/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
Papegøje?
Fra : TOBIAS41
Vist : 784 gange
200 point
Dato : 25-09-13 22:09

Hey, hvilken papegøje syntes i ville være god at have, den må gerne være stor, let at gøre tam og skal kunne lære at tale? HÅBER I VIL HJÆLPE :)

Accepteret svar
Fra : FrejaFlop

Modtaget 210 point
Dato : 25-09-13 22:32

Jeg er sikker på at du vil ha meget glæde af at have en grå Jaco...også kaldet Gråpapegøje.

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 25-09-13 22:34

tror at du skal læse lidt i nogle fuglebøger først,det er ikke bare noget man anskafer sig.

Godkendelse af svar
Fra : TOBIAS41

Dato : 25-09-13 22:52

Tak for svaret FrejaFlop.

Kommentar
Fra : TOBIAS41

Dato : 25-09-13 22:55

hvilken papegøje er lettest at lære at tale? :)

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 26-09-13 00:04
Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 26-09-13 07:11

En amazonpapegøje er nemmere at lære ting end en grå jaco (også kaldet gråpapegøje).

Jeg er ikke helt klar over, om nogle amazonpapegøjer, som er nemmere at lære ting end andre.
Som du kan se her, så findes de i flere farver: https://www.google.dk/search?q=amazonpapeg%C3%B8je&safe=active&client=firefox-a&hs=lak&rls=org.mozilla:da:official&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=v79DUsqrF8eJ4ATjpYGQCA&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1280&bih=854&dpr=1

Jeg ved ihvertfald, at en blåpandet amazonpapegøje er rigtig god.

Men husk, en papegøje kræver meget opmærksomhed, hvis du ikke vil ende med en papegøje, der sidder og skriger til gene for både dig og naboerne.

En papegøje bliver nemt 20-30 år gammel, så man skal overveje det grundigt inden man anskaffer sådan en.

Derudover er det almindeligt, at en papegøje er en "enmands-fugl", d.v.s. at der kun er én person, som fuglen vil snakke med.
Hvis et ægtepar har en grå jaco eller amazonpapegøje, så er det ikke usædvanligt, at det kun er manden, der kan håndtere papegøjen.
Den vil måske nok tage imod godbidder fra konen, men hvis hun prøver på mere end det, så kan hun risikere, at blive bidt i fingrene.

Så man skal tænke sig grundigt om inden man anskaffer en papegøje.

Læs her: http://www.google.dk/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CDAQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.dyrenesbeskyttelse.dk%2Fsites%2Fdefault%2Ffiles%2Fpjecer%2Fpasningsvejledninger%2FSaadan-passer-du-din-amazonpapeg%25C3%25B8je.pdf&ei=QMBDUtCHIoi14ATckIC4Ag&usg=AFQjCNHcl878uqkd9STr4vjLbpgfNCmtAg&sig2=NmQbwqz5gh9Ca9kxoylBIw&bvm=bv.53217764,d.bGE&cad=rja