/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows 8.1 contra 8.0
Fra : ppk
Vist : 1101 gange
300 point
Dato : 18-10-13 12:21

Har lige opdateret til Windows 8.1

Det bringer sq ingen glæde her !

Min maskine er mindre end 14 dage gammel, og med en helt ny Samsung S22C350 skærm til som er tilsluttet via HDMI.

Efter opdateringen fylder mit skærmbillede ikke skærmen ud, det vil sige der er en sort kant på mellem 15 og 20 mm hele vejen rundt, og samtidig er skærmteksten blevet en del mindre.

Se link: http://billedeupload.dk/images/a7zbX.jpg

Har prøvet at AUTO justere skærmen, men denne funktion er ikke tilgængelige.

Og så lige mit spørgsmål, hvordan får jeg fuldt billede på min skærm igen ?

På forhånd tak for hjælpen.

Hilsen
PPK

NB: overvejer om der er nogen mulighed for at fjerne W 8.1 igen så jeg kan få mit "gamle" skærmbillede igen.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 18-10-13 12:35

UPS UPS UPS

Fik lige set at den sorte kant ikke kommer med på mit skærmdump , der er da underligt syntes jeg nå men håber nu på at en kan fortælle mig hvordan jeg kommer tilbage til min W 8.0

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 18-10-13 12:42

- du skal bare indstllle din skærm-opløsning, det har ikke noget med din opdatering at gøre...

God weekend

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 18-10-13 12:45

- og det passer jo så ikke helt. I forbindelse med opdateringen blev skærm-opløsning nulstillet, så du skal ind og "resette" den...

Undskyld og stadig god weekend...

Kommentar
Fra : a_h

Dato : 18-10-13 12:49

Hej du skal bare gå ud på dit skrivebord også skal du skrive gendannelse - klik så er du tilbage igen

God weekend
Mvh
A_h

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 18-10-13 14:16

Stouenberg

Har lige været i skærmopløsning, der kan jeg ikke se noget om at sætte skærmen tilbag til fuld billede.

a_h

Ikke helt forstået har klikket med højre og venstre musseknap uden at finde noget jeg kunne bruge.

Kunne jeg ikke få jer til at skrive en nøjere måde at gøre det på

Og god weekend til jer alle.

Hilsen
PPK

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 18-10-13 14:26

Når du går i skærmopløsning, er der så ikke mulighed for at vælge en masse forskellige opløsninger?
Du må så prøve dig frem til, hvilken opløsning der passer bedst til netop din skærm.
Ammitz

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 18-10-13 14:53

I min skærmopløsning står der øverst oppe at den står til 1920x1080 (anbefales)

Så det er så den højeste den kan stilles op på, men uanset hvad så ændre det ikke på at der hele tiden er en sort kant omkring mit skærmbillede, så skærmen bliver jo ikke udnyttet fuldt ud

PPK

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-10-13 15:04

Du skal måske lige i enhedshåndtering og se efter anmærkninger omkring dine skærm/skærmkort drivere.

Kontrolpanel > ope i søgefelt et > skriv > enheds > klik på enhedshåndtering.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-10-13 18:20

Når man indvilger i at være med til at afprøve et ufærdigt produkt må man da også være forberedt på at det ikke virker optimalt.
Det er så meningen at du skal rapportere fejlen, så den kan blive rettet i den endelige udgave. Indtil da må du vel finde dig i den.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 18-10-13 18:38

Har nu været i enhedshåndtering, og her er der ingen anmærkninger.

Har så prøvet at opdatere driverne, og beskeden var at Windows havde valgt den bedste driver.

Lige et spørgsmål mere, hvordan kommer jeg tilbage til min Windows 8.0 ?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-10-13 05:10

Prøv lige at sæt skærmen til med et VGA kabel, så burde du få fuld billede.
Kvaliteten er så lille at du ikke kan se forskel.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-10-13 05:23

Hvis du har grafikkort, så skal du sikkert åbne kortets software for at ændre på skærmen.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 19-10-13 11:15

mig-selv

Jeg kan ikke sætte VGA skærm til da denne udgang er blokeret

Da jeg købte min nye computer, var jeg derfor nød til at købe en ny skærm også så jeg kunne bruge HDMI.

Men det pudsige er jo at før opdateringen af w8.0 til 8.1 virkede alt jo super, men efter genstart kom problemet

Øhh det med grafikkortet, er ikke sikker på andet end det er onboard.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-10-13 11:30

Prøv at opdater grafikkort driver!

Er det ATI du har er løsningen måske denne:

1. Click START - ALL PROGRAMS- CATALYST CONTROL CENTER - CCC ADVANCED- GRAPHICS MENU- DESKTOP & DISPLAYS-
Click on your monitor avatar-
right click PROPERTIES-
Ensure Enable GPU Scaling box is ticked-
SCALING OPTIONS menu tab-
move slider to 0 overscanand and the screen image will increase in size to 100% as you move the slider.

or

2. Right click on a free space on the desktop and click SCREEN RESOLUTION.
Click ADVANCED.
Click on CATALYST CONTROL CENTER tab.
Click on the button to open C C C.
Follow the route as in 1 above from GRAPHICS menu.

Kilde:
http://forum.giga-byte.co.uk/index.php?topic=3559.0

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-10-13 14:34

Citat
Øhh det med grafikkortet, er ikke sikker på andet end det er onboard.

Hvis der er ekstra grafik kort i din pc, så sidder alle stikkene ´vandret´ de indbyggede sidder lodret.

Hvis du er træt af 8,1, kan du så ikke bare? gendanne systemet - eller bruge din backup - hvis du har altså lavet en, inden du opdaterede

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 19-10-13 14:38

Klaudi

Mit grafikkort er AMD Radeon HD7000 (Microsoft Corporation - WDDM v. 1.2)

Har været i enhedshåndtering og prøvet at opdatere, men det er den nyeste jeg har.

Så hvad pokker jeg skal gøre ved jeg ikke

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-10-13 15:05

Prøvlige at se efter i START, der burde ligge en mappe med diverse hjælpe-midler til dit kort
Hos mig hedder det Catalyst Control Center (6300 serien), og der kan du ´rode´ videre med din skærm

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-10-13 15:06

Ellers kan du hente softwaren hos AMD

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-10-13 15:09

NB, fik du ikke drivere og program pakke med da du købte din pc

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-10-13 16:08

Hvis du ikke har Catalyst Center kan du hente det her

Denne er til Win 7/8 64bit
http://www.filehippo.com/download_ati_catalyst_vista_64/tech/

Til Win 7/8 32bit
http://www.filehippo.com/download_ati_catalyst_vista/tech/

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 300 point
Dato : 19-10-13 19:47

Citat
Hvis du ikke har Catalyst Center kan du hente det her

personligt ville jeg hente det hos ADM / direkte fra deres hjemmeside, men smag og behag.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-10-13 19:49

ADM AMD =

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-10-13 19:50
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-10-13 20:55

JoJo hoved sagen er vel, at det kommer til at virke.
Filehippo er for viderekommende, der ikke er bange for virus er anden galskab.
MEN:
Citat
NB, fik du ikke drivere og program pakke med da du købte din pc

Der FØLGER altid en skive/ download-link til en ny maskine, samt garantien burde også gælde her:?

Samt at spørger!! åbenbart ikke har lavet sin egen? backup gør ikke det hele mere sjovt, for samme -
men det er vist en helt anden prut/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-10-13 21:01

Citat
Jeg kan ikke sætte VGA skærm til da denne udgang er blokeret

Af hvem ???????? mig bekendt er der altså også VGA på dig Grafik-kort + di eget bundkort
men du mener måske på selve skærmen???? så må der være noget galt med dén også,
en forhandler/ firma kan da ikke bare blokkere for en eller´s nødvendig monitor-ind/udgang?
ELLER KAN DE.

Ikke mere fra mig.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-10-13 21:04

Ups: der skulle vel ikke sidde en lille beskyttelse - fidus, der bare skal tages af og så kan stikket ellers benyttes?

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 20-10-13 08:20

Angående VGA så er det fysisk afspærret med et dæksel, og selv om du skruer det af så kan man ikke sætte en skærm til og få billede på den er nemlig prøvet, så derfor måtte jeg købe en ny skærm også.

I øvrigt har Packhard Bell gjort det samme på deres maskiner, det ved jeg da min søster for nylig og købte ny maskine.

Jeg har også været inde på AMD`s side for lidt siden og tjekket op på driver software, men er ikke helt sikker på om det vil komme til at virke da driveren er fra 09-10-2013

Og angående diverse driver på skiver, så er der ikke meget at se i den pakke ud over et stykke papir med garanti og 3 stk. blanke DVD-R skiver.

Min computer er en Acer X1470 64-bit med AMD Radeon HD 7000 Series skærmkort.

Hilsen
PPK

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 21-10-13 11:28

Så fik jeg styr på mit problem

Har downloadet AMD Catalyst hvorfra man kan styre sin skærm, om man vil have lidt eller meget sort kant rundt om sit skærmbillede

Hilsen
PPK

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 21-10-13 11:32

Tak for svaret mig-selv.