/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
DRIVER-BOOSTER
Fra : mig-selv
Vist : 543 gange
10 point
Dato : 12-10-13 22:11

Som der var lagt i TIP? eller skal man skrive TIP og MULIGVIS vind en masse problemer..

Prøvede programmet, og den fandt ud af, at et par driver til mit grafikkort var 2 år for gamle og den lagde nye ind....... som IKKE passede til mit - det skulle jeg aldrig have gjort, siden klokken 07:00 har jeg ikke kunne andet end???? finde nye drivere til mine harddisk som jeg ENDELIG har fået kontakt med efter XXX antal ?? timer og mange genstarter.
Samt Bios reagerer ved at gendanne Bios/ til hvad? = jeg har aldrig bedt om noget i den retning = det kørte JO lige så godt.

Så enten henter programmet en masse LORT/ved siden af og lægger ind samtidigt, eller også bare på må og få.
Har ellers et PRO driver program som næsten ADVARER mig mod at opdatere, men nysgerrighed kender som sagt ingen grænser, ELLER.
Men som alle sikkert burde vide - når skidtet virker = så lad være med at opdatere.

Jeg gjorde det bare af nygerrighed, men at det så gik ud over en masse andet, havde jeg ikke lige regnet med.

SÅ PAS LIGE PÅ...

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 12-10-13 23:47

DRIVER-BOOSTER

Hmm,... hvis jeg ikke husker meget forkert,.. var tippet tippet ind af marken84,
og lynhurtigt rost til skyerne af både profilen bentjuul og Eyvind,
(ordet 'Profiler',.. er bevist, da der sikkert er tale om samme person)

så bliver man lidt eftertænksom,..
når så prominente eksperter,. anbefaler og roser noget overhovedet, !
endda uden at teste det overhovedet,..

så jeg prøvede selvfølgelig også 'vidunderet'
og kontrollerede efterfølgende med Device Doctor
http://devicedoctor.com/

resultatet,...
http://peecee.dk/upload/view/423528

DRIVER-BOOSTER fandt 1 (én) driver 'man' mente kunne trænge til opdatering,
(kræver naturligvis man køber PRO udgaven)

Device Doctor fandt 11 (elleve) driver 'man' mente kunne trænge til opdatering,
(kræver naturligvis OGSÅ man køber PRO udgaven)

min PC kører ellers upåklageligt,
så nu kan jeg vælge at købe DRIVER-BOOSTER - Pro,...
og for at få det hele med,.. også Device Doctor - Pro,...

sidste mulighed,... lade som om jeg Aldrig har testet mine drivere,...
Mmm,.. tror jeg vælger sidste,.. og billigste løsning,
så er jeg også sikker på der ikke går kludder i 'maskineriet',..

Kommentar
Fra : poten

Dato : 13-10-13 01:03

Citat
DRIVER-BOOSTER fandt 1 (én) driver 'man' mente kunne trænge til opdatering,
(kræver naturligvis man køber PRO udgaven)

Underligt - den virkede da uden problemer og ganske gratis her hos mig...

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 13-10-13 02:17

Citat
Underligt - den virkede da uden problemer og ganske gratis her hos mig...

Ja, beklager meget, .. min fejl undskyld,

hvis jeg kun vil have den ene som 'Free' udgaven fandt, er det gratis,
- hvis jeg også vil have de 62 andre (63 i alt) som Pro udgaven mente skulle opdateres,
skal der upgraderes til Pro udgaven,. !
oven i købet med pilen oppe i det farlige røde felt,

- viser lige et 'shot' af hvad Pro-udgaven synes at finde :
http://peecee.dk/upload/view/423536

her er det så det forekommer lidt underligt
- 2 forskellige fabrikater af driverupdate finder hhv. 11 og 63 driver man mener skal opdateres.

enten Underdriver den ene,.. eller også Overdriver den anden
det har jeg prøvet med mange andre fejlfindingsværktøjer,
og sæt-mere-skub-i-computeren-ting,

'PC performer / forstærker booster osv
finder tilsyneladende en hulens masse fejl,

når man så får fat i Pro udgaven,..
falder fejlene på mystisk vis til langt under det først fundne antal fejl.

- er det mon for at lokke naive mennesker til at købe et produkt,
der ikke holder hvad det lover, ?

godt nok er der 30 dages 'Money Back' garanti,..
men hvordan beviser man at ikke alle 63 drivere er blevet opdateret,... ?
eller omvendt .. ser de faktisk ER opdateret, ?

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 13-10-13 02:25

poten .. forresten
hvordan ser du at dine drivere er blevet opdateret,. ?

rart at vide så jeg lige kan kontrollere min. !

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-10-13 06:47

Citat
hvordan ser du at dine drivere er blevet opdateret,. ?

Under og så videreeeeeeeeeeeeeee

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 13-10-13 09:12

Jeg har også brugt den uden problemer, men jeg havde også kun en enkelt der ikke var opdateret.
Så jeg har ikke nogen problemer indtil videre, ikke andet end det var nemt at bruge den.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 13-10-13 09:45

På én PC var alt opdateret. På en anden PC skulle to opdateres og på den 3. PC skulle tre drivere opdateres. Alt virker og gører perfekt her med programmet.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-10-13 11:18

Jeg havde seks drivere der skulle opdates, det er de blevet og alt er bare OK. Tak til marken84 for linket til det glimrende program.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 13-10-13 14:05

For det første det eneste program jeg lader opdatere mine drivers engang imellem er Microsoft update, og jeg har altid en Image Backup at falde tilbage til.

For det andet disse driver check programmer gør ligesom de andre sikkerheds scan programmer, altså hvis der er mange "problemer" som EN opdatering/ EN sletning kan løse, men som på virker mange, ja så viser/fortæller de ikke om denne en til mange forbindelse, da det jo for slutbrugeren får det sælge deres produkt bedre at flage så meget som muligt.
Scan kan man altid gøre, men opdatere bør gøres manuelt og via direkte officielle driver pakker, og kun til nød fra andre steder hvis man ikke kan få fat i en driver fra producenten.
Eks. for EA_HS lists der en del system drivers, og de vil 99% sikkert alle kommer sammen med den nyeste NVIDIA nForce driver pakken, som NVIDIA selv anbefaler man holder opdateret til nyeste version.

Dog husk disse SCANNER programmer prøver tit at snige andre ting med ind på din maskine, som man 99,9% af gangene ikke ønsker installeret

Så længe man har lavet en Image Backup af System Disk, kan man trykt opdatere sine drivers, bare husk ikke at bruge Windows System Restore til at gå tilbage med, men at man netop bruger sit Image til Restore som jo giver en sin gamle opsætning tilbage 100%

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 13-10-13 14:58

JegErHer

Det ser ud til du har HELT styr på det der med IT og EDB,..
personligt går jeg helt ind for dit synspunkt,

hvis jeg skal have opdateringer til mine drivere,..
bliver det fra Producenten,.. eller Producentens auto update,
og ikke et billigt Alt-i-Et-Program,.. som omtalt i denne tråd,

det ser da også ud til at Trådstarter har haft sine problemer med DRIVER-BOOSTER,
helt i Tråd med hvad der kunne forventes,.....

rart vi har eksperter som dig, til at guide os udenom den slags tvivlsomme bras,..

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 17-10-13 08:41

Citat
Det ser ud til du har HELT styr på det der med IT og EDB,..

Det er kun grundet erfaring, for jo jeg har prøvet det mest
Citat
tvivlsomme bras

Problemet med drivers er mange laver dem med et for bredt tilhøres forhold, med det menes at driverens INF filer siger de supportere mere end de kan holde. (Hvilket er netop hvad som er sket for mig-selv)
Næste problem med drivers er at selv producenten laver drivers som ikke virker på deres hardware, og dette sker når de tilføjer mere supporteret Hardware til deres "multi" driver pakker, for 95% af dem tester ikke disse pakker igen på gammelt hardware.
Husk en forkert driver til Harddisk & harddisk kontroller, kan resultere i korrupte partitioner, og hvis man er lidt mere "heldig" kun i mange timers driver oprydning. (Derfor Image Backup = Restore 15-20 minutter og du er tilbage i sikkerhed)

Mange gør så den "fejl" de ikke opdatere deres drivers, hvilket giver sikkerhed problemer, ikke fjerner diverse problemer (så som konflikter med programmer og andre driver), plus heller ikke får den kraftige performance optimering som nogen gange følger med disse nye drivers, plus nye fede funktioner.

Udover drivers kan der også være Firmware som bør opdateres, og her bør ikke IT kyndig 100% holde sig til producentens opdaterings software som lister den hardware de har købt.

EKS. har både NVIDIA og AMIBIOS haft sikkerheds huller hvor deres hardware "stod af" efter et besøg til en hacket web side, som nu udeholdet skadelig funktioner/kode, og resulterede i dem som blev ramt måtte skifte denne hardware ud bagefter. Og NVIDIA har haft skærmkort som var lidt for stramt tunet, hvilket resulterede i kortet kunne brænde sammen ved langtid kraft arbejde i eks. Spil.
Overstående kom der nogen gange firmware opdatering til at løse, og er også grundet til at mange "klon" bundkort (læs samle selv maskiner), tit leveres med software som skal installeres og som periodisk checker som både nye drivers og firmware. (ps. har også set denne service hos Lenovo)

PS. Men husk selv IT kyndige kommer ud i problemer nu og her, forskellene ligger i vi selv kan løse disse, selv om det nogle gange godt kan tag lidt mere tid end vi regnede med.
(Se bare mig-selv, han har også en bred erfaring med IT, og alligevel måtte bruge det der svare til 2 arbejdsdage til at få maskinen op igen [PPS. har også selv været der])

mig-selv: Tak for du også deler ud af selvlærte dårlig erfaringer.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-10-13 23:53

Jamen lad så et program klare §'erne:: http://www.iobit.com/advanced-systemcare-antivirus.php

Så behøver du ik' længere spekulere over driver-opdateringer ...eller no'et som helst !
Som jeg plejer at sige: TRO PÅ DET !
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : netop

Dato : 01-11-13 23:31

Man kan åbenbart ikke vinde hver gang - jeg har kun gode erfaringer med omtalte program også det molokyle skriver om fungerer upåklageligt sååååå...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-11-13 07:52

Nu er det ikke ligefrem nogen uforbeholden anbefaling jeg kommer med. IObit's produkter er ikke i topklasse, men de gratis versioner er sådan set ok. for dem uden større teknisk indsigt (Pensionister, bedstemødre og andet godtfolk, som end ikke aner hvad: fragmentering, sidefil, registreringsdatabase og firewall er for nogen størrelser).

Jeg har selv 'vejet' Driver-Booster ..og fundet den for 'let'. Jeg vil læne mig op ad EA_HS og JegErHer ved, at anbefale man kun opdaterer drivere via producentens hjemmeside.

</MOLOKYLE>