/ Forside/ Karriere / Job / Ansættelse / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 380
Opkvalificering til akademiker niveau
Fra : toyota34
Vist : 469 gange
100 point
Dato : 19-10-13 09:45

Hej
Flere og flere jobannoncer kræver akademisk uddannelse. Jeg har en baggrund som Merkonom, Edb-assistent og div. certificeringer i Projektledelse samt 20 års erhvervserfaring. Hvordan kommer jeg op på akademisk niveau. Har nogen herinde viden om dette? Kunne det være Diplom uddannelse, Mini-MBA eller hvad skal der til?
På forhånd tak.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 19-10-13 14:37

akvademisk niveau er et pladderudtryk, som bruges af dem, som ikke ved bedre.

en akademiker ( det er et andet ord9 er enperson, som har gennemført et studie på etuviversitet, eller en af de højere læreanstalter. De sidste kan f eks være landbrughøjskolen eller DTH.
Efter de sidste års ændringer i benævnelserne , er de fleste højer læreanstalter blevet til universiteter eller af delinger af dem.

Kommentar
Fra : toyota34

Dato : 19-10-13 15:39

Hmm dvs. det er ikke muligt at blive opkvalificeret på nogen måde - man skal tage en hel universitetsuddannelse eller en hel uddannelse på en højere læreanstalt. Altså forfra og om - Er det korrekt forstået?

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 19-10-13 17:14

Jeg plejer at sige det på denne her måde: Det gode ved en akademiker er at det er en person der har vist at vedkommende kan tilegne sig viden via boglig indlæring og ved at have evnen til at kunne sætte sig ind i mere eller mindre spændende fagstof - igennem mange år.
Når man kan det, så kan en arbejdsgiver forvente at vedkommende også kan sættes til at lave alle mulige andre slags mere eller mindre spændende opgaver af boglig karakter. En fordel ved en akademiker er at vedkommende som udgangspunkt må antages at være mere disciplineret i sit arbejde og have et større engagement og kunne arbejde mere selvstændigt - i gennemsnit - i forhold til andre. Derudover bør akademikeren også kunne tænke mere holistisk og overordnet på basis af sin viden fra universitetet.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 20-10-13 11:40

Du kan jo kontakte et universitet der tilbyder en uddannelse indenfor det felt du interesserer dig for, undersøge om dine tidligere uddannelser og erfaringer kan give dig merit så du får noget rabat, men ellers er det hele vejen forfra med en bachelor og så senere en kandidat overbygning, altså 5 år