/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Sælge ældre foto - hvor er det bedst
Fra : Eyvind
Vist : 808 gange
100 point
Dato : 23-10-13 17:15

Hej.
Dette er ikke en salgsannonce, men bare et spørgsmål om hvor det er bedst at sælge ældre foto apparater på nettet. 30 - 80 år gammelt.
Eyvind.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 23-10-13 17:20

E-bay, men der er ikke meget salg i dem.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-10-13 17:29

Næ det regnede jeg heller ikke med - derfor ville det være godt at rende ind i en side med salg af disse gamle apparater.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-10-13 17:41

Jeg fik en god pris for et ældre `Tysker´ kamera på qxl.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-10-13 18:25

De skal være ret unikke, enten en model produceret i begrænset antal eller tilhørt en legendarisk fotograf, og rent faktisk findes der også gode forfalskninger, jeg så en stakkel på BBC "Roadshow" blive kvæstet da han tænkte på de penge der var fløjet ud af vinduet.

For et par år siden smed jeg to boxkameraer fra halvtrtresserne ud, et Agfa og Kodak efter at den lokale fotopusher havde grinet da jeg spurgte om der var et marked.
De var nu meget sjove, jeg havde taget mange gode S/H med dem, når man havde taget et billede skulle man dreje filmen frem og holde øje med næste nummer gennem en lille farvet rude..........glemte man det fik man dobbelteksponeringer

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-10-13 18:28

Citat
Jeg fik en god pris for et ældre `Tysker´ kamera på qxl.

De har jo været eksperterne i 100 år og deres linser bruges stadig væk verden over.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-10-13 18:57

Du skriver ikke, hvilket fabrikat,
jeg tror det mindst skal være Zeiss eller Kodak, før at du får noget væsenligt for det?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-10-13 19:20

Citat
dreje filmen frem og holde øje med næste nummer gennem en lille farvet rude

Netop sådan et / par jeg solgte, og det var netop til en samler der havde et lille lokalt ´museum´ for lige den slags ting, om prisen så var god? jeg var tilfreds og det var køber også.
Det ene kamera var fra ww2 og det ándet lidt yngre, begge virkede perfekt - dog manglede der det RØDE filter? hvor man kunne se film-nummeret igennem, i det ene.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-10-13 20:00

Svend Giversen - det er netop:
Zeiss Ikon (62) og Kodak Retina ( midt i 30)

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 100 point
Dato : 23-10-13 20:11
Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-10-13 21:15

Du kan få en gratis vurdering hos Lauritz

http://www.lauritz.com/da/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-10-13 22:02

Tak - så har jeg lidt at kigge på.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 24-10-13 08:07

- eller http://www.fotostart.dk køb/salg...

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 26-10-13 10:30

Tak for svaret svendgiversen. Jeg fik da set hvad mit camera måske kan sælges for.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-10-13 10:45

Selv tak, Zeiss var godt, nu bruger vi Canon.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-10-13 17:08

Ja - nu har jeg også et Canon analog og et digital camera.
Mit Rolleiflex og hasselblad og Nikon er solgt for mange år siden.