/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows DVD Maker
Fra : dabj
Vist : 604 gange
500 point
Dato : 29-10-13 12:53

Når jeg har brændt flere videoer ind på en DVD med Windows DVD Maker, irriterer det mig at scenerne i hovedmenuen giver sig til at afspille, så man mister overblikket over titlerne, når man får dem op på tv.
Synes snart jeg har prøvet alt. Nogen der kender en løsning?
Havde engang et andet program, hvor jeg ikke havde det problem og kan selvfølgelig ikke huske hvad det hed.
Hjælp en stakkel i nød

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-10-13 13:04
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-10-13 15:46
Kommentar
Fra : dabj

Dato : 30-10-13 19:49

->Klaudi
Har prøvet begge dine link, men ingen af dem opfylder mine ønsker

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 30-10-13 19:54

->mig-selv
Ikke lige hvad jeg skal bruge

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-10-13 20:24

? Du kan da lave dvd'er med menu'er der ikke er "levende" og brænde disk eller lave et iso image!

Og det er GRATIS

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-10-13 20:42

Citat
Ikke lige hvad jeg skal bruge

Næ´h - kunne lige tænke mig det.
Men hvis du tager en KØBE dvd, så er der stadig gang i menúen/ billeder der fiser rundt i små bokse og det er bare noget der åbenbart SKAL være der, og det kan du så ikke FINDE ud af, at det IKKE skal være med de programmer = på den igen.
Det er IKKE programmerne der fejler, men dig, der ikke får dem til at STÅ STILLE - og så kan man jo komme med så og så mange forklaringer, men prøv lige selv, det står i ´under-menuén´ på den dvd du vil brænde/ aktive? ruder (og så kører det) eller stil´s (et fast billede)
MEN når programmerne ikke virker - så er en videre forklaring unødvendig.

Ellers må du komme med et eksempel...
Citat
irriterer det mig at scenerne i hovedmenuen giver sig til at afspille, så man mister overblikket over titlerne,

Ikke programmernes skyld, men sikkert forkerte indstillinger = igen
Et så simpelt program som Formatoz kan lave hvad du ønsker.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-10-13 20:49

Citat
irriterer det mig at scenerne i hovedmenuen giver sig til at afspille,

Kunne være noget så simpelt som = at du har sat en funktion som AUTOPLAY til, i stedet for at bruge andre funktioner i menúen = start ved klik på ´rude´ eller andet.

Smutter.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 31-10-13 09:56

->Klaudi
Jeg laver videoerne i PhotoStory3 og henter dem så ind i Windows DVD Maker, og alt er perfekt med undtagelse af, at jeg ikke kan finde en måde i DVD Maker, der får startikonerne i hovedmenuen til at fremstå som stillbilleder.
Men jeg kan vel lære at leve med det

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-10-13 10:13

Hvilket format laver Photo Story, DVD styler kan klare mange formater, mp4, flv, vob, mpeg osv?

Kan heller ikke finde noget i DVD Maker med at ændre i menu, andet end teksten!

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 500 point
Dato : 31-10-13 10:33

Når du er nået til Klar til at brænde DVD'en kan du klikke på Tilpas menu,
og klikke på knappen Gennemse ud for forgrundsvideo, kan du vælge et still-billede!

Godkendelse af svar
Fra : dabj

Dato : 31-10-13 12:58

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 31-10-13 13:02

->Klaudi
Har prøvet, men still-billedet står kun et øjeblik i startikonet og skifter så til tilfældige billeder fra pågældende video.
Må nok lære at leve med det, men tak for indsatsen.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-10-13 13:10

velbekomme, det er da et drillesygt program det der DVD Maker!