/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
VLC player på Philips SMART tv
Fra : jeanettesmor
Vist : 576 gange
500 point
Dato : 19-10-13 16:13

Da jeg har/er i gang med at tage back-up i .iso format af alle mine DVD'er, kunne jeg godt tænke mig at kunne afspille filerne direkte fra de eksterne HD'er de ligger på, altså uden en pc som mellemstation.

Jeg har forsøgt at downloade player'en til TV'et - det skete der ikke ret meget ved; faktisk ingenting. Har søgt efter en app - det fik jeg heller ikke noget ud af.

Søgte på Google - efter hvad jeg kan se findes app'en til Samsung og Apple TV, men det kan jeg ikke rigtig bruge til noget da jeg har et Philips.

Er der monstro en løsning på dette problem? Eller skal jeg bare finde mig at i at min bærbare er nødt til at give en hånd med når og hvis jeg af en eller anden grund ikke kan/vil bruge DVD skiver?

Tak på forhånd

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 510 point
Dato : 19-10-13 16:22

Citat
Eller skal jeg bare finde mig at i at min bærbare er nødt til at give en hånd med når og hvis jeg af en eller anden grund ikke kan/vil bruge DVD skiver?

Det tror jeg må blive løsningen

You cannot directly play ISO files on your smart TV, you cannot do it without a computer. First of all you need to extract the ISO file on your PC then put it on a pen drive. Smart TV don`t read ISO files.

Read more: Do a philips tv plays iso files? - Do a philips tv read Iso files en play dvd`s in the format of ISO? :: Ask Me Fast at http://www.askmefast.com/Do_a_philips_tv_plays_iso_files-qna3909783.html#q4343932

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 19-10-13 16:49

Tak Klaudi.

Jeg havde det på fornemmeren, ville bare have det bekræftet, og det fik jeg.

Det er jo heller ikke det store problem at bruge laptoppen som mellemled, men kunne den spares væk ville det være super. Back-up skal kun bruges hvis en skive går i udu - det sker jo

Jeg lader spørgsmålet stå åbent en dag eller to - ikke fordi jeg håber på andre svar, men for at give andre evt. interesserede en chance for at kikke med.

God weekend - jeg vender tilbage med en posefuld points

Vh
jeanettesmor

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-10-13 17:05

Du kan jo bare udpakke dine ISO filer, så ligger dine dvd´r som VOB filer i mappen og burde kunne afsplilles, så er det om den kan klare tekster.
7Zip kan udpakke iso filer

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 19-10-13 17:24

Jeg startede med at gemme som .vob men var ikke tilfreds med det, bl.a. pga teksterne. En i familien er tunghør og har brug for dem, så de var nødvendige, men de kom ikke med på .vob. Forsøgte så med .avi hvor de kom med, men kunne til gengæld ikke slås fra, hvilket irriterede mig.
Nu er det så .iso og der bliver ikke flere forsøg, da jeg har over 1200 skiver at lege med - de fleste er gemt.

Jeg bruger WinX DVD Ripper Platinum til formålet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-10-13 19:22

Citat
Jeg bruger WinX DVD Ripper Platinum til formålet.

Ikke det bedste til formålet.
Kan du afspille MKV = som også er at sammenligne med ISO? så kunne du hente programmet
MAKEMKV eller DvdSchrink og fjerne de tekster og lignende du ikke vil have med på filmen.

Citat
Jeg startede med at gemme som .vob men var ikke tilfreds med det, bl.a. pga teksterne

Du kan selvfølgelig ´rippe´ teksterne og lave dem om til en SRT fil = hvis dit tv kan klare den form for tekster/ filer brug Subtitle edit - eller rip tekst til IDX/SUB købe program = Xilisoft DVD Subtitle Ripper.

Endelig kan du bruge Handbrake, men kun? hvis dit tv kan klare MP4 eller MKV
der kan du lade teksterne ligge `i baggrunden´ og når der klikkes på TV for undertekster så dukker de op.
Men det kan være svært at hjælpe, når man ikke sidder med DIT TV.

Men prøv dig frem, orker ikke at smide links til alle programmerne, men de dukker op hvis du Googler dem..

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-10-13 19:26

Men prøv LIGE... at undersøg om dit tv kan klare SRT eller IDX/SUB filer, for så er dit problem hurtigt løst - næsten.
For så kommer der s meget andet der skal klares, med de programmer der skal IGANG.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-10-13 19:39

Kom lige til at tænke på dette program, samme virkning som de andre link? bare træk film og tekst over i programmet og klik MUX - det tager et par minutter og filmen er færdig.
http://www.alexander-noe.com/video/amg/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-10-13 20:39

NB: har du overvejet sådan en genstand - har en til salg for 100.-
Kan dog ikke klare film i fuld HD (selve kodningen 1920x1080), men dvd klarer den som en mis...
med eller uden tekster, bare klik og der er valg fra hylde 1/ undertekster
Bare smid en disk/usb i ´bagen´ på den og du har film på ´mormor´s´ tv

Har lige solgt et par andre af disse for 250.- pr stk

http://www.youtube.com/watch?v=kDCSLPGDYqw

Men det havde så ikke meget med dit problem at gøre - men sikker nemmere.

Bruger selv én WD, og den kan afspille - næsten ALT hvad der kommer i usb-stikket

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 19-10-13 21:50

mig-selv:

tak for dine forslag.
De kræver at jeg starter forfra med at rippe - men den idé er jeg bestemt ikke lun på. Har allerede lagt over 800 ind som .iso og er ikke villig til at starte på ny.

Deder TV bokse ville i virkeligheden erstatte laptoppen, ik'sandt?
Skulle jeg vælge ville det blive WD - den tiltaler mig mest.

Jeg har en del film fra før bogstaverne H og D overhovedet var opfundet

Vender tilbage i morgen.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-10-13 06:47

Citat
er ikke villig til at starte på ny.

Citat
Deder TV bokse ville i virkeligheden erstatte lapt
oppen, ik'sandt?
Skulle jeg vælge ville det blive WD - den tiltaler mig mest.

...
'
Jo_da da osv

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 20-10-13 14:25

mig-selv:
nu har jeg kikket lidt grundigere på de to "dimser" du henviser til.

Er ret varm på WD'en - desværre siger produktbeskrivelsen intet om at den kan klare .iso

Netgear har en masse negative tilkendegivelser så den gider jeg ikke spilde mere tid på.

Har afprøvet 7Zip - programmet vil være alle tiders når/hvis jeg skal brænde til skive.

Godkendelse af svar
Fra : jeanettesmor

Dato : 23-10-13 09:00

Tak for svaret Klaudi.

Vh
jeanettesmor

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-10-13 18:16

velbekomme