/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Aktivitets database på hjemmeside
Fra : Eyvind
Vist : 577 gange
10 point
Dato : 25-10-13 18:57

Hej.
Jeg har fået en ide med, at der mangler en hjemmeside om aktiviteter.

Jeg forestiller mig en søge side med henvisninger til eksisterende aktiviteter for børn og voksne.
Aktiviteterne skal ikke være på denne side, men bare henvisningerne

Måske er der nogle nørder her på Kandu som vil være med til at lave den.

Gratis er nøgleordet, altså uden reklamer og indtægter.
Bliver den for godt besøgt, så det er dyrt at opretholde den, kan der måske blive tale om at få dækket udgifterne.
Domæne og adgang til hjemmesiden, skal være fælles, med fælles oplæg og regler.

Hvor mange der skal have adgang har jeg ikke tænkt på, men et par håndfulde folk vil måske være passende.

Er det en dum idé, så kom med argumentet for det eller et argument for at det er en god idé.

Eyvind

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-10-13 06:18

Citat
Gratis er nøgleordet, altså uden reklamer og indtægter.
Bliver den for godt besøgt, så det er dyrt at opretholde den, kan der måske blive tale om at få dækket udgifterne.
D
Uden at sætte mig ind i det, så koster det vel max 200.- for navn og hotel

Citat
Domæne og adgang til hjemmesiden, skal være fælles, med fælles oplæg og regler
Hvor mange der skal have adgang har jeg ikke tænkt på, men et par håndfulde folk vil måske være passende.

Mange kokke fordærver maden, siges det.
Er i ikke total enige, skal der hurtigt blive ballade om misforståede regler osv.
En hjemmeside lavet i cms, kan have en Administrator og en masse andre der kan få rettigheder til at lave visse ændringer - men alle på samme bord, så ved man jo aldrig hvad der står på siden dagen efter, men de kan alle f.eks have ret til at ændre i ´kommende begivendheder´ eller lignende.

Gratis cms kan hentes her.
Nogle nemmere end andre.
http://www.opensourcecms.com/index.php?option=com_content&task=view&id=2111

Men er det ellers bare henvisninger/ billeder og links du vil have på siden, så er det jo rimeligt nemt at have med at gøre.
Et godt program, hvis det ikke skal håndkodes og du er godt igang
Så mangler du bare et layuot til siden, og der er masser af den slags øjen-guf på nettet.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 26-10-13 08:44

jeg passer tirsdags EDBholdet på aktivitets centret Øster Ælkjær. Mandags lederen Jørgen Farum Jensen holder en blok der ligner noget der ligner det du vil, så kik lige her: 733.dk med link til en blog: pcs.733.dk hilsen Steen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-10-13 09:46

Mig-selv - Fælles er fordi andre skal kunne overtage domænet og adgangen hvis eksempelvis jeg måske en dag, ikke gider mere . Det kan da godt være, at der skal være lidt styr på hvad der skal være med. I første omgang havde jeg ikke tænkt på billeder direkte på siden, men måske noget mus over link og så et billede af aktivitetens hjemmeside.
Alle har vist ret til at linke, til andres hjemmesider og hvis omtalen står på samme måde, kan det vel gøres uden videre.

Stone47 - det er noget i den retning som står i bloggen under "Omtalte websteder"
Netop et link og kort omtale.
En slags opslag for aktiviteter / udstillinger / interessante steder jeg tænker på at linke til.

Årsagen til idéen er, at vi tilfældigvis opdagede en fugle park i nærheden. Den er dog lukket nu men åbner til foråret.
Så var det at jeg tænkte på om det var en idé, at lave en overskuelig hjemmeside med Links.
Der skal også være en nem måde at søge på ved hjælp af forskellige kriterier.

Det vil nok koste et par hundrede kroner om året indtil trafikken bliver for stor.
Men en henvisning (Link) bruger nok ikke så meget båndbredde, hvis det laves rigtigt.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-10-13 11:32

Citat
Det vil nok koste et par hundrede kroner om året indtil trafikken bliver for stor.

Alle (skriver de selv) har fri traffik, ellers skal der vist mange besøgende til, før du kommer op og får en advarsel af udbyder, uden lige at vide det, hiver det vel 50-100kb ud af ´budgettet´ pr besøg på en almindelig hjemmeside.

Du kunne jo overveje noget i denne stil
http://www.calendarpad.com/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-10-13 16:39

Idéen med en kalender er ikke så tosset, for det er jo også rart, at kunne se hvornår der sker noget.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 10 point
Dato : 26-10-13 20:26

Det smarte ved kallenderen er, at der popper beskeder op når man kører musen over, går ud fra at de kan udskiftes til andet og større.

Det samme kan du lave ved eventuelle links og billeder, så besøgende kan få en forsmag af hvad de skal se/ læse.

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 30-10-13 10:02

Tak for svaret mig-selv. Interessen er ikke så stor for min idé, så den kommer ned i venteskuffen.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-10-13 20:28

Citat
Interessen er ikke så stor for min idé, så den kommer ned i venteskuffen

Kokke = de kan ikke engang dele en ½ gris (svineri), tænk hvis der var 10 grise om samme kok/
eller var det nu omvendt.

+

har ellers progromerne - hvis og?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-11-13 18:51

Får jeg mod på det igen så siger jeg til.