/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
windows 8,1
Fra : ultra2
Vist : 798 gange
100 point
Dato : 27-10-13 10:28

hvad er der så af nyt i win 8,1 den er godt nok stor over 3 gb det kan min forbildelse ikke klarer
hvad gør man så

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-10-13 10:41

Du kan evt få nogen til at hente og brænde den på DVD....................og sende den til dig.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-10-13 10:46

Er det en ny win 8.1 ....................eller en win 8.1 til opgradering (hvis du har win 8 i forvejen)

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 27-10-13 10:47

når den er hentet og install ligger den så et sted i pc

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 27-10-13 10:48

opgradering

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-10-13 10:53

Citat
over 3 gb det kan min forbildelse ikke klarer

Hvorfor ikke?

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 27-10-13 10:54

det tager 100 år

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 27-10-13 10:55

min forbildelse er sådan set kun egnet til mail

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 27-10-13 11:04

er fordelen så stor at det kan betale sig at hente den ned

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-10-13 11:08

Jeg tror ikke du vil opleve de store fordele ved den nye win 8,1 (jeg har ladet den være her hos mig)

Men der kommer måske nogen og fortæller hvilke fordele der er.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 27-10-13 19:18

Fordel 1: Jo du får en startknap men ikke som du kender den fra Windows 7 og tidligere, den kan ikke stort andet end taste kombinationen Ctrl. + X kan, dog har du mulighed for at slukke eller genstarte computeren i denne knap, hvis du klikker på startknappen så går du til fliseforsiden, du skal højreklikke på knappen for at menu funktionen frem.

Fordel 2: På skrivebordet åbner Stifinder i DennePC og ikke i Biblioteker som den gjorde før opgraderingen, det er en stor fordel synes jeg, der er sikkert flere fordele men de er lidt svære at få øje på sådan lige med det samme. Menuen ovre til højre i skærmen.

Fordel 3: Windows 8.1 kan indstilles så du undgår fliserne og går direkte til skrivebordet når du logger på, en stor fordel hvis du sjældent eller aldrig bruger fliserne

Der kan også nævnes en ulempe, computeren nulstilles og du skal sætte Windows op som dengang du lige havde åbnet Windows 8 første gang
Apps siges at fungerer bedre i Windows 8.1 det har jeg så ikke oplevet men måske er der noget om snakken, jeg har opgraderet min stationære til Windows 8.1 Pro, men min helt nye bærbare er ikke opgraderet den kører med Windows 8 endnu, jeg kan ikke se fordelen og vil gerne kunne sammenlige et stykke tid inden jeg opgraderer den bærbare.
Kort sagt så synes jeg ikke at fordelene står i kø med den opgradering, prøv at læse mit tip:
http://www.kandu.dk/tip22354.aspx der er en artikel om de nye funktioner.

Du kan kun opgradere fra Store, ikke noget med at få andre til at hente den til dig og så installere på andre computere, men du kunne besøge en ven med en hurtigere forbindelse og låne forbindelsen til opgraderingen, måske redder du aftenkaffen samtidig

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-10-13 19:20

Citat
når den er hentet og install ligger den så et sted i pc
du henter og opgraderer i en arbejdsgang, så vidt jeg husker så fik jeg ikke mulighed og at gemme opgraderingen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-10-13 20:54

OVN - jeg har læst et sted at den 8,1 kan hentes som iso fil og så brændes.

Men den kan stadig kun bruges een gang på een maskine.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 27-10-13 21:50

så har han old win men den kan han vel bare slette

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-10-13 22:37

Ja og det gør han med Diskoprydning, du skal klikke på knappen Ryd op i systemfiler, forat få Windows old væk:
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/delete-files-using-disk-cleanup#delete-files-using-disk-cleanup=windows-8

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-10-13 22:44

Det var 8.1 preview, den færdige 8,1 hentes fra Store, hvis du klikker på Hent den gratis opgradering så ryger du over i Store:
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/home

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 28-10-13 10:13

han har hentet den i store

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 28-10-13 10:18

nu har han så en Compaq cq56 2 år der vil han så have xp på men det kan vi ikke hvorfor???????

han har 3 bærebar en med win7/win8/xp mangler

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-10-13 12:56

Citat
der vil han så have xp på men det kan vi ikke hvorfor???????
her må du oprette et nyt spørgsmål, og lade spørgsmålet her handle om det du spørger om først Windows 8.1

Godkendelse af svar
Fra : ultra2

Dato : 29-10-13 14:52

Tak for svaret o.v.n..