/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
pc virus
Fra : maxima51
Vist : 819 gange
500 point
Dato : 21-10-13 21:19

Jeg har fået en virus,som låser computeren total,den skriver en hel side,om at jeg er blevet taget i at downloade børne porno og dyresex,skal se ud,som om det er fra politiet.hvis jeg indbetaler kr. 1000,vil computeren blive åbnet igen.
Hvordan får jeg computeren igang igen.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-10-13 21:38

Formater den, eller kæmp en kamp du aldrig vinder = god fornøjelse.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-10-13 21:39
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-10-13 21:53

http://malwaretips.com/blogs/remove-police-trojan/
Jeg har forresten haft den 4 gange indtil nu, og selv med de råd der givet på nettet, er den ikke så nem at fjerne, jeg gad ikke rode mere end en ½ time med det.
Dels fordi den lukkede for alle de muligheder som der henvises til - for at fjernelse af den.

Vær glad for de ikke har fået den sidste nye, den ødelægger næsten samtlige filer du har på dine drev.
Den er til gengæld nem at fjerne, men inden du opdager besøget = ødelagte og ubrugelige filer.

(Jeg har forresten haft den 4 gange indtil nu)
Og med Comodo er den væk med en genstart.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 22-10-13 08:33

Citat
Formater den, eller kæmp en kamp du aldrig vinder = god fornøjelse.

Arg rolig nu. Normalt anbefaler jeg også en geninstallation, men denne her er ikke så svær. Start computeren i fejlsikret tilstand med netværk, hent og installer superantispyware, køre den med standard indstillingerne og fjerne alt hvad den anbefaler. Så burde du i det mindste kunne komme ind på computeren normalt. scan igen og fjern igen alt hvad den finder.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-10-13 08:54

Citat
men denne her er ikke så svær

Ok, den jeg havde, og som et par andre herinde også har haft, der kunne man ikke komme ind i fejlsikret tilstand eller på anden måde bruge opstart tasterne = adgang nægtet og genstart osv.

Kommentar
Fra : nednameluj

Dato : 22-10-13 15:24

køb eller geninstalere et nyt eller samme styresystem og få slettet det der har virus

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-10-13 15:48

Hm... de par gange jeg har fået denne meddelsese trykkede jeg blot : CRTL + ALT + DELETE valgte i joblisten fanen: Programmer.
Mærkede IE explorer af og valgte knappen forneden : [Afslut job]
...lukkede og genstartede.
Pist væk

Ps. For de som ikke har forbudt hjemmesider at ændre optartsside i IE via sikkerhedsinstillingerne?

Tjaeh.. de må så starte op i fejlsikret tilstand og tage den 'derfra'

..of 'forfra'.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-10-13 15:50
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-10-13 19:49

Der må åbenbart findes flere udgaver af samme Virus.
Som skrevet, den jeg havde kunne man intet gøre ved, alt i browser var der ingen adgang til/ ingen adgang via F knapperne under opstart/ eller også fik jeg blå/sort skærm og skulle genstarte.
Og for dem der har prøvet det, mener nu heller ikke at den er så simpel at fjerne, da den formerer sig meget hurtigt og med nye navne hver gang man kommer i nærheden af den, samt man i Joblisten kan se at den arbejder på overtid og formerer sig hvergang man forsøger at standse kørsel af den = lige før den lukker pc med den berømte advarsel.
Samt har man først fået dén ind på sin pc = hvem tør så gå i netbank en time efter at eksperter har hjulpet med at fjerne den? IKKE MIG

Om jeg har været heldig eller? (har Comodo)
prøv dette program - når/hvis du får den fjernet.
http://www.brightfort.com/spywareblaster.html
det kører i baggrunden og bruger ingen kræfter.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-13 09:18

Jeg mener nu ikke den findes i 'mange' versioner. Til gengæld er der forskel hvor 'dybt' den når at inficere computeren afhængig af; IE sikkerhedsindstillinger, Firewall indstillinger og antivirus program indstillinger. At jeg ikke bli'r så hårdt ramt skuldes muligvis mine ret strikse sikkerhedsindstillinger (Livrem og seler).

Virus'en hedder: Ukash

Her er nederst på siden en vejledning til at fjerne den i XP:

http://www.spywarehelpcenter.com/da/ukash-virus-removal-instructions/

..og her til Windows 8 : http://www.spywarehelpcenter.com/da/windows-8-virus-removal/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-13 09:28

Ps. Den er skrev i den sjov danske sproget den siden. Jeg tror det side er maskinoversat den instruktion af fjerne den Ukash virus. De du skal ikke tage den af
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-10-13 10:28

Jo, jeg tror der er flere af dem, det kan man se på måden det er stavet/oversat = nu du nævner dét.

Det eneste der kan undre mig, er at ikke et eneste Antivirus/Mallware program kan standse det, og de selskaber har da ellers haft lang tid til at finde en kur mod det.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-13 10:56

mig-selv -> Ja, det 'pusler' også mig, at de store antivirus aktører (Kaspersky, Mcafee, Trend Micro, Bullguard, ..osv.) endnu ikke har udviklet en sikker 'detection', men det er åbenbart en led 'Bastard'

http://www.wiki-security.com/wiki/Parasite/UkashVirus/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-10-13 11:49

Nemli..
Og selvom man fjerner den der - såkaldte `Random´ så er problemet der stadig, da den sikkert har været på pc et stykke tid og fået lov til at sprede sig, før den virkelig bryder ud og laver ´ged´ på sin pc, derfor er det ikke kun RANDOM der skal fjernes med en masse andre, som du aldrig får bugt med
da de spreder sig hurtigere end du kan fjerne dem.

Og som skrevet, turde jeg ikke bruge sådan en pc til netbank.

Men vi får vel nok at vide hvordan det går, før eller sden.

Kommentar
Fra : maxima51

Dato : 23-10-13 14:56

jeg må nu konstatere,at opgaven er for stor til min pc viden.jeg har sendt den med en ven hjem,vender tilbage så snart den igen kører.
maxima 51

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-11-13 17:22

Tjaeh... vi hørte jo aldrig videre ..så vi må ud fra at problemet ikke kan løses, da maxima51 ikke længere kan tilgå andre websider, herunder kandu.dk ?
...end den omtalte:
Citat
Jeg har fået en virus,som låser computeren total,den skriver en hel side,om at jeg er blevet taget i at downloade børne porno og dyresex,skal se ud,som om det er fra politiet.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 500 point
Dato : 10-12-13 14:09

Hvad er status?

Godkendelse af svar
Fra : maxima51

Dato : 10-12-13 15:19

Tak for svaret webnoob. Jeg prøvede med diverse virus programmer.Det endte med,at jeg formaterede ,og nu kører den.
Så godt jeg ikke smed den i havnen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-13 20:21

maxima51 -> Hva'ska' man si' ???
Læs, Lyt og Lær ...i stedet: http://malwaretips.com/blogs/remove-police-trojan/
TopTosse
</MOLOKYLE>