/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Litteratur / Spørgsmål
10  dova 560
Det gyldne hjerte.
Fra : vedikkealt
Vist : 963 gange
500 point
Dato : 06-10-13 14:40

Jeg søger ungdomsblade, der er skrevet af Carola Martin.

Jeg har kun et eksemplar, på dansk, serien hedder Det gyldne hjerte og titlen hedder Danserindens datter, og er fra 1980, og har nr. 95.

Carola Martin er sikkert tysk, da original titlen er - Die Ehe der schönen Tänzerin

Copyright ... 1980 by Bastei Verlag, Gustav H. Lübbe & Winthers Forlag Aps. Trygt hos Georg Koenig, Köln

Jeg kan intet finde på dansk, og når jeg skriver forfatteresn navn, får jeg tyske eller engelske sider, og jeg kan ingen af sprogene.

Måske nogle her kan hjælpe.

Bedste hilsner fra vedikkealt

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 06-10-13 17:19

Er du sikker på forfatteren hedder det du skriver, for når man søger fremkommer der ikke noget.

Det kunne jo sagtens være noget helt andet hun hedder, da jeg jo kan se du har lidt svært med ordene...

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 06-10-13 22:20

Til marken84

Jeg har lånt denne www side .... http://www.gallaogfestkjoler.dk/ hvor der nederst i venstre menu står til marken84, her kan du se 4 billeder fra hæftet.

Håber det kan hjælpe

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 06-10-13 23:47

Vil tro, der er hjælp at hente hos http://www.serie-boden.dk/41194379
De kender sikkert mere til serien.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 07-10-13 22:23

# katekismus

Der var desværre ingen hjælp at hente hos serie boden.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 07-10-13 23:16

Der er ingen spor at finde om den forfatter Carola Martin, enten er det et alias, eller også har hun ikke sat sig større spor i litteraturen...

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 07-10-13 23:27

# marken84

Bare sjovt, at der så er udkommet mindst 95 blade i DK.

Og sjovt, at ham fra serie boden heller ikke kender den.

En løsning må der være, men lige nu har jeg ingen bud på en løsning, andet end vi må tage vores eksemplar med på loppemarkeder, og så vise det til dem der står og sælger lignende litteratur.

Accepteret svar
Fra : marken84

Modtaget 500 point
Dato : 07-10-13 23:38

trykkeriet findes måske endnu:

Koenig Druckerei U. Verlag Georg, Köln
Straße:
Eintrachtstr. 110-118, Altstadt-Nord
PLZ/Ort:   50668 Köln, Nordrhein-Westfalen
Festnetztelefon:
Aktualisiert vor 5 MonatenBearbeiten

http://web2.cylex.de/firma-home/koenig-druckerei-u--verlag--georg-728109.html

En mulighed var måske at tage kontakt til dem, om de måske kender eller husker disse blade...

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 08-10-13 22:00
Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 10-10-13 12:41

# katekismus

De kender dem heller ikke

Nu har jeg så prøvet, at sætte billederne på min egen FB profil, men med 20 venner er det jo ikke den brede spredning

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 11-10-13 22:43

Tak for svaret marken84.

Nu leder jeg ikke kun efter hæfterne, nu leder jeg også efter en, der kan tysk.

Bedste hilsner fra vedikkealt