/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Java!
Fra : axelbjarne
Vist : 1035 gange
100 point
Dato : 16-10-13 16:27

Den nye java 45, volder problemer. Jeg har en ven, som afinstallere java 45, og downloade java 40, men han kan stadig ikke komme på sin netbank....?????????

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 16-10-13 16:36
Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 16-10-13 16:52

fra Nordea:
Citat
Java opdatering

Der kan være problemer med at logge på Netbank, Konto-Kik og Online Investering med den nyeste version af Java.
Hvis du, efter at have installeret Java 7_45 ikke kan logge på, skal du afinstallere denne og sørge for at installere Java 7_40 i stedet for.

Java 7_40 Kan hentes fra nordea.dk/nordeatest - punkt A

Linket til test og hjælp er:
http://www.nordea.dk/Privat/Daglig%2b%C3%B8konomi/Internet/Nordea%2bTest/1426272.html?vanity=www.nordea.dk/nordeatest

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 110 point
Dato : 16-10-13 17:12

De har lige sagt i nyhederne, at det er en problem med java, og man skal vente med at opdatere, til problemet er løst højere sted
http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2013/10/16/072952.htm

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 16-10-13 18:22

ajjj, nu må i sq lige.........
Der er ikke et problem med java, der er et problem med nemid!
Anbefalingen bør absolut ikke være at vente med at opdatere java, anbefalingen bør være at vente med at bruge nemid til nets har fået deres bras til at virke.
Sikkerhed bør altid komme i første række.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 16-10-13 19:18
Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 16-10-13 21:44

EXTERMINATOR, så tror vi da mere på dig, end hvad de siger i radioen

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 16-10-13 22:05

Citat
EXTERMINATOR, så tror vi da mere på dig, end hvad de siger i radioen

det kan du rolig gøre, det er nemid- som er problemet, så følg stouenbergs tip

Kommentar
Fra : poten

Dato : 16-10-13 23:58

Hysteriet kan da tage nye højder hvis ikke vi lige slapper lidt af...

Java/Nem ID er jo ikke mere usikker i dag end hvad det var i går, så vent stille og roligt, så løser tingene sig igen igen.

RO PÅ!

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 17-10-13 00:01

Om det er java eller Nets der er problemet, bliver man vist aldrig enige om.

Den sidste status fra Nets (fra omkring kl. 15) var at appletten skulle være klar i morgen tidlig, men det lyder til at det kan trække lidt ud.....

Nedgraderingen til version 40 er beskrevet på www.nemid.nu\java

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-10-13 00:03

Det er da totalt ufatteligt at bankernes systemer ikke er oppe på mærkerne med deres egen sikkerheds system = ganske ubegribeligt.

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 17-10-13 06:42

Tak for svaret katekismus.