/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Netværks-delingcenter ændre
Fra : preb1944
Vist : 564 gange
100 point
Dato : 24-10-13 18:54

Hej. Jeg har en lidt ældre Vista maskine.Den er tilknyttet trådløs internet. Når den startes op skal jeg først igennem en større proces for at kunne komme på nettet. først gå i netværk-delingcenter gennem kontrolpanel.Gå gå i netværkdiagnostcing og slå trådløs internet til.Så gå Windows ind og reparerer og læser så at netværksregistrering bliver slået til- Men her kan ikke trykkes på ANVEND det står i skygge,så næste gang jeg starter op er det også slået fra.Hvordan ændre jeg det så det står slået til ved start hver gang. Evt,Tak hilsen Preben

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-10-13 19:01

Ja du skal have den til at huske din indstilling.
Jeg prøver lige om jeg har en Vista maskine stående.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 110 point
Dato : 24-10-13 19:20

Sørg for at trådløs er tændt
Højreklik på de to computere nede ved uret og vælg "netværk og delingscenter
Ovre til venstre i vinduet > klik på administration af trådløse netværk"
nu kan du sikkert se et eller flere netværk
Højreklik på dem og fjern dem
luk vinduerne

Højreklik på de 2 computere nede ved uret og vælg "opret forbindelse til et netværk"
Nu bør du kunne se dit netværk (router-navn)
Marker det netværk og klik på "opret forbindelse"
Klik på denne linie (hvis der er password på netværket):
"Jeg vil angive nøglen manuelt.............................."
Klik på "Vis tegn"
Nu kan du skrive nøglen den lange rude
klik "opret forbindelse"
Nu kan du sætte 1 eller 2 stk [V]
gemme
autostart
LUK
Så burde der være forbindelse.

Godkendelse af svar
Fra : preb1944

Dato : 25-10-13 10:43

Tak for svaret Eyvind.