/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
HP Deskjet 1050A sort patron vil ikke.
Fra : cccf
Vist : 478 gange
50 point
Dato : 17-10-13 13:07

Min datters printer vil lige pludselig ikke printe. Den fortæller at printerpatronen ikke er den orginale.
og det er også rigtigt, men det har den aldrig været, og aligevel har hun kunnet printe indtil nu.
Hvordan klarer vi lige den ?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-10-13 13:41

Måske kommer beskeden fordi patronen er ved at være tom? de holder trods alt ikke evigt.

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 17-10-13 13:51

Ville den så skrive at det var en uorginal.?
På min gamle Canon kunne man bare trykke på en knap.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-10-13 14:07

Det tror jeg ikke at dem der koder chippen gider at skrive ind, men kan selvfølgelig ikke vide det, men det lyder da rimelig logisk, for en uoriginal... men kun et gæt fra min side, jeg fylder selv mine patroner og har ikke købt i flere år.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-10-13 14:09

NB: det er også begrænset hvor mange sider der kan udskrives pr patron.
Nogle maskiner kan ´kun´ klare op til 20 - A4 sider, så melder de tomme patroner.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-10-13 14:12

Selv havde jeg engang Epson Stylus, den klarede lige 18 sider, så skulle der patroner i, som var dyrere end selv maskinen - så jeg købte en multi maskine fra Brother istedet som jeg selv påfylder.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 50 point
Dato : 17-10-13 14:36

Jeg har også en HP som pludselig meldte at den sorte patron var defekt. Det var endda den originale, som ikke var meget brugt.
Patroner kan gå i stykker , f.eks. ved overbrænding af interne tråde. Men det kan også bare være dårlig kontakt i anlægsfladen.
Prøv at rene patronens kontaktpunkter forsigtigt . Brug først et stykke vådt køkkenrulle , og så et tørt.
Gnup ikke for hårdt. Guldbelægningen er mikriskopisk tynd.

Hvis du vil bruge en rensevæske for at fjene eventuelle spor af blæk , så er bilens sprinklervæske godt og uskadeligt.

Godkendelse af svar
Fra : cccf

Dato : 18-10-13 09:00

Tak for svaret transor.