/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Kan ikke logge på pc.
Fra : jorbir
Vist : 861 gange
100 point
Dato : 15-10-13 10:26

Hej

Jeg kan ikke logge på min pc - skal bruge kode og bruger den rigtige.
Den skriver nu på en blå skærm :
Tjenesten brugerprofil blev ikke logget på.
Brugerprofilen kan ikke indlæses.

Den virkede om aftenen men til morgen ville den ikke logge på, har prøvet mange gange, og genstartet.
Har prøvet at starte i sidste fungeret konfiguration, men den siger det sammen.

HVAD KAN JEG GØRE FOR AT DEN KAN KØRE IGEN?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 15-10-13 10:49

Det er fordi der er problemer med din brugerprofil. Er der en anden bruger på din computer, en administrator eller en bruger der også er lokal administrator? For at løse problemet så skal man ind i regedit og slette noget i profillist.

Kommentar
Fra : jorbir

Dato : 15-10-13 10:55

Der er kun mig som bruger der skal bruge kode, og en der ikke skal.

Men hvordan kan sådan et problem opstå?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 15-10-13 11:13

Ja det er også mig en gåde, men det kan løses, det er bare ikke noget jeg vil anbefale enhver gør.

Man skal som sagt ind i regedit og finde
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList

Derinde vil der så være en streng der ender med .bak, man skal fjerne .bak. Man skal ikke gøre det med den profil man har problemer med, der er jo ikke nogen problemer via fejlsikret tilstand os derfor kunne man tro man kan gøre det den vej, men det skal man ikke, fejlen vil være der igen efter en genstart. Man skal heller ikke gøre det i den temp. profil man bliver logget ind med, der vil fejlen igen være der efter en genstart. Man bliver nød til at gøre det fra en anden profil. Er administrator kontoen deaktiveret og der ikke er andre profiler, så bliver man nød til at få aktiveret den profil. Dette kan godt gøres fra temp. profilen eller i fejlsikret tilstand, bliver man slet ikke logget ind så må man bruge nogle værktøjer til det.

Kommentar
Fra : jorbir

Dato : 15-10-13 14:53

Det lyder sku for svært og indviklet til at jeg kan finde ud af det.

Så er der vel kun at gå til en computermand?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 15-10-13 15:17

Ja det vil jeg jo anbefale, hvis du er tæt på så vil jeg gerne hjælpe dig.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-10-13 11:05

Der er flere forslag på tuben.

Kommentar
Fra : jorbir

Dato : 16-10-13 12:52

Jeg er fra Lolland.

Så tak for tilbudet webnoob, det var pænt af dig.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-12-13 14:08

Hvad er status?

Kommentar
Fra : jorbir

Dato : 10-12-13 15:46

Hej
Den kører men ikke optimalt.

Vi er blevet enige om at skal invistere i en ny, så det kommer der på et tidspunkt.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-12-13 10:19

Hvis du så ikke vil have mere hjælp, skal spørgsmålet så ikke lukkes?

Kommentar
Fra : jorbir

Dato : 11-12-13 13:56

Hej

Det har du da ret i .

Jeg mente at jeg havde accepteret dit svar. Sorry

Glædelig Jul samt godt Nytår