
100 point
Dato : 29-10-13 18:16

??????
Sådan er jeg lige nu mellem mine øre.
Jeg sidder her og roder med at opdatere min MAC med den nye OS X Mavericks, på nettet står der flere steder at her kan du få den gratis, og det lyder jo godt, men jeg har på fornemmelsen af at det er en and, for jeg kommer ikke videre, er der nogen her der kan hjælpe mig.

Hej

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 29-10-13 19:08
Kommentar
Fra : kipros

Dato : 29-10-13 19:10

Videre fra hvad? Information om dit nuværende styresystem, type af Mac og meget andet ville være godt at have...
Vh Jens

Kommentar
Fra : UlrikB

Dato : 29-10-13 20:42

Fra http://www.apple.com/dk/osx/how-to-upgrade/

Mac models compatible with OS X Mavericks:
iMac (Mid 2007 or newer)
MacBook (Late 2008 Aluminum, or Early 2009 or newer)
MacBook Pro (Mid/Late 2007 or newer)
MacBook Air (Late 2008 or newer)
Mac mini (Early 2009 or newer)
Mac Pro (Early 2008 or newer)
Xserve (Early 2009)

You can upgrade to OS X Mavericks from Snow Leopard (10.6.8), Lion (10.7), or Mountain Lion (10.8).
Hvis du har en maskine der opfylder kravene her, kan du hente OS X Mavericks via App Store : https://itunes.apple.com/dk/app/os-x-mavericks/id675248567?l=da&mt=12

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 29-10-13 23:05

Jeg kører nu her med snow leopard på min imac fra 2008

UlrikB
Den side du der linker til, der har jeg været inde flere gange og tosset rundt, jeg kan ikke se at der er nogen knapper man skal trykke på for at kunne hente Mavericks.
Eller det det en fejl 40

Hej

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 100 point
Dato : 30-10-13 01:22
Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 30-10-13 23:03

Katekismus
Jeg afprøver dit link nu, og det ser på sin måde lovende ud, for der står under det store kryds på den der lille knap " Henter ".
Men der ud over, så sker der ingen ting, normalt vil man jo kunne se ar der skete noget for eks. den berømte benzin måler.

Hej

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 31-10-13 12:49

- sådan gjorde min også. Du skal bare være tålmodig, den fylder trods alt 5.29 GB...

Godkendelse af svar
Fra : Sandvad261

Dato : 31-10-13 14:05

Tak for svaret katekismus.
Så lykkedes det at få Maverick ind på min MAC.
Alle gode gange 3 siger man jo, og det skulle der også til.
Til andre der også vil prøve.
Under " apps " finder man " Maverick " og der trykker man så på HENT, i HENT skiftes der nu til HENTER, og så ryger der nu et stort X ikon ned på menu bjælken, læg lige mærke til den lyse stribe der er under det der store X, for når der begynder at ske noget, så virker den der lyse streg som den berømte benzinmåler, og så kører det ellers bare, men det tager MEGET LANG TID...

Hej

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 04-11-13 09:22

Det sidste ny i denne sag her, det er at jeg har formateret min HD efter at jeg fik lagt Maverick ind på den, for jeg fik en masse problemer med bla. at komme på netbank, det ene passede ikke til det andet og omvendt, så jeg gik tilbage til min gode gamle leopard som jo nu også er blevet for gammel, så nu skal jeg på jagt efter el lion udgave.
Så hvad Maverick angår, så vil jeg lige klappe hesten, og så se tiden lidt an.

Hej

Kommentar
Fra : UlrikB

Dato : 04-11-13 12:36

@ Sandvad261
Jeg ser at du har haft et problem med at få din netbank til at virke med Mavericks (OS X 10.9). Dertil vil jeg blot bemærke at min netbank virker fint med Mavericks. Det er selvfølgelig en forudsætning for brug af NemID at Java er installeret på maskinen. Jeg har ikke haft problemer med nogen programmer der ikke ville kører med det nye system, men der mangler drivere til visse printere og scannere og det har også voldt visse vanskeligheder af få et eSATA udvidelseskort i en MacPro til at virke igen (det er dog lykkedes).