/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Programmer i Windows 8
Fra : ppk
Vist : 927 gange
200 point
Dato : 10-10-13 16:14

Hej

Jeg har lige købt mig en ny PC med Windows 8 installeret, nu er mit spørgsmål så når nu der mangler START-knappen !

Hvordan får jeg så startet mine programmer ?

Kan se via stifinder at der bl.a. ligger Nero og forskellige andre programmer som jeg godt kunne tænke mig at åbne

Har godt lige set noget om en startknap Shell, men den ser indviklet ud.

På forhånd tak for hjælpen.

Hilsen
PPK

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 10-10-13 16:26

indstaller klassisk shell så er du ude over dine problemer

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 10-10-13 16:45

kivi

Okay, hvad så når Microsoft kommer med en opdatering senere hvor den skulle være i ?

Konfligter den så med klassisk Shell ?

Og så lige et sidste spørgsmål, hvis mam installere klassisk Shell slipper man så for at skulle logge på hver gang man starter sin maskine ?

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 10-10-13 19:28

http://www.youtube.com/watch?v=5LBsnqu4Yvw
se på youtube
http://www.lee-soft.com/vistart4
jeg har installeret dette, kører fint

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-10-13 19:37

Når du ser på din win 8 forside - så er der nede til venstre et ikon som fører dig til skrivebordet.

Eller tryk på windowstasten og den skifter mellem "Metro" siden og det gamle skrivebord.

Hvis du højreklikker nede i venstre hjørne, får du en del muligheder.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-10-13 01:16

Start dine programmer fra flise forsiden, de burde være der allesammen, når du installerer et program bliver du spurgt om en genvej i menuen Start, hvis du svarer Ja til det sandsynligvis ved at lade en markering (som allerede er sat) blive, så kommer der en flise på forsiden med programmets navn, du kan rulle sideværts gennem alle apps som i mange tilfælde er en genvej til et program du har installeret, du kan trække de apps som du bruger mest over venstre så de ligger lige foran dig når du har startet computeren, nogle apps er store rektangler, dem kan du gøre mindre så flere apps bliver synlige uden at rulle.
Som der allerede er fortalt så skifter du nemt mellem flise forsiden og skrivebordet ved at trykke på Windows tasten, mange muligheder som tidligere var i Start knappen kan du komme til ved at trykke på Windows tasten + X samtidig.
Windows 8 er faktisk meget nem at bruge når du har vænnet dig til at meget fungerer på en anden måde end du er vant til, jeg vil anbefale dig at undgå Classic Shell, du får aldrig den fulde udnyttelse af Windows 8 nye brugerflade med det program, eller hvis du ikke tror at du overlever uden Start knap, så afinstaller programmet inden du installerer opdateringen Windows 8.1
Lær at bruge Windows 8 som den er, du vil nyde det den dag du får købt en smart telefon som er magen til computeren

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-10-13 01:23

Citat
Og så lige et sidste spørgsmål, hvis mam installere klassisk Shell slipper man så for at skulle logge på hver gang man starter sin maskine ?
Nej det gør du ikke, hvis du vil direkte ind på computeren uden at skulle skrive dit kodeord, så brug tippet fra xou
http://www.kandu.dk/Tip22165.aspx

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 11-10-13 18:08

o.v.n.

Vil prøve nogle af dine tips

Iøvrigt har jeg i et par år haft en Smartphone med Android, men om den kan arbejde sammen med Windows 8 ved jeg ikke.

PPK

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 200 point
Dato : 11-10-13 20:11

Citat
Iøvrigt har jeg i et par år haft en Smartphone med Android, men om den kan arbejde sammen med Windows 8 ved jeg ikke
min Sony smartphone med Android virker fint sammen med Windows 8 og jeg bruger Windows med PC Companion når telefonen skal opdateres, kender du MyPhoneExplorer? Et næsten uundværligt program til at forbinde telefon og Windows computer, programmet på computeren:
http://www.fjsoft.at/en/
og en app på telefonen som skal startes før programmet på computeren, når du vil forbinde:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.fjsoft.myphoneexplorer.client

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 11-10-13 22:03

o.v.n.

Tak for oplysningerne, på min Experia Arc S bruger jeg også PC Companion samt AirDroid som jeg syntes kører rigtig godt

PPK

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 18-10-13 11:29

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 18-10-13 11:52

Nu kan du jo se på Tip 22353 - det løser nok dit problem.
Ammitz

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-10-13 11:52

Selv tak og husk at du kan opgradere gratis til Windows 8.1 nu:
http://www.kandu.dk/tip22353.aspx
God weekend