/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Eindhoven - Holland
Fra : FrejaFlop
Vist : 489 gange
50 point
Dato : 25-09-13 22:29

Hej Vi er et par som skal til Eindhoven af arbejdsmæssige grunde i oktober, men vi vil have lidt fritid i byen på hverdage - så er der nogle få interessante turistmål som vi kan glæde os til ? Vi har aldrig været der og har kun få dage til vores egen rådighed.....vi er meget naturinteresseret, museums-interesseret og blomster-interesseeret.

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 25-09-13 22:37
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-09-13 13:41

Du lander vist det forkerte sted på det forkerte tidspunkt?

Hvis du vil se blomster så tag til Groningen i Marts,
hvis du vil se kunst så tag til Amsterdam,
og hvis du vil nyde havudsigten, så må du ofre en ekstra dag ved Knokke Heist...

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 26-09-13 13:46

Til svendgiversen

Har du ikke læst det hele, der står. Citat(Vi er et par som skal til Eindhoven af arbejdsmæssige grunde i oktober)Citat slut, så hjælper det jo ikke at komme med andre gode foreslag vel

Hilse swarn

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-09-13 13:59

Sorry, men det kunne jo være søde Freja skulle til Holland igen en anden gang på et andet tidspunkt?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-09-13 18:32

Tjaaa... Tag en bette tur op til Arnhem. Vest for byen ligger et meget spændende museum, der hedder Air Borne Museum. Voldsom interessant omhandlende WW2 og i særdeleshed forsøget på at erobre broen ved Arnhem. Ret billigt at komme ind, gratis parkering osv. Mod vest har du Loevestein, en af borgene der var en del af Waterfront. Masser at se på. Flot restauret borg. Er man lidt smart, tager man til Gorinchem, smider bilen der. Tager vandbussen til Woudrichem og kigger på den fine gamle by, og så snupper så vandbussen til Loevestein. Slut af med en gåtur i Gorinchem's gamle bydel, og snup en bøf hos d´hofdvacht på torvet.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-09-13 19:40

Da vi selv overvejer en tur til Holland, har jeg kopieret det sidste svar,
hvor min kone har været før for år tilbage, jeg kun på gennemrejse.

Udsøgt lokal kendskab...

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-09-13 19:49

Der er rat i Holland og hollænderne er flinke mennesjer. Har man ikke været der før, Amsterdam også meget spændende og Schipol alene er et besøg værd.

Hvis i skal til Holland Svend, er der et lille Hotel i Gorinchem i den gamle bydel, Le Bon Apart. Det er ret fint, med udsigt ud til slusen. Stille og hyggeligt. Gratis parkering, så man ikke skal tænke på det.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-09-13 20:09

Undskyld Freja, men jeg vil gerne have 3773´ s udsøgte vejledning til Holland?

Da jeg ikke (endnu) tilhører hans/hendes personlige kandu venner, kan jeg ikke sende et direkte mail.

Med håb om et personligt mail til vor kommende guide i Holland??

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 27-09-13 20:08

reichsmuseum i amsterdam

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-09-13 12:33

Der ligger altså noget i din PM bakke Svend!