/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
klumper i pels m.m.
Fra : denevigeuheldige
Vist : 628 gange
100 point
Dato : 11-10-13 12:30

Vore 2 katte (begge 15 år) lever deres liv i en stor løbe/kattegård og indenfor. De spiser, drikker og vasker sig som altid og de spinner rigtig meget. Det virker som om de har det rigtig godt. Men....
1) Over en længere periode er de begyndt at få en masse klumper/flager i deres pels (kun fra midten og ned mod halen og især ude i siderne.
2) Den ene er begyndt at kaste op faktisk hver dag. (ligner små hårtotter)

De har altid adgang til tørfoder og vand. Derudover får de små lækkerbidskene engang imellem for variationens skyld (tun i vand, rejer m.m). Tørfoderet skulle efter sigende være noget nær den bedste kvalitet man kan få. De fælder ekstrem meget hvorfor vi også trimmer deres pels for løse hår næsten hver dag.

Men vi vil gerne have løst overstående problemer. Har I nogle gode råd?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 11-10-13 13:37

Hvis det var min kat, ville jeg nok henvende mig til dyrlægen og spørge der.
Det er jo ikke nemt for nogen at give råd når man ikke kan se og føle på dyret...

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 11-10-13 15:36
Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 100 point
Dato : 11-10-13 15:53
Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 11-10-13 17:57

Ja vi planter løbende friske blokke græs m.v. fra vores engjord.

Godkendelse af svar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 11-10-13 18:07

Tak for svaret katekismus.