/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Bjælkesko eller ej
Fra : zakdk
Vist : 398 gange
50 point
Dato : 30-09-13 22:09

Skal bygge garage, men er kommet i tvivl:
Skal jeg lægge spærene, så de hviler ovenpå remmen eller er det bedre at lægge spærene i bjælkesko, som fastgøres på remmen.

Hvad ville I vælge?

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 01-10-13 00:06

Jeg vil lægge spærene, så de hviler ovenpå remmen og så bruge vinkler til at fastgøre
spærene på remmen.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 01-10-13 07:08

du skal lægge dem ovenpå remmen. ellers har du jo ikke noget til at lave udhæng med. spærene skal stikke 30-40 cm ud over ydermuren, så det giver jo helt sig selv.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-10-13 09:20

Det afhænger af hvilken slags tagdækning og udsende du vil have.

Du skal under alle omstændigheder have dækket hen over remmen, og over bjælkeenderne.

Kommentar
Fra : zakdk

Dato : 01-10-13 10:34

Tak for besvarelser

Hvilken løsning er den bedste, altså hvorfor vælge den ene mulighed frem for den anden ?
Hvad er fordele og ulemper ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-10-13 23:13

Du skal lægge spærene oven på -------- så kan du bedre styre samlingerne.