/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Leje af mindre areal hos landmand
Fra : winetaster
Vist : 887 gange
100 point
Dato : 15-10-13 13:08

Hvor kan jeg bedst annoncere efter at
leje af et mindre areal
hos en landmand / på en gård ?
Der skal bare stå en container,
som jeg er ved at sætte i stand.
Findes der gode hjemmesider / blade
for den slags annoncer ?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 15-10-13 13:13

Det letteste er at kikke dig omkring der hvor du bor, find et hjørne der ikke bliver brugt (de findes rigtig mange steder) og spørg dig frem til hvem der ejer jorden. Jeg har aldrig hørt eller set den slags annonceret. De fleste landmænd vil være trætte af at skulle undvære et hjørne af en normal mark, ikke så meget fordi de skal undvære jorden, men fordi det giver ekstra arbejde med deres store maskiner.

Du kan også prøve at annoncere i lokalavisen der hvor du bor, men jeg tror at det er lidt usikkert om det giver noget.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-10-13 13:19

Det er sikkert ikke ligegyldig hvor i landet det mindre stykke jord som du gerne vil leje ligger?
Hvis du har fundet en god placering så spørg ejeren af jorden om du kan leje et hjørne i kortere eller længere tid, det værste der kan ske er at du får et nej.
For eksempel får jeg ikke læst alle annoncer i aviser og blade og kunne overse en annonce fra en som gerne måtte leje et hjørne af min mark, men jeg ville da se positivt på et direkte spørgsmål

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-10-13 17:09

Hvis du vil røbe hvor du gerne vil leje, er der sikkert flere der kan hjælpe,
selv kender jeg landmænd med overskuds arealer, dog mest i Nordjylland...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-10-13 22:04

Er du fra Nordjylland? kunne vi måske finde ud af noget.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-10-13 10:02

Et hjørne af en mark.....

Efter max 3 dage stiller der 4 mand i 2 biler fra regionen og vil kræve dokumentation for at den ikke har været brugt til transport af noget farligt.

Accepteret svar
Fra : nosunshine5

Modtaget 100 point
Dato : 16-10-13 22:20

Eller lej en plads i en lade der ikke bruges?
Så kommer regionen vel ikke og tjekker,når de ikke kan spotte den. ;)

Godkendelse af svar
Fra : winetaster

Dato : 17-10-13 12:57

God ide !
Tak for svaret nosunshine5.
W