/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
angrebet af seachgol.com
Fra : Otnob
Vist : 1089 gange
300 point
Dato : 09-10-13 12:07

Ved opdatering af Skype kom der noget skidt ind på Pc,en som hedder www.seachgol.com hvordan fjerner jeg den?

Accepteret svar
Fra : marken84

Modtaget 310 point
Dato : 09-10-13 12:49

Du går ind på Spywarefri - de har en løsning...

http://www.spywarefri.dk/forum/viewthread/86901/

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 09-10-13 13:49

Citat
kom der noget skidt ind på Pc,en som hedder www.seachgol.com hvordan fjerner jeg den?

Det er en af de efterhånden mange, og pisse irriterende.. Falske toolbars,-...
- har lige fjernet en mage til på min egen PC,.. med ADWcleaner,

Adwcleaner er et godt program til at fjerne spy- og malware,
kan downloades direkte her
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner

det skader heller ikke at tjekke computeren med Malwarebytes
hentes direkte her
http://fileforum.betanews.com/download/Malwarebytes-AntiMalware/1186760019/1

hvert program tager under 15 min. for at rense din PC.
- Husk at genstarte computeren efter rensning.

hvis du er i tvivl,.. eller gerne vil vide mere om programmerne,
så prøv at google - Adwcleaner - og - Malwarebytes -

http://www.youtube.com/watch?v=Facr7m0XJNE

så prøv at google - Adwcleaner - og - Malwarebytes -

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-10-13 14:33

Du skal gøre som marken84 skriver så kommer du i de rigtige hænder, husk at oprette dig som bruger derinde. vi kan alle komme med en masse programmer fordi vi er point fixeret, men du skal bruge spywarefri der forstand på det, så endnu engang gør som marken84 skriver

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 09-10-13 15:12

Citat
Du skal gøre som marken84 skriver så kommer du i de rigtige hænder

........... Heldigvis lever vi i et frit land, hvor man selv kan vælge,
Spywarefri har hjulpet mange,... ingen tvivl om det,.. !

det kræver dog enorm tålmodighed af den der er ramt af problemer,
især hvis / når computeren ikke kan bruges i 'Problemløsningsperioden',

det tager normalt 4 - 6 dage at rense sin PC med hjælp fra spywarefri.dk
- altså når det går efter planen,...

4 - 6 UGER forekommer næsten lige så tit,

jeg har selv søgt hjælp hos Spywarefri engang
det var både første og sidste gang,................

men læs,.. og følg tråden her,.. den giver et udmærket indblik i hvad der foregår,
http://www.spywarefri.dk/forum/viewthread/86799/

Start,. D. 09.09.2013
- D. 08.10.2013,... altså over en Måned senere,.. (30 dage)
kører tråden / problemet Stadig i bedste velgående,
om problemet nogensinde bliver løst er pt. uvist,...........

i samme periode kinne brugeren have formateret sin PC
898 gange,.. og så ver problemet løst hver gang,.. Alle 898 gange,.. !

Det tager ca. 40 minutter,.. at bruge mine anbefalede programmer,
Valget er dit,...

Kommentar
Fra : Violets

Dato : 09-10-13 15:23

Øhm, den bentjuul profil skal du nok passe lidt på med at lytte til,
det samme profil som marken84, og en masse andre,
de er kun ude på at lave ballade, og genere andre kandu brugere mest muligt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-10-13 15:53

Otnob - der er desværre igen rod med profilerne...........som du måske kan huske fra tidligere.

Læg ikke så meget mærke til det billede som vises sammen med profilnavnet.
Desværre er EA_HS profilen kommet ud for et uheld og har det ikke så godt i sit hoved mere.
Han/hun lider en smule af personlighedsspaltning, som kommer til udtryk i form af at genere flest mulige Kandu spørgere.

Det er her du skal henvende dig, for at få hjælp til dit problem.
http://www.spywarefri.dk/forum/viewthread/86901/

Hilsen Eyvind.
Tidligere > Emesen > E.C

Ps. EA_HC - du kan henvende dig i et spørgsmål under smalltalk og skælde mig eller andre ud der.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 09-10-13 16:29

Citat
Det er her du skal henvende dig, for at få hjælp til dit problem.
http://www.spywarefri.dk/forum/viewthread/86901/

mener du Otnob er så ubegavet at han behøver din hjælp,
til at træffe sit eget valg,. ?

Citat
Hilsen Eyvind.
Tidligere > Emesen > E.C

Ps. EA_HC

... Ja,. der er da vidst Rod i dine profiler,..
det er måske derfor du ikke er blevet godkendt, med navn og adresse, hos kandu.dk teamet ?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 09-10-13 18:08

Citat
Øhm, den bentjuul profil skal du nok passe lidt på med at lytte til,
det samme profil som marken84, og en masse andre,
de er kun ude på at lave ballade, og genere andre kandu brugere mest muligt.

>Violets Det er dog en imponerende indsigt du giver indtryk af at være i besidelse af til forskellige personers profiler efter blot en halv måned på Kandu?

Jeg vil da forfærdelig gerne have mig frabedt at blive blandet sammen med andre brave Kandu brugere - ikke fordi det generer mig, men det kunne da genere andre.
Vi er jo dog forskellige personer.

Kommentar
Fra : Rantheboy

Dato : 09-10-13 18:27

Jeg har selv fået ude for det problem og gjorde sådan

http://productforums.google.com/forum/#!topic/chrome/_qsbw--yRNQ

Det virkede for mig, hel og lykke

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-10-13 18:35

marken84 til din orientering> så er profilen EA_HS = profilerne Tanjaa, theipeter, for_lækker, Mullers, anno2000, mandags, Violets og sikkert mange flere endnu.

Undskyld Otnob for indlægget her, blot for at få sat på plads hvem Violets er...

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 09-10-13 19:05

Der findes også en anden mulighed her:

http://malwaretips.com/blogs/remove-searchgol-virus/

Hvis det kniber med udenlandsk tekst, kan man åbne siden i Google Chrome, så oversætter den siden fint.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 09-10-13 19:49

Citat
Der findes også en anden mulighed her:

http://malwaretips.com/blogs/remove-searchgol-virus/

Dygtig Marken,.. Dygtig Marken,.. (eller er det egentlig ikke Go'e Gamle Refi)
linket anbefaler nemlig også Adwcleaner

altså det program JEG anbefalede for længe siden,... LOL

Citat
How to remove Searchgol.com browser hijacker – Virus Removal Guide

This page is a comprehensive guide, which will remove SearchGol.com from Internet Explorer, Firefox and Google Chrome.
Please perform all the steps in the correct order. If you have any questions or doubt at any point, STOP and ask for our assistance.
STEP 1: Uninstall SearchGol.com programs from your computer
STEP 2: Remove SearchGol.com from Internet Explorer, Firefox and Chrome
STEP 3: Remove SearchGol.com browser hijacker with AdwCleaner
STEP 4: Remove SearchGol.com virus with Malwarebytes Anti-Malware Free
STEP 5: Double-check for the SearchGol.com infection with HitmanPro

... Hov,... Den tager vi lige igen
- Remove SearchGol.com browser hijacker with AdwCleaner

kan se du efterhånden er holdt op med at anbefale Revo uninstaller
til at fjerne Fake Toolbars....

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 09-10-13 19:53

- Og minsandten,.. hvis jeg ikke tager meget fejl,
anbefaler også MIN anden anbefaling Malwarebytes,

Citat
STEP 4: Remove SearchGol.com virus with Malwarebytes Anti-Malware Free

fremhæver den lige lidt ..... with Malwarebytes Anti-Malware Free

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 09-10-13 20:04

Har nu prøvet samtlige forslag plus nogle jeg selv har fundet via google, på programmer der kan fjerne Seachgol men uden resultat. Seachgol er der stadig.

http://www.spywarefri.dk/forum/viewthread/86901/ vil jeg tro kan få bugt med Seachgol, men det virker desværre alt for uoverskuelig for mig.

Havde håbet at et af de foreslåede "cleaner" programmer havde kunnet få bugt med skidtet.

Lader spørgsmålet stå åbent en dags tid

Foreløbig tak for forslagede.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-10-13 20:10

Opret dig som bruger på spywarefri og bed der om hjælp som marken84 foreslår. De er utrolig flinke til at forklare sig, hvis du ikke lige forstår hvad de skriver, de skal nok hjælpe dig igennem.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 09-10-13 20:15

Hej bentjuul

Atter tak for forslaget men har været på siden spywarefri og så hvor meget der skulle gøres, så løsningen bliver nok desværre at udføre en fuld restore og passe meget mere på fremover.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 09-10-13 20:18

er du sikker på du har prøvet Adwcleaner,.. den er specielt godt til falske toolbars (søgebar),.. ?

kan downloades direkte her
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner

og Malwarebytes,.. ?

hentes direkte her
http://fileforum.betanews.com/download/Malwarebytes-AntiMalware/1186760019/1

har selv fjernet seachgol. - for nylig med Adwcleaner,.. den er helt væk nu.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 09-10-13 20:23

Citat
og passe meget mere på fremover.

det bliver vanskeligere og vanskeligere,
og spywareproducenterne mere og mere snu,.. det ender med du ikke kan gå på internettet,

medmindre du følger udviklingen.
- mener,.. når det kan fjernes på min PC,.. kan det helt sikkert også på din. !

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 09-10-13 20:26

Ja som nævnt har jeg prøvet samtlige af de "cleanere" som har været foreslået og yderligere et par stykker som jeg selv har fundet. Havde fat i et som jeg desværre ikke lige nu husker navnet på, men som så ud til at være meget effektivt og for at få slettet de fundne fejl skulle programmet registreres, hvilket jeg forsøgte det kostede omkring 200 kr. men handlen kunne ikke gennemføres med mit Visa kort af en eller anden grund.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-10-13 20:27

Det er da rigtigt at der meget du skal igennem, men de er flinke til at guide og gøre det forståeligt for os der ikke er nørder.
Næste gang du så får et problem vil det være nemmere for dig.

Prøv at følg denne vejledning inden du stiller spørgsmålet derinde
http://www.spywarefri.dk/vejledning-til-rensning/

Hvis du vælger at lave en restore, så kig lidt på hvad de skriver om de forskellige beskyttelseprogrammer der er gratis.

http://www.spywarefri.dk/gratis-programmer/

Husk de er eksperter, det er der ingen der i denne tråd, men der er en der gerne vil være det.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 09-10-13 20:36

Adwcleaner og Malwarebytes er gratis programmer,
de er noget af det første der anbefales af Spywarefri.dk,

dem behøver man ikke være ekspert for at bruge.

men mange af de andre logs kan godt være omstændige at kopiere ind på deres side,
sikkert derfor så mange opgiver længe før problemet er løst,...

det behøver man ikke være ekspert for at finde ud af,
det er bare at læse et par af trådene,.. som jeg tidligere har anbefalet...

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 09-10-13 20:37

Atter tak for dit velmente råd og du giver mig alligevel lyst til at forsøge mig med "spywarefri", men venter til i morgen.
Havde for nogle dage siden fået en anden "forbryder "qob6.com" ind men fik fjernet den med et spywareprogram og havde håbet på at jeg på samme måde kunne fjerne Seachgol.com.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 09-10-13 20:42

der er heller ikke mange med 10 tommelfingre der går igang med at hovedrep. en bilmotor,
og slipper godt fra det,..

uanset hvor velmenende visse kandu brugere forsøger at være.

man starter med det simple,.. og arbejder sin viden og færdigheder op.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 09-10-13 20:47

Citat
Atter tak for dit velmente råd og du giver mig alligevel lyst til at forsøge mig med "spywarefri", men venter til i morgen.

det lyder interessant,..
lad os endelig få en tilbagemelding, så vi andre også kan lære noget,
jeg synes det var for mange logs og ingen overskuelig løsning,

så jeg endte med at formatere harddisken,.. det tog ca. 1 time.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 09-10-13 21:03

Citat
så jeg endte med at formatere harddisken,.. det tog ca. 1 time.

Du havde måske dine 10 tommelfingre og overkogte hjernevindinger for mange andre steder end der hvor du skulle...

Mon ikke du skulle holde dig til din metier som sandsiger og troldmand der kan udrde hvem der er hvem og ellers lade andre om det med computere og programmer.

Henvendt til EA_HS - med hilsen Marken84 alias Marken84 alias Marken84

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-10-13 21:18

Citat
Seachgol

ALTSÅ, nu skriver du ikke hvordan den opfører sig?
Hvis det har noget med din browser at gøre =
har du prøvet noget så simpelt som at slette din genvej til browseren og oprette en ny, tager et minut.
eller højreklikke dig frem gennem ikonet og under egenskaber fjerne ALT efter
"C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\iexplore.exe"
har du en anden browser så er det dét samme, bare slet alt efter EXE''

Kun et par råd jeg selv har haft held med.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-10-13 21:22

Og så lige en tilføjelse, prøv dette program, så er du for altid færdig med snavs og andre ulykker på din pc, husk at kigge indstillingerne efter i programmet.
http://www.softpedia.com/get/System/Back-Up-and-Recovery/Comodo-Time-Machine.shtml

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 09-10-13 21:34

mig-selv

Nævnte program har jeg lige læst lidt om og det ser interessant ud og det vil jeg kigge nærmere på.

Dit andet forslag har jeg prøvet. Jeg benytter i øvrigt Chrome og søgemaskinen Google

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-10-13 21:46

OK, dét kunne jo være det virkede.
Comodo er alletiders, bare FJERN alle flueben under Settings, eller løber du hurtigt tør for diskplads,
jeg har brugt det i maaaaaaaange år og aldrig haft problemer med det, men dejlig - når man får skidt ind på pc eller man bare trænger til at rulle tiden tilbage, efter for mange program installationer.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 10-10-13 03:09
Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 10-10-13 08:53

Hej katekismus

Det er jo et interessant link du kommer med og det ser vældigt overbevisende ud, men sikken et tempo og næppe ret mange kan huske alle de ting der skal gøres, men det kan selvfølgelig skrives ned trin for trin
Foreløbigt er Seachgool blevet stærkt svækket efter alle de renseprogrammer jeg har kørt og jeg kan nu have min søgemaskine google i fred, men hvad den ellers kan finde på er jo ikke godt at vide, så væk skal den.

Godkendelse af svar
Fra : Otnob

Dato : 10-10-13 14:28

Tak for svaret marken84, da du svarede først og dit forslag sikkert er den mest rationelle måde at få fjernet problemet på, men også den mest besværlige og ret krævende, så den metode vil jeg vente med, idet det omfattende brug af renseprogrammer har hjulpet meget og jeg kan arbejde med Pc,en uden synlige problemer.

Tak også til alle andre som kom med forslag og links til diverse renseprogrammer hvilke jeg dog i forvejen havde kendskab til og havde nogle liggende på Pc,en.

Jeg synes også at det sidste indlæg med henvisning til en procedure som vises på youtube er anvendelig, men også den er ret krævende, i sær fordi curseren flyttes meget urolig og alt for hurtig til at jeg kan nå at læse hvad der aktiveres.

Hvis eller når jeg får fjernet angrebet fuldstændig vil jeg omtale hvilken procedure jeg benyttede.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-10-13 15:02

Kan godt hjælpe dig med at lave en ´slow-motion´ film af det klip der henvises til, samt dele det op i enkelte afsnit, så det er nemmere at forstå meningen, bare skriv en PM.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 10-10-13 19:02

Hej mig-selv

Tak for dit venlige tilbud som sikkert også andre her på kandu.dk kunne få glæde af, det er jo det er er meningen med kandu, så kan du ikke forklare det her på tråden?

Mvh. Otto