/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
mail adr
Fra : kivi
Vist : 468 gange
100 point
Dato : 09-10-13 15:30

hvordan copiere man lettest mail adr ind i office 2010 jeg prøver at copiere og så sætte ind men det lykkes ikke

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 09-10-13 19:30

Det må du vist lige forklare lidt nærmere...

Man kopierer ikke mail adresser ind i Outlook - man importerer dem...

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 10-10-13 08:02

ja men hvordan

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 10-10-13 08:33

Du kan læse i OUTLOOK

Flytte Outlook-oplysninger til en anden computer med Outlook 2010

I denne artikel beskrives, hvordan du flytter de e-mails, kontakter, kalenderelementer, opgaver og noter, du har gemt i Microsoft Outlook 2003, Outlook 2007 eller Outlook 2010, til en anden computer med Outlook 2010.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 10-10-13 10:54

Du bør nok lige klargøre hvad du har gang i.

Hvor vil du kopiere hvilke adresser fra hvor?

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 10-10-13 11:12

jeg er ved at klargøre en en ny bærbar med win 8 jeg har mail adresserne liggende på en usb dem ville jeg gerne have lagt ind i office 2010

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 10-10-13 12:31

Så er spørgsmålet HVORDAN du har lagt dem ud på den USB - har du eksporteret dem i enten CSV eller PST...

Eksportere kontakter

Du kan eksportere kontakter til en fil, der derefter kan importeres i andre programmer, f.eks. webmailklienter, Excel-regneark eller databaseprogrammer.

Det mest almindelige eksportfilformat er en fil med semikolonseparerede værdier (CSV-fil). Hvis du eksporterer kontakter til brug i en anden kopi af Outlook, anbefales det, at du vælger Outlook-datafil (.pst) i trin 6 herunder.
1.Klik på fanen Filer.
2.Klik på Indstillinger.
3.Klik på Avanceret.

Kommandoen Avanceret i dialogboksen Indstillinger for Outlook
4.Klik på Eksportér under Eksportér.

Kommandoen Eksportér i Backstage-visning
5.Klik på Eksportér til en fil i guiden Guiden Import og eksport, og klik derefter på Næste.
6.Klik på den ønskede type eksport under Opret en fil af typen, og klik derefter på Næste.

Det mest almindelige er Semikolonseparerede værdier (Windows), også kaldet en CSV-fil.
7.Vælg den kontaktmappe under Markér den mappe, der skal eksporteres fra, du vil eksportere, og klik derefter på Næste.

Bemærk! Medmindre du har valgt at eksportere til en Outlook-datafil (.pst), kan du kun eksportere én mappe ad gangen.
8.Klik på Gennemse under Gem eksporteret fil som, vælg en destinationsmappe, og skriv et navn til filen i feltet Filnavn.
9.Klik på OK.
10.Klik på Næste i dialogboksen Eksportér til en fil.
11.Klik på Udfør.

Importere kontakter

Kontakter kan importeres til Outlook fra andre programmer eller fra eksporterede Outlook-kontakter. I disse instruktioner antages det, at du allerede har eksportere kontakterne fra det andet program, f.eks. webklienten, et Excel-regneark eller et databaseprogram.

Bemærk! Du kan finde oplysninger om at eksportere kontakter i Eksportere kontakter.
1.Klik på fanen Filer.
2.Klik på Åbn.
3.Klik på Importér.
4.Klik på Importér fra et andet program eller en anden fil, og klik derefter på Næste.
5.Under Vælg den filtype, der skal importeres skal du klikke på den type fil, du vil importere, og derefter klikke på Næste.

Det mest almindelige er Semikolonseparerede værdier (Windows), også kaldet en CSV-fil. Hvis du importerer kontakter, der er eksporteret fra Outlook til en Outlook-datafil (.pst), skal du klikke på Outlook-datafil (.pst).
6.Klik på Gennemse under Fil, der skal importeres, vælg den fil, du vil importere, og klik derefter på OK.
7.Klik på en af følgende under Indstillinger i dialogboksen Importér en fil:
Erstat dubletter med de importerede elementer Hvis en Outlook-kontakt allerede findes, bliver den erstattet med de oplysninger, du importerer.
Tillad oprettelse af dubletter Hvis en Outlook-kontakt allerede findes, oprettes den importerede kontakt som en sekundær kontakt.
Importér ikke dubletter Hvis en Outlook-kontakt allerede findes, bliver oplysningerne for den importerede kontakt ikke importeret.
8.Klik på Næste.
9.Klik på en mappe for de importerede kontakter under Vælg destinationsmappe i dialogboksen Importér en fil, og klik derefter på Næste.

Dette er som regel mappen Kontaktpersoner, medmindre du har flere konti, eller du har oprettet flere kontaktmapper for en konto.
10.Klik på Udfør.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 10-10-13 12:50

jeg havde desværre ikke så mange muligheder jeg reddede dem ved at pille hdd ud og på den måde redde dem da de lå i mappe i dokumenter

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 10-10-13 17:22

OG...?

Citat
jeg har mail adresserne liggende på en usb

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 10-10-13 18:15

den vil ikke importere så jeg må nok indsætte en efter en

Accepteret svar
Fra : marken84

Modtaget 100 point
Dato : 10-10-13 18:27

Citat
den vil ikke importere så jeg må nok indsætte en efter en

Klart nok, hvis ikke de ligger i enten CSV eller PST kan programmet jo ikke genkende dem.

God arbejdslyst!

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 11-10-13 07:38

Tak for hjælpen marken84.