/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java / Spørgsmål
10  mccracken 320
tomcat 4.0.1 mangler noget...
Fra : leifnel
Vist : 584 gange
100 point
Dato : 05-12-01 11:25

Redhat:

Jeg har installeret jre1.3.1_01 og jakarta-tomcat-4.0.1.

Men når jeg prøver at køre noget som helst (http://www.mit-domaine.dk:8080/examples/jsp/dates/date.jsp) f.ex. får jeg dette:

EXCEPTION:
javax.servlet.ServletException: sun/tools/javac/Main
   at org.apache.jasper.servlet.JspServlet.service(JspServlet.java:484)
   at javax.servlet.http.HttpServlet.service(HttpServlet.java:853)
...
root cause

java.lang.NoClassDefFoundError: sun/tools/javac/Main
   at org.apache.jasper.compiler.SunJavaCompiler.compile(SunJavaCompiler.java:128)
   at org.apache.jasper.compiler.Compiler.compile(Compiler.java:271)

Hvad mangler jeg? Skal jeg have SDK i stedet for JRE?
CATALINA_HOME og JAVA_HOME er sat rigtigt.

Skal jeg også installere dette?
http://jakarta.apache.org/builds/jakarta-tomcat-4.0/release/v4.0.1/bin/linux/i386/webapp-module-1.0-tc40-linux-glibc2.2.tar.gz

Leif

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-12-01 11:30

"leifnel" <leifnel.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:AvmP7.3110$z4.348073@news000.worldonline.dk...
> Redhat:
>
> Jeg har installeret jre1.3.1_01 og jakarta-tomcat-4.0.1.
>
> Men når jeg prøver at køre noget som helst
> (http://www.mit-domaine.dk:8080/examples/jsp/dates/date.jsp)
f.ex. får
> jeg dette:
>
> EXCEPTION:
> javax.servlet.ServletException: sun/tools/javac/Main
> at
org.apache.jasper.servlet.JspServlet.service(JspServlet.java:484)
> at javax.servlet.http.HttpServlet.service(HttpServlet.java:853)
> ..
> root cause
>
> java.lang.NoClassDefFoundError: sun/tools/javac/Main
> at
>
org.apache.jasper.compiler.SunJavaCompiler.compile(SunJavaCompile
r.java:
> 128)
> at
org.apache.jasper.compiler.Compiler.compile(Compiler.java:271)
>
> Hvad mangler jeg? Skal jeg have SDK i stedet for JRE?
> CATALINA_HOME og JAVA_HOME er sat rigtigt.
>
> Skal jeg også installere dette?
>
http://jakarta.apache.org/builds/jakarta-tomcat-4.0/release/v4.0.
1/bin/l
> inux/i386/webapp-module-1.0-tc40-linux-glibc2.2.tar.gz

Jeg ville personligt sparke Tomcat meget langt væk. Og bruge
Resin fra www.caucho.com istedet.

Den er hurtigere, og langt lettere at sætte op.

Men Start med at hente JDK

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069
http://www.disky-design.dk/fish
Remove IHSYD from email address when replying by email

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 110 point
Dato : 05-12-01 11:33

"leifnel" <leifnel.news@kandu.dk> writes:

> javax.servlet.ServletException: sun/tools/javac/Main

> Hvad mangler jeg? Skal jeg have SDK i stedet for JRE?

Ja. Compileren ligger i SDK'en.

Til almindeligt brug er en binær Tomcat fin.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-12-01 11:34

"Soren 'Disky' Reinke" <disky@disky-design.ihsyd.dk> writes:

> Jeg ville personligt sparke Tomcat meget langt væk. Og bruge
> Resin fra www.caucho.com istedet.

Hvornår understøtter Resin JSP 1.2?

Indtil da har Tomcat en klar fordel.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-12-01 12:26

"Thorbjørn Ravn Andersen" <thunderbear@bigfoot.com> skrev i en
meddelelse news:kkk7w2q7lp.fsf@mimer.null.dk...
> "Soren 'Disky' Reinke" <disky@disky-design.ihsyd.dk> writes:
>
> > Jeg ville personligt sparke Tomcat meget langt væk. Og bruge
> > Resin fra www.caucho.com istedet.
>
> Hvornår understøtter Resin JSP 1.2?

Det har den gjort længe.

Kig på deres side, men her er et udsnit:
Resin® Core
a.. JSP 1.2 support
b.. Fast Servlet 2.3 engine
c.. Automatic Servlet and Bean compilation
d.. Load Balancing with Apache, Netscape, and IIS
e.. Distributed Sessions
f.. Caching
g.. XML Application Server
h.. Virtual Hosts
i.. Many deployment options:
a.. HTTP/1.1 web server
b.. Servlet support for Apache, ISAPI, and NSAPI
c.. EJB client for third-party EJB servers
j.. SSL Security
k.. Developer Source license

>
> Indtil da har Tomcat en klar fordel.

Selv uden jsp1.2 er Resin bedre, tomcat er ganske enkelt for
ustabil, besværlig, langsom og møj besværlig at configurere.

Til produktion kan den til nøds anvendes (dog med dårlig
performance) men til udvikling, no way.

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069
http://www.disky-design.dk/fish
Remove IHSYD from email address when replying by email

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-12-01 12:38

"Soren 'Disky' Reinke" <disky@disky-design.ihsyd.dk> writes:

> Selv uden jsp1.2 er Resin bedre, tomcat er ganske enkelt for
> ustabil, besværlig, langsom og møj besværlig at configurere.
>
> Til produktion kan den til nøds anvendes (dog med dårlig
> performance) men til udvikling, no way.

I stand corrected.

Hvad du dog glemmer hver gang du kommer med salgstalen, er at Resin
faktisk koster penge hvis man skal bruge den seriøst (hvilket vel er
formålet). Du vil stå dig ved at nævne prisen, og at Tomcat er 100%
gratis samt referenceimplementationen.

Men det er måske selvindlysende?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-12-01 12:43

leifnel wrote:

> Hvad mangler jeg? Skal jeg have SDK i stedet for JRE?

Ja. En .jsp fil skal compiles, så du får brug for
javac - der er i SDK men ikke i JRE.

Mvh Morten

--
Morten Primdahl Caput A/S Phone +45 70 12 24 42
System Integrator Nygade 6 Fax +45 70 11 24 42
morten@caput.com DK-1164 Kbh K http://www.caput.com/

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-12-01 12:46

Soren 'Disky' Reinke wrote:

> Selv uden jsp1.2 er Resin bedre, tomcat er ganske enkelt for
> ustabil, besværlig, langsom og møj besværlig at configurere.

Hvornår har du sidst rodet med Tomcat? Personligt synes jeg at
den er nemmere at installere end Resin.

> Til produktion kan den til nøds anvendes (dog med dårlig
> performance) men til udvikling, no way.

Hvorfor ikke? Er det ikke lige omvendt du mener, ellers forstår
jeg ikke din pointe.

Mvh Morten

--
Morten Primdahl Caput A/S Phone +45 70 12 24 42
System Integrator Nygade 6 Fax +45 70 11 24 42
morten@caput.com DK-1164 Kbh K http://www.caput.com/

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-12-01 12:49

"Thorbjørn Ravn Andersen" <thunderbear@bigfoot.com> skrev i en
meddelelse news:kk4rn5sxqr.fsf@mimer.null.dk...
> "Soren 'Disky' Reinke" <disky@disky-design.ihsyd.dk> writes:
>
> > Selv uden jsp1.2 er Resin bedre, tomcat er ganske enkelt for
> > ustabil, besværlig, langsom og møj besværlig at configurere.
> >
> > Til produktion kan den til nøds anvendes (dog med dårlig
> > performance) men til udvikling, no way.
>
> I stand corrected.
>
> Hvad du dog glemmer hver gang du kommer med salgstalen, er at
Resin
> faktisk koster penge hvis man skal bruge den seriøst (hvilket
vel er
> formålet). Du vil stå dig ved at nævne prisen, og at Tomcat er
> gratis samt referenceimplementationen.
>
> Men det er måske selvindlysende?

At de er referenceimplemantationen betyder ikke så meget i
forhold til resten.

Og at resin koster penge betyder jo også bare at der nok arbejdes
lidt mere seriøst på produktet.

Og prisen er minimal i forhold til den højere kvalitet man får.

Husk man får hvad man betaler for.

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069
http://www.disky-design.dk/fish
Remove IHSYD from email address when replying by email

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-12-01 12:59

"Morten Primdahl" <morten@caput.com> skrev i en meddelelse
news:3C0E0913.707@caput.com...
> Soren 'Disky' Reinke wrote:
>
> > Selv uden jsp1.2 er Resin bedre, tomcat er ganske enkelt for
> > ustabil, besværlig, langsom og møj besværlig at configurere.
>
> Hvornår har du sidst rodet med Tomcat? Personligt synes jeg at
> den er nemmere at installere end Resin.

ca. 14 dage siden, og det var et mindre mareridt.

Resin downloader man, installerer ændrer i 1 config fil og så
spiller det bare.
Og det er ligeså nemt under både windows og linux.

>
> > Til produktion kan den til nøds anvendes (dog med dårlig
> > performance) men til udvikling, no way.
>
> Hvorfor ikke? Er det ikke lige omvendt du mener, ellers forstår
> jeg ikke din pointe.

Hos en tidligere arbejdsgiver brugte vi tomcat (version 3.x) og
den skulle genstartes hver eneste gang man compilede en ny .class
fil. Og det selvom vi havde sagt den skulle overvåge ændringer i
filerne. Dette problem har man ikke på en produktions server og
kan derfor leve med den bug (som forhåbentligt er rettet i 4.x).
Men dokumentationen til hvordan man brugte den medfølgende api
var også under alt kritik, hvilket tit er et problem med open
source produkter.
Dog skal man huske at performance er dårligere i tomcat end i
andre produkter.

Nu kan jeg ikke lige finde dokumentet, men tomcat gruppen har
selv givet udtryk for at performance ikke havde en høj prioritet
hos dem.

Ja Resin koster penge, men jeg vil i produktions øjemed hellere
betale 1000$ for et commercielt og velfungerende produkt end jeg
vil bruge Tomcat. Men hvad betyder ca 8000,- det er 8 konsulent
timer, så det er en forsvindende lille udgift iforhold til resten
af udgifterne ved et udviklings projekt.

Selvfølgelig er dette også en personlig mening, men jeg har rodet
med en del jsp/servlet engines i den lave pris kategori og af dem
er der ingen tvivl Resin er vinderen. At andre så foretrækker
Tomcat er selvfølgelig helt okay.
Jeg har bare løst mange problemmer ved at smide tomcat ud og
resin ind.

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069
http://www.disky-design.dk/fish
Remove IHSYD from email address when replying by email

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-12-01 13:18

"Soren 'Disky' Reinke" <disky@disky-design.ihsyd.dk> writes:

> Og at resin koster penge betyder jo også bare at der nok arbejdes
> lidt mere seriøst på produktet.

Pointen var at du skulle sige det!

> Og prisen er minimal i forhold til den højere kvalitet man får.
>
> Husk man får hvad man betaler for.

Jævnfør prisen på de JDK/JRE'ere som det hele bygger på?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-12-01 13:36

"Thorbjørn Ravn Andersen" <thunderbear@bigfoot.com> skrev i en
meddelelse news:kk1yi9svxe.fsf@mimer.null.dk...
> "Soren 'Disky' Reinke" <disky@disky-design.ihsyd.dk> writes:
>
> > Og at resin koster penge betyder jo også bare at der nok
arbejdes
> > lidt mere seriøst på produktet.
>
> Pointen var at du skulle sige det!
>
> > Og prisen er minimal i forhold til den højere kvalitet man
får.
> >
> > Husk man får hvad man betaler for.
>
> Jævnfør prisen på de JDK/JRE'ere som det hele bygger på?

Ja man kunne ligeså godt føre en samtale med en dør. En ordkløver
som dig kan man ganske enkelt ikke føre en samtale med.

EOD.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-12-01 14:01

"Soren 'Disky' Reinke" <disky@disky-design.ihsyd.dk> writes:

> Ja man kunne ligeså godt føre en samtale med en dør. En ordkløver
> som dig kan man ganske enkelt ikke føre en samtale med.

Fordi jeg påpeger at du bør pointere, at det produkt du skamroser til
skyerne, koster penge hvis man skal bruge det til noget man kan tjene
en skilling på? I modsætning til Tomcat?

Tillad mig at foreslå at du laver en side hvor du grundigt beskriver
alle Resins fordele og de minimale ulemper der _må_ være, og så
henviser til den. Jeg vil gerne se den - netop da jeg i øjeblikket
evaluerer en hel del javateknologi.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-12-01 15:47

"Thorbjørn Ravn Andersen" <thunderbear@bigfoot.com> skrev i en
meddelelse news:kky9khrfd8.fsf@mimer.null.dk...
> "Soren 'Disky' Reinke" <disky@disky-design.ihsyd.dk> writes:
>
> > Ja man kunne ligeså godt føre en samtale med en dør. En
ordkløver
> > som dig kan man ganske enkelt ikke føre en samtale med.
>
> Fordi jeg påpeger at du bør pointere, at det produkt du
skamroser til
> skyerne, koster penge hvis man skal bruge det til noget man kan
tjene
> en skilling på? I modsætning til Tomcat?

hvorfor skulle jeg fortælle folk at ting koster penge ??

Kun de færreste tror alt er gratis.

>
> Tillad mig at foreslå at du laver en side hvor du grundigt
beskriver
> alle Resins fordele og de minimale ulemper der _må_ være, og så
> henviser til den. Jeg vil gerne se den - netop da jeg i
øjeblikket
> evaluerer en hel del javateknologi.

Du kan maile mig hvis du har spørgsmål så skal jeg gerne svare.

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069
http://www.disky-design.dk/fish
Remove IHSYD from email address when replying by email

Godkendelse af svar
Fra : leifnel

Dato : 05-12-01 17:30

Tak for svaret Thorbjørn Ravn Andersen.

Lige hvad jeg skulle bruge, ikke noget unødvendigt snak

Leif

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-12-01 21:36

"Soren 'Disky' Reinke" <disky@disky-design.ihsyd.dk> writes:

> hvorfor skulle jeg fortælle folk at ting koster penge ??
>
> Kun de færreste tror alt er gratis.

Netop fordi det er et _gratis_ produkt du nedgør i processen. Er vi
enige om det?

> > Tillad mig at foreslå at du laver en side hvor du grundigt
> beskriver
> > alle Resins fordele og de minimale ulemper der _må_ være, og så
> > henviser til den. Jeg vil gerne se den - netop da jeg i
> øjeblikket
> > evaluerer en hel del javateknologi.
>
> Du kan maile mig hvis du har spørgsmål så skal jeg gerne svare.

Jeg vil helt konkret gerne vide hvor nem den er at debugge i, og hvor
hjælpende fejlmeddelelserne er ved fejl i JSP sider. Kan man indbygge
den i fx Forte eller JBuilder, således at man redigerer direkte og
herefter afvikler med breakpoints og alting?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-12-01 08:16

Jeg vil lige tillade mig at springe ind i kampens hede her, :)

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

>"Soren 'Disky' Reinke" <disky@disky-design.ihsyd.dk> writes:
>
>>hvorfor skulle jeg fortælle folk at ting koster penge ??
>>
>>Kun de færreste tror alt er gratis.
>>
>
>Netop fordi det er et _gratis_ produkt du nedgør i processen. Er vi
>enige om det?
>

Uanset prisen så tror jeg, at de fleste der arbejder på seriøst
produktions-niveau af web applikationer, er klar over at Tomcat har
nogle grundlæggende problemer der ikke er nemme at løse.

Jeg mener, at Tomcat kan bruges til mange ting, f.eks. benytter vi den
til udvikling. Men det er helt korrekt at den er langsom i produktion og
har samtidighedsproblemer (ihvertfald før 4.0).

Det at Tomcat er gratis, kan jeg ikke helt se som en undskylning. Det
gør den ikke til et bedre valg. Pånær i de situationer hvor prisen er
højeste (og måske langt hen ad vejen eneste) prioritet.

Men ifølge mig:
- Ja, Tomcat er gratis
- Ja, Tomcat er et dårligt valg til et produktionsmiljø

>>>Tillad mig at foreslå at du laver en side hvor du grundigt
>>>
>>beskriver
>>
>>>alle Resins fordele og de minimale ulemper der _må_ være, og så
>>>henviser til den. Jeg vil gerne se den - netop da jeg i
>>>
>>øjeblikket
>>
>>>evaluerer en hel del javateknologi.
>>>
>>Du kan maile mig hvis du har spørgsmål så skal jeg gerne svare.
>>
>
>Jeg vil helt konkret gerne vide hvor nem den er at debugge i, og hvor
>hjælpende fejlmeddelelserne er ved fejl i JSP sider. Kan man indbygge
>den i fx Forte eller JBuilder, således at man redigerer direkte og
>herefter afvikler med breakpoints og alting?
>
Jeg kender ikke til debugging i Resin, men da den kører i en JVM skulle
det vel være ret ligetil?

Fejlene fra JSP sider er helt OK. Ihvertfald til at dække mine behov.
Desuden er de JSP sider, som Resin genererer af en højere kvalitet en de
andre jeg har set.

Mht. indbygning i Forte, så har Forte 3.0 fået et vældigt godt værktøj
til integration af Servlet/JSP containere. Jeg vil tro at det kan klare
ærterne.

-dennis

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-12-01 09:22

"Thorbjørn Ravn Andersen" <thunderbear@bigfoot.com> skrev i en
meddelelse news:kkd71ts8tu.fsf@mimer.null.dk...
> "Soren 'Disky' Reinke" <disky@disky-design.ihsyd.dk> writes:
>
> > hvorfor skulle jeg fortælle folk at ting koster penge ??
> >
> > Kun de færreste tror alt er gratis.
>
> Netop fordi det er et _gratis_ produkt du nedgør i processen.
Er vi
> enige om det?

Jeg nedgører Tomcat, fordi de har for mange mangler på mange
områder.
Ikke alle gratis produkter.

Angående resten se Dennis'es svar.

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069
http://www.disky-design.dk/fish
Remove IHSYD from email address when replying by email

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-12-01 09:24

>
> Men ifølge mig:
> - Ja, Tomcat er gratis
> - Ja, Tomcat er et dårligt valg til et produktionsmiljø

Og netop derfor vil jeg foretrække at bruge samme server til
udvikling og produktion.

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069
http://www.disky-design.dk/fish
Remove IHSYD from email address when replying by email

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-12-01 09:52

Dennis Thrysøe wrote:

> Jeg mener, at Tomcat kan bruges til mange ting, f.eks. benytter vi den
> til udvikling. Men det er helt korrekt at den er langsom i produktion og
> har samtidighedsproblemer (ihvertfald før 4.0).

Historien om Tomcat er egt. en lang og trist affære. Netop Tomcat 4.0
er kommet til for at stoppe de problemer 3 serien gav. Tomcat 4.0 bør
betragtes som en videreudvikling af de gode takter fra JServ - ikke
som noget der bygger på Tomcat 3 serien (baseret på Sun's servlet
container).

Problemerne omkring Tomcat 3 er kendte og erkendte. Det eneste Tomcat
3 og 4 har til fælles er, at de begge har som ypperste mål at følge
standarden og agere reference implementation. At Tomcat 3 har givet
hele projektet et dårligt ry er en skam.

Performance? Resin er helt klart 3 serien overlegen, jeg tør ikke udtale
mig om Tomcat 4's performance - er der nogen der har set benchmarks?
Jeg ved dog, at performance også er et område der er vigtigt for Tomcat
4 udviklerene.

> Det at Tomcat er gratis, kan jeg ikke helt se som en undskylning. Det
> gør den ikke til et bedre valg. Pånær i de situationer hvor prisen er
> højeste (og måske langt hen ad vejen eneste) prioritet.

Enig. The best tool...

Mvh Morten

--
Morten Primdahl Caput A/S Phone +45 70 12 24 42
System Integrator Nygade 6 Fax +45 70 11 24 42
morten@caput.com DK-1164 Kbh K http://www.caput.com/

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-12-01 20:48

Både Tomcat 3.x, 4.x og Resin can debugges igennem JPDA, hvilket både Forte
og JBuilder understøtter. Alt der kræves er at servlet enginen startes med
nogen JPDA parametere.

Eks.:
-Xdebug -Xrunjdwp:transport=dt_socket,server=y,address=12999,suspend=n

I ovenstående eksempel er det (næsten) ligegyldigt om serveren står remote
eller hos dig selv.

Fejl meddelser i JSP siderne består som regel af et stacktrace. Om det er
brugbart er en smagssag, men det er under alle omstændigheder intet at vise
slutbrugere *g*

Regards
Martin Nyholm Jelle

"Thorbjørn Ravn Andersen" <thunderbear@bigfoot.com> wrote in message
news:kkd71ts8tu.fsf@mimer.null.dk...
>
> Jeg vil helt konkret gerne vide hvor nem den er at debugge i, og hvor
> hjælpende fejlmeddelelserne er ved fejl i JSP sider. Kan man indbygge
> den i fx Forte eller JBuilder, således at man redigerer direkte og
> herefter afvikler med breakpoints og alting?
>
> --
> Thorbjørn Ravn Andersen
> http://unixsnedkeren.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-12-01 12:45

"news.t-online.de" <mjelle@t-online.de> writes:

> Både Tomcat 3.x, 4.x og Resin can debugges igennem JPDA, hvilket både Forte
> og JBuilder understøtter. Alt der kræves er at servlet enginen startes med
> nogen JPDA parametere.
>
> Eks.:
> -Xdebug -Xrunjdwp:transport=dt_socket,server=y,address=12999,suspend=n
>
> I ovenstående eksempel er det (næsten) ligegyldigt om serveren står remote
> eller hos dig selv.

Takker. Jeg har hurtigt testet det med Forte Enterprise Trial mod
Tomcat 4.0 under Windows, og det virker hvis man sætter det ind i
CATALINA_OPTS variablen inden man starter Tomcat (jeg bruger JDK1.3
som den kommer med JBuilder - det er vist nok den fra IBM).

set CATALINA_OPTS=-classic -Xdebug -Xnoagent -Xrunjdwp:transport=dt_socket,address=8000,server=y,suspend=n

De binære releases af Tomcat er dog ret kedelige at debugge på, da de
ikke er oversat med -g.

Jeg må give Disky ret. Forte er et imponerende program - i hvertfald
i Enterprise udgaven, og brugerfladen er tilsyneladende blevet peppet
gevaldigt op siden jeg kiggede på det sidst. Jeg tror godt vi kunne
blive venner.

Til eventuelle nysgerrige: Tomcat Java-processen kræver hos mig cirka
16 MB, Forte cirka 35 Mb ram forbrug, efter at have startet Tomcat,
tilknyttet Forte og surfet rundt i JSP-eksemplerne.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-12-01 05:37

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Takker. Jeg har hurtigt testet det med Forte Enterprise Trial mod
> Tomcat 4.0 under Windows, og det virker hvis man sætter det ind i
> CATALINA_OPTS variablen inden man starter Tomcat (jeg bruger JDK1.3
> som den kommer med JBuilder - det er vist nok den fra IBM).
>
> set CATALINA_OPTS=-classic -Xdebug -Xnoagent
> -Xrunjdwp:transport=dt_socket,address=8000,server=y,suspend=n

Det skulle være muligt at fjerne -classic hvis du bruger Sun's JDK 1.3.1
eller nyere. Desuden hvis du køre det hele på en maskine er
transport=dt_shmem,server=y,address=tomcat,suspend=n en mulighed da du
således ikke skal igennem sockets. (Virker dog kun med windows. Husk at din
PATH skal indeholde JDK\bin dir'en for at det fungere.)

----
-classic (Not required for JDK 1.3.1 or later version)
-Xdebug

-Xnoagent (Do not use for JDK 1.4 or later version)
-Djava.compiler=NONE

-Xrunjdwp:<JDWP sub-options> (The sub-options are comma-separated.)
----

> De binære releases af Tomcat er dog ret kedelige at debugge på, da de
> ikke er oversat med -g.

Tja... så kunne man jo downloade sourcen og fixe problemet... *g*

> Jeg må give Disky ret. Forte er et imponerende program - i hvertfald
> i Enterprise udgaven, og brugerfladen er tilsyneladende blevet peppet
> gevaldigt op siden jeg kiggede på det sidst. Jeg tror godt vi kunne
> blive venner.

Jeg synes Forté er imponerende selv i den gratis udgave! Desværre har det
lidt problemer på min SuSE Linux med at styre sine mange vinduer ordenligt.

> Til eventuelle nysgerrige: Tomcat Java-processen kræver hos mig cirka
> 16 MB, Forte cirka 35 Mb ram forbrug, efter at have startet Tomcat,
> tilknyttet Forte og surfet rundt i JSP-eksemplerne.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-12-01 10:26

Martin Nyholm Jelle <mjelle@t-online.de> writes:

> Det skulle være muligt at fjerne -classic hvis du bruger Sun's JDK 1.3.1
> eller nyere. Desuden hvis du køre det hele på en maskine er

Jeg kiggede lige paa JDK-1.4beta3 release notes. Det lader til at
HotSpot JVM'en foerst koerer fuld hastighed med debug slaaet til
herfra, men saa kan man ogsaa opdatere klasser via debuggeren. Det
skulle vaere fikst hvis man sidder i en IDE.

> transport=dt_shmem,server=y,address=tomcat,suspend=n en mulighed da du
> således ikke skal igennem sockets. (Virker dog kun med windows. Husk at din
> PATH skal indeholde JDK\bin dir'en for at det fungere.)

Hvor meget betyder det i praksis. Det her skal driftes under Solaris,
saa Windowsspecifikke ting er ikke superrelevante

> > De binære releases af Tomcat er dog ret kedelige at debugge på, da de
> > ikke er oversat med -g.
>
> Tja... så kunne man jo downloade sourcen og fixe problemet... *g*

Har du proevet det? Det er ikke helt let med 117 forskellige
afhaengigheder, men det er ogsaa mindre interessant, for de ting der
skal debugges skal man jo selv oversaette. Jeg fandt ioevrigt ud af
at jeg havde enormt store problemer med CGI-modulet til Tomcat - her
kan Tomcat ikke staa alene. Maaske fungerer Resin bedre.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk