/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Havetraktor-Hydrostat
Fra : Avant85
Vist : 548 gange
300 point
Dato : 02-10-13 10:34

Jeg har en Craftman (1000) havetraktor med Hydrostatisk/automatgear

Jeg har aldrig fundet ud af, hvordan man tjekker GEAR-oliestand eller for den sags skyld skifter GEAR-olie - hvis det da ellers skal det

Er der nogen, som har et "billede" af GEAR-kassen OG hvor 'olie-pinden' sidder OG evt. aftap og påfyldning

Jeg synes IKKE, at den trækker så godt mere

Den er mindst 5 år, men den er holdt i fin stand og har kørt upåklageligt OG den kører da også
'fint nok' - men alligevel - hvis der mangler lidt (eller mere) GEAR-olie SÅ ???

Venligst Avant85

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-10-13 14:09

Er det ikke nævnt i din manual = så er det vist ikke særligt vigtigt.
http://peecee.dk/upload/view/422684

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 05-10-13 12:10

De sidste tyve har jeg kørt med havetraktor med hydrostatisk gear og der har aldrig været skiftet/efterfyldt olie. Det skulle der ikke.

Hvis du er usikker så spørg her http://www.craftsman.dk/Traktorer/Traktor01_25419.html

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-10-13 20:35

Mener også der er ´tørkopling´ på den, men svært at se på billederne i manualen