/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Win XP - Søgeresultater svarer ikke
Fra : ingelein
Vist : 561 gange
50 point
Dato : 17-10-13 15:09

Hej
Igen - det spørgsmål, som der tidligere ikke kom svar på. Min søgefunktion har fungeret kortvarigt efter at jeg mente at have løst problemet, men nu kan jeg igen ikke søge efter bestemte filer med søgefunktionen.
Jeg troede at det havde noget at gøre med at jeg var startet fra dvale, men en ny start har ikke ændret. Jeg har Søgefunktionen med den lille hund, jeg taster det jeg skal, men søgningen starter ikke som sædvanligt. Kort tid efter får jeg pop-up'en med Søgeresultater svarer ikke.
Er der nogen som har en løsning på problemet?
Ingelein

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-10-13 15:11

Prøv at åben kommandopromt og indtast CHKDSK/F/R pc genstarter sikkert og undersøger din pc.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-10-13 15:12
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-10-13 15:18

NB: når du kører XP så prv lige at test din disk (reklame)

http://www.kandu.dk/spg168983.aspx

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 17-10-13 17:08

Hej
Nu har jeg prøvet de fleste af de nævnte forslag. Men intet har ført til resultat.
CHKDSK/F/R fortæller at "Windows ikke kan finde CHKDSK/F/R .
Så har jeg installeret Windows Search 4.0 til Win XP og det giver et andet program, hvor jeg nederst i venstre menu kan vælge søgeassistenten (Hunden). Og her er det programmet stopper og ikke svarer. Det er altså søgeassistenten, som jeg muligvis har slået fra et eller andet sted - eller har fået fjernet med REG.Clean programmet.
Er det muligt at reparere XP ved at indsætte skiven?
Ingelein

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-10-13 18:05

Citat
Er det muligt at reparere XP ved at indsætte skiven?

Det kan du sagtens, men du mister alle opdateringer (ingen programmer), og kommandoen er SFC/SCANNOW - i kommandopromt med don XP skive i drevet.

MEN har du prøvet programmet jeg linker til?? det kan være din disk der ikke er på toppen mere
BAD SECTORS og synger på sidste vers...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-10-13 18:16

Kan du ikke bruge kommandopromt, så start en ny install - og når du kommer lidt frem i dén, så kan du REPARERE din XP, det giver samme resultat = mistede XP opdateringer - men programmerne beholder du

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 17-10-13 18:43

Hej
Jeg har en Imac og kører Win XP Bootcamp. Min disk fejler ikke noget, har kørt defragmentering for et stykke tid siden - og alt er ok. mindre end 50 % af disken er i arbejde.
Fordi jeg kører denne installation, tør jeg ikke eksperimentere alt for meget, fordi der ikke er megen hjælp at få, hvis hele PC'en går ned.
Jeg vil prøve at køre en systemgendannelse tilbage til før Reg.Clean. Hvis det overhovedet kan gendanne det der er slettet i registreringsdatabasen.
Det der undrer mig er at jeg jo fik søgefunktionen til at virke igen sidst det var galt for 2-3 uger siden.
Ingelein

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-10-13 19:04

Imac og.. så må jeg vist give op? er det ikke noget med en MAC? der kører med en XP?
Det har jeg før hørt om at det kan gå galt da det ikke er et ´rent´ system, men virtuelt.

Jeg har også noget ´virtuelt kørende´ og det kan også lave ravage, til tider.
Citat
Hvis det overhovedet kan gendanne det der er slettet i registreringsdatabasen.

Det burde programmet kunne gøre - HVIS du vel og mærke lavede en backup før du brugte det første gang, ellers plejer jeg altid at anbefale produkter fra Wise - søg selv.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 17-10-13 19:32

Hej
Jo, det er en Mac, hvor HD er delt op og der er installeret Win XP i den ene halvdel. Det er et par år siden jeg har delt HD'en op (Var nødt til at køre XP på grund af et specielt interaktivt Design program, som fungerer sammen med mine strikkemaskiner. Dette program kan kun bruges på Windows).
Jeg har lavet en systemgendannelse fra før jeg gjorde noget ved reg. basen. Nu prøver jeg så at installere XP'en påny og går ud fra at jeg kan lave updates af alt det, der er kommet som updates tidligere. Er det rigtigt forstået?
Ingelein

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-10-13 20:30

Citat
installere XP'en påny og går ud fra at jeg kan lave updates af alt det, der er kommet som updates

Øh.. ja, hvis den kan komme på nettet, hvad den jo må have kunne´t, siden du har opdatere den før.
MEN, findes der ikke andre og bedre programmer til MAC - når du vil have XP lagt på den ? spørger bare da jeg intet kender til Mac.
Selv har jeg VMware Workstation - er det noget du kan bruge på din, så må du gerne få det , der kan køres alle de systemer du har løst til, og på samme tid.
Denne ved jeg at Mac brugere - bruger til at teste Windows og programmer til samme.
https://www.google.dk/#q=mac+virtuelle+desktops

Men ellers må jeg vist give op - da Mac er uden for min rækkevidde, men egentlig er systemet bygget op som var det linux.

OG SÅ LIGE en sidste? har du overvejet en XP der kører fra dit DREV og ikke skal installeres?
Den bliver sikkert svær at finde på DK, men den findes.

Eller denne:
http://www.reactos.org/
Kan installeres eller køre på som en skive i drevet - hvor du så kan installere programmer, som du ligger i et /n mappe på din Mac, til senere brug
Men har aldrig prøvet det, da jeg ikke har Mac.

Har du forsøgt at søge efter en emulator til programmet??

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-10-13 20:33
Accepteret svar
Fra : ankerpetersen

Modtaget 50 point
Dato : 17-10-13 22:15

Prøv dette link.
Når du søger en fil etc. går det med lynets fart

http://www.jam-software.com/ultrasearch/

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 17-10-13 22:57

@mig-selv
Tak for dine mange gode forslag, hvoraf jeg har afprøvet nogle desværre uden succes. Min Win XP skive, som er den originale, som jeg var nødt til at anskaffe for at kunne køre Bootcamp på Mac kom til min overraskelse med meldingen at der var en nyere version XP på computeren. Jeg ved ikke om det skyldes at jeg senere opgraderede til SP3 og at versionen løbende er opdateret. Jeg har måske også en skummel mistanke om at det er en af MS updates, som har fået søgeassistenten til at forsvinde.
Jeg tør ikke forsøge andet end det jeg umiddelbart kan overskue. Så vil jeg hellere undvære søgefunktionen. Dog har jeg installeret den søgefunktion, som en anden har sendt linket til - og det lader til at virke lynhurtigt.
Tak for din store vilje til at ville hjælpe
Med venlig hilsen
Ingeborg

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 17-10-13 22:59

@ankerpetersen
Tak for linket. Det virker fint - og jeg bruge det fremover. I håb om at søgeassistenten kommer til at virke igen, lader jeg mit spørgsmål stå åbent et par dage mere.

Med venlig hilsen - Ingelein

Kommentar
Fra : ankerpetersen

Dato : 17-10-13 23:11

Ok
Tror nu ikke at du vil bruge den langsomme søgeassistent på XP.
Kører også med en gammel XP her

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 18-10-13 00:26

Jeg har nu fundet en engelsk anvisning til at løse problemet, men det ser indviklet ud for mig - i hvert tilfælde på engelsk. Terminologien er desværre lidt anderledes. Er der mon nogen, der kan forklare det på dansk - bare i korte træk. Jeg er ellers god nok til engelsk.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q319949
Ingelein

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-10-13 09:45

Prøv evt denne løsning!

Citat
Du kan nøjes med at reindstallere søg sådan her :)

Klik dig frem til Windows\inf folder "C:\WINDOWS\inf" eller skriv dette i "kør" %SystemRoot%\inf find srchasst.inf

Højreklik på den og vælg indstaler men du skal du bruge din xp cdrom til at finde den nye fil i i386 mappen.

Kilde
http://www.eksperten.dk/spm/462145#reply_4305929

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 18-10-13 16:08

Hej Klaudi
Jeg kommer jo direkte ind i Win.inf. mappen. Så hvad skal jeg gøre her?
Jeg kan også via stifinderen gå ind i denne mappe. I Win mappen ligger der en srchasst.mappe. Når jeg åbner den kan jeg se at der mangler nogle filer (Balloon eller noget i den stil).
Når jeg til Win.inf. via "kør", havner jeg direkte i mappen, men hvad skal jeg gøre her? Jeg kan også finde I386 mappen på min CD.
Ingelein

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-10-13 16:18

Når du er i C:\WINDOWS\inf mappen så skal du finde srchasst.inf og højreklikke på den og vælge installer, når den så går i gang spørger den måske efter din windows xp cd og her navigerer du til i386 mappen og klikker Ok

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 18-10-13 20:17

Hej Klaudi
Fin forklaring - men det virker stadigvæk ikke med søgeassistenten. Den manglende fil var "msgr3en.dll".
Denne fil har jeg installeret. Nu tror jeg at det måske er, fordi jeg i går installerede "windows search "programmet. Nede i menuen af dette program skulle man kunne switche til "søgeassistenten" eller hunden - men det virker ikke.
Iøvrigt har jeg med "Ultra Search" programmet fundet samme fil flere steder, blandt andet i win SP3 pakken.
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 20-10-13 12:45

Hej -
Jeg har nu også prøvet at finde et svar på ekspertens Forum og har fundet et par anvisninger, men det virker stadigvæk ikke. Jeg har søgeprogrammet, men søgningen starter ikke.
Er der andet jeg kan gøre? Ellers er jeg godt tilfreds med Ultra Search programmet.
Ingelein

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-10-13 13:24

Hvis der ikke er noget af ovenstående der virker syntes jeg du skal nøjes med Ultra Search programmet!

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 05-12-13 19:26

Tak for svaret ankerpetersen.

Ultra Search har vist sig bedre end søgeassistenten, selvom det ærgrer mig at jeg ikke kunne få den reetableret trods alle forsøg
Mvh - Ingelein

Kommentar
Fra : ankerpetersen

Dato : 05-12-13 21:39

Hej igen
På din nye søgefunktion er der også mulighed for at slette filer m.v.
Mvh
Anker