/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Flot klaret.
Fra : Mosebaek
Vist : 727 gange
100 point
Dato : 17-10-13 10:49

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-10-13 11:18

Kode
Men hånden på hjertet. Kunne I ikke lige så godt tage i Tivoli og plaffe bjørne i skydeteltet?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-10-13 12:13

En dag stod jeg ved Odense å og fulgte en blishøne der af en mærkelig grund hele tiden fulgte roligt efter nogle ællinger der blev forvirrede og spredte sig

Da der var gået 5 minutter med den leg blev andemutter tosset og jagtede blishønen 20 meter væk med store plask i vandoverfladen, herligt syn.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-10-13 15:28

Jeg synes billedet taler helt for sig selv. Kan godt forstå,at deres ansigter er slørede. At de ikke har lyst til at vise deres grimme fjæs. Magen til blodtørstige idioter,skal man sku (håber jeg) lede længe efter.

Der er forhåbentlig JÆGERE der ta`r afstand,fra sådan en samling fritidsdræbere.

Hvad kan de ellers bruge "fangsten" til?? Mig bekendt er Blishøns ikke ligefrem en delikatesse.
Skal de måske bruges til bio-brændsel???

Jagt?????????????????? Er vi ikke mere ovre i fiskeri???
Kan forestille mig de har brugt fiskeredskaber,til at "skovle" dem op med. Måske sådan èn:
http://www.fluer.dk/produkter-fiskegrej/55-tilbehoer/2331-quantum-landing-net/

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-10-13 18:55

Påfaldende,som vore kære jægere,her på Kandu,har mistet mælet.

De er måske nok optaget af de jagtlige udfoldelser......eller bruger de Lars Lykke`s taktik???

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-10-13 19:22

Hvis nogen har problemer med at åbne linket,skal jeg da gerne servicere,med et "udpluk":
Citat
Blodbadet får ornitologerne til direkte at opfordre danske jægere til helt at sløjfe de såkaldte drivjagter på blishøns.

- Jagtformen er grotesk. Den strider mod nutidens etik og naturforståelse. Hvis ikke jægerne selv tager affære og dropper den slags fællesjagter i fremtiden, vil vi arbejde på at få den form for jagt forbudt, tilføjer formanden.

Han henviser til, at jægerne sejler ud i skydepramme og joller og skræmmer blishønsene sammen i store flokke. Når fuglene til sidst begynder at lette ind over jægerne, kan de fra tæt hold plaffe løs på de sagesløse fugle.

- Blishøns må ikke handles i dag. Så det er vanskeligt at se ideen med at skyde så store flokke. Fælles drivjagt på svømmefugle er dybt kritisabel, fordi vi ved, at det samtidig medfører mange anskydninger, siger Egon Østergaard.

Dagen efter jagten blev der da også fundet 87 døde eller anskudte blishøns i vandet omkring Dronning Alexandrines Bro mellem Sjælland og Møn.

Det er langtfra første gang, blodtørstige jægere sejler på rov efter blishøns i farvandet.

Ved en tidligere lejlighed lykkedes det ligeledes i løbet af en enkelt dag at meje hele 1800 stykker ned.

Skal man tro Vildtudbyttestatistikken, skydes der hvert år mellem 10.000 og 13.000 blishøns i Danmark.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-10-13 19:40

Da der ikke ligefrem er vist en overvældende interesse,for at debattere disse jægeres glorværdige indsats,lader jeg tråden køre et stykke tid....uden min medvirken.

Men helt rart at se,de kan sættes skakmat.

Så må vi se,om der kommer mere vildt på bordet.

M.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 17-10-13 19:49

Min gode Mosebeak.

Hvis du nu havde gjort dit hjemmearbejde godt, ville du have kunnet se sigfrid spørge om det samme i The Real Deals tråd !!

Men min mening vil jeg gerne give: Det er noget forbandet svineri at kalde sig jæger med den form for nedslagtning - så min stilling er klar !!
Det bedste man efter min mening kan bruge døde blishøns til, er til hundetræning - jeg ville nødigt spise disse stinkende fugle, for de lugter forfærdeligt !!

ØV4
Multi-X³

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-10-13 09:59

Jeg har først set dit indlæg i dag, Mosebaek . Jeg var på jagt hele dagen igår - ikke på udsatte fugle - jeg ikke deltager i sådanne jagter.

Desværre oplever vi ad og til jagter på blishøns som beskrevet i EB.
Jeg bryder mig ikke om den jagtform.

Men jeg kan fortælle, at den jagtform - altså på blishøns, bliver forbudt når den nye jagtlov træder i kraft - og mågerne får også en fredning .

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-10-13 10:10

Citat
jeg ikke deltager i sådanne jagter.
Hov for søren! Der skal stå; Jeg deltager ikke.......
Der kom lidt slægtsprog indover

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 18-10-13 12:44

Tommy !!

Du behøver ikke undskylde for dit ophav - alle deltagere på kandu's jagtside, er sprogligt blevet totalt ødelagt af en vis forfatter - ingen nævnt, ingen glemt !!

ØV4
Multi-X²

Stadig sjællænder !! Dette blot af hensyn til bb1

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-10-13 14:28

Tak for forståelsen Øjenvidne.

Det sker sommetider - når jeg vil sproglig beriges, at jeg læser et eller to indlæg fra vores jyske sprogekvilibrists pen..

Det kunne være interessant at høre Knudsens mening ang. bilishøne"jagten"

Mvh.
Tommy
Også sjællænder - bor et sted mellem Korsør og Holbæk = Korsbæk

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 19-10-13 00:55

Hej Mosebaek

Har haft travelt med at rydde ud i hulen, fordi alle gulve bliver brækket op. Fandeme ikke for hvide mennesker - det her.
Heller ikke undertegnede kan acceptere massenedskydninger af vildt. Det gælder alle vildtarter, og affæren her pynter ikke på jægernes renomme.

Mvh.
Tonganeseren

Træt af vandskader.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 19-10-13 00:58

Vandskader skal udryddes med alle midler.

Mvh.
Tonganeseren

Hader vandskader.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 19-10-13 08:34

Kære Tonganeser.

Tror du ikke at meget fugt, damp m.m. kan fjernes med trykluft ?? Så kender jeg en virkelig kapacitet inden for området, specielt skal fremhæves hans store erfaring med malkemaskine-teknik - kan den mon bruges ??
Jeg skal gerne formidle kontakten til denne person, som iøvrigt også er jæger samt forfatter !!!

God week-end.

ØV4
Multi-X² sjællænder

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 19-10-13 11:07

- troede at vandskaden var fredet...

God weekend

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 19-10-13 14:53

Men, men og 10 x men!!!

Det er altså en mærkelig verden vi lever i. På den ene side står DOF medlemmer med største fornøjelse og iagttager "naturen gå sin gang", når en horde krager slår ned på en håndfuld harekillinger - for efterfølgende at bimle op, når en håndfuld jægere regulerer kragerne i samme område.
Nu ved alle - velsagtens, at blishøns er uhyggeligt hårde ved ællinger og andet afkom af svømmefugle etc. . og når der bliver for mange blishøns, så kan det udvikle sig skævt.
Men så står de der igen - DOF`erne og kigger på, når blishønsene dræber i hundredevis af sagesløse ællinger, som bare vil være voksne og have lov til at sige RAP RAP.

Og hvad med skarverne?? Var det måske ikke et fejlskøn, da en hjerneforvirret miljøminister tidligere fredede skarven? Jeg mener!! Fisk har da også lov til at leve.

Vi mennesker er ( også i bibelsk forstand ) sat i verden for at råde og bestemme over dyrene; det er skrevet i et tidligere indlæg fra en klog mand på denne hjemmeside.

Mvh.

Tonganeseren

Føj, hvor vandskader stinker.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 19-10-13 15:23

Kære ØV4.
Jeg skal ikke have mandslingen ind i mit hus. Så risikerer vi, at han lægger noget uhumsk i hjørnerne, og det kan vi ikke have. Føj.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 19-10-13 15:50

ja, så hellere nogle blishøns med et par dage på bagen !!

ØV4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 19-10-13 15:59

I en uges tid registrerede jeg en tiltagende vammel stank i mit udhus/værksted, som er bygget til helårsanvendelse. En dag blev det for meget, og jeg tjekkede lige de "pakker" som lå på en hylde.
Det viste sig at være en gigastor gås, som min kære hustru havde glemt, da hun ryddede op i fryseren. Føj, hvor sådan en fætter kan hørme.

Har ellers hørt, at beboerne i Løsning og omegn har det skidt med lugtesansen. Faktisk opdagede man ikke, at en "forfatter" og hundedomptør havde sneget sig ind til et bønnemøde hos "De gammelstærke" på en lokalitet i Kragelund.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 19-10-13 16:00

Hmmmmm!

Har fisk en sjæl????

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 19-10-13 17:25

Citat
Har fisk en sjæl????
Nej men masser af skæl.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 19-10-13 20:16

Fint set.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-10-13 22:07

Citat
Hvis du nu havde gjort dit hjemmearbejde godt, ville du have kunnet se sigfrid spørge om det samme i The Real Deals tråd !!

Jeg har altså ikke temperament til at gennemgå andres tråde,inden jeg starter mit eget.

Det glæder mig da,med denne her:
Citat
Men min mening vil jeg gerne give: Det er noget forbandet svineri at kalde sig jæger med den form for nedslagtning - så min stilling er klar !!

Og denne:
Citat
Desværre oplever vi ad og til jagter på blishøns som beskrevet i EB.
Jeg bryder mig ikke om den jagtform.

Men jeg synes nu ikke,jeg hører det store overdøvende brøl,af en protest. Beyder det at,"Det er noget man må lære at leve med".

Seancen bestående af 31 "jægere", 727+87 Blishøns.....det må have lydt som slaget ved Dybbøl mølle 1864.....eller måske slaget ved Ardennerne.

M.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-10-13 00:07

Altså - kære Mosebaek

Vi befinder os altså midt i efterårsferien, og det kunne jo være, at de øvrige deltagere er på ferie med kone, børn og jagthunde.

Hvad angår de aktive her på sitet, så har vi alle taget afstand fra blishønemassakren forleden. Ingen af os ville deltage i den slags, men OK! vi kunne bruge ord som svineri, mordere, kvaksalvere, checkbedragere, børnelokkere etc. . men summa summarum - vi tager afstand fra den slags.
OK??

I øvrigt var vore næsten tamme ( Egon ) egern kun cirka en meter fra os i dag. En meget, meget stor ting. Som stor dreng var jeg den eneste som ikke ville skyde disse små vævre og søde himstergimser. Og hvorfor det? Fordi det ikke tjente noget formål - blot at skyde for lystens skyld - når ordet lyst dækker aftrækkerliderlighed og skydegalskab.

Mvh.
Tonganeseren

Elsker Egon.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 20-10-13 09:46

Hørt Tonganeser - hørt !!

ØV4
Multi-X³

Det ærgrer KnaldBalle, at han ikke er blandt den eksklusive flok nuværende og tidligere jægere der vedkender sig fællesskabet på kandu' jagtside - men han bliver heller aldrig en del af dette fællesskab - dertil er han for asocial !!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-10-13 10:27

Citat
I en uges tid registrerede jeg en tiltagende vammel stank i mit udhus/værksted, som er bygget til helårsanvendelse. En dag blev det for meget, og jeg tjekkede lige de "pakker" som lå på en hylde.
Det viste sig at være en gigastor gås, som min kære hustru havde glemt, da hun ryddede op i fryseren. Føj, hvor sådan en fætter kan hørme.

Yummie-yummie

Man kan klare lugten af lort og køkkenafløb....... men sjældent kød der ydermere er indpakket så naturens småorganismer ikke straks kan gå i gang med at at fortære det.

Accepteret svar
Fra : betterwisser

Modtaget 100 point
Dato : 20-10-13 11:17

Blishøns optræder i meget store flokke på begrænsede områder, gerne i bynære områder, så en ansvarlig regulering kan være nødvendig. Bestanden er på ingen måde truet, eller for nedadgående af miljø eller andre årsager i DK.

Vi jægere bliver brugt som " godt stof" af gadedrenge pressen. Denne jagt er ikke foregået i dølgsmål, her er tale om en naturlig bestand, hvor den i de sidste ca 30 år, har været udsat for samme jagttryk. Jagtforeningen har valgt at desimere bestanden på en enkelt jagtdag, og antallet er derfor derefter.

Vi jægere er gode nok, i den brede befolkning, hvor vi skal aflive olieindsvøbte fugle regulere rågeunger, deltage i eftersøgninger af påkørt vildt og aflivning af samme, dueregulering i byerne, holde luftrummet fri for fugle, for at undgå bird strikes.
Mange jægere har nok hjulpet en læmand som har påkørt et stykke vildt, eller blevet ringet op af mennesker, fordi man er kendt som jæger for at afhjælpe en opstået situation, hvor man kan gøre brug af sin viden mm..
Alle her har uden tvilv fået stillet spørgsmålet,- hvorfor skyder I ikke nogle af alle de krager, måger, råger, rådyr " er du ikke jæger".
Det er klart, at man efter aller bedste evne skal få samlet, såvel døde som anskudte fugle op samt tomme patronhylstre.
På de store godser, gik skytteeleven rundt med hunde, dagen efter de store nedskydninger af udsatte fugle, for at rydde op, og den jagtform er for mig er en hel anden sag.
Blishønereguleringen er ikke baceret på udsatte fugle.

Så her har du et dommedags brøl som måske kan sætte tingene lidt i perspektiv, for dem som både vil blæse og have mel i muden på samme tid.

Mvh
BW

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 20-10-13 11:53

Tak for svaret betterwisser. Tråden her,rykker jo nok ikke det helt store. Men rart at høre jeres mening. Skal jeg fedte lidt,vil jeg da indrømme at jeg fornemmer en vis jagt-etik,hos Kandu jægerne.
Og jagt bliver nok ikke forbudt,før jeg bliver justitsminister.

......akja, hvem der havde "en Egon" i baghaven.

Vh. H.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 20-10-13 13:00

Tak for din forståelse, det er noget som batter = gode store pa...., når det kommer fra dig

Jeg har en dompap i forhaven, nej jeg har ikke besøg, af KnaldeBallen

Mvh
BW