/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Min SSD er holdt op med at virke. Hjælp?
Fra : absinthe
Vist : 302 gange
45 point
Dato : 25-10-13 21:27

Hej med jer

Da jeg tændte PCen fik jeg beskeden "Failed loading operating system". Genstartede og fik samme besked. Prøvede at reparere via Windows 7 installations-CD, men den kunne ikke finde drevet.

Har kigget diverse steder på nettet og kan ikke rigtig finde nogen løsning. Nogle siger SSD'en er "død" og der ikke r noget at gøre. Andre siger man skal bruge et softwareprogram til at "recover" dataene på disken. Men det har jeg prøvet med adskillige programmer men de kan heller ikke finde SSDen.

Nogen der kan hjælpe?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-10-13 22:29

Ubesvarede 1
- Besvarede 5
- Annullerede 21

Bærbar eller ???
Kig stikkene efter.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-10-13 22:31

Normalt er der 3 år´s Garanti hos forhandler og producenter lover op til 10 år

Kommentar
Fra : absinthe

Dato : 25-10-13 22:35

Stationær. Har kigget sitkkene igennem, og har endda skiftede dem ud med nogle andre tilsvarende.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-10-13 22:44

prøv om disken kan se´s på en anden pc, ellers til forhandleren

Kommentar
Fra : absinthe

Dato : 25-10-13 22:49

Ja, det kan jeg prøve, men skal først lige have fat i en anden pc.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-10-13 23:00

Er disken et kendt mærke, så tror jeg du ville have oplevet problemer med et stykke tid før den gik ned.
Det kan også være dit bundkort der er stået af, har du prøvet at tage dine ram ud og afprøve dem enkeltvis, prøv også at fjern al anden unødig hardware/ usb

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-10-13 23:20

Har du en anden disk så prøv den - kan disken forresten ses i din Bios.
Prøv også at tag strømmen på pc og lad den stå nogle minutter eller tage Bios batteriet ud og ind - kortslut de pins der sidder lige ud for batteriet (normalt 3 pins ved siden af hindanden) alt sammen uden strøm på - selvfølgelig.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 26-10-13 11:22

Hvor længe har den kørt som disk for styresystemet?

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 26-10-13 11:29

Når den siger failed to load OS, så er disken normalt tilgængelig, men den har partitions/læseproblemer.

Udover hvor længe den har kørt, hvilket mærke og model er det?
---
Op til 128 GB SSD med læseproblemer, vil det normalt koste 15-2500,- alt incl at redde dataene fra hos www.diskhelp.dk - hvis disken kan repareres til fortsat brug, så er det incl i den pris.
Hvis data ikke kan reddes er diagnosen gratis, og hvis dine vigtigste data ikke kan reddes kan der aftales en lavere pris på det, der kán reddes.