/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hvad er der galt??
Fra : jalagi
Vist : 527 gange
300 point
Dato : 25-09-13 11:09

Hej. Er der nogen der har et bud på hvad der er galt med min bil??
Det er en ældre Twingo , pludselig mens jeg kører holder speedometeret op med at vise hastighed ,den viser 0 og rattet bliver stramt at dreje eller det bliver meget let at dreje så går der et par minutter så er alt normalt igen,ingen forkerte lyde eller andet unormalt.Har du et bud på hvad der er galt og er det "farligt "at køre med.
Hilsen jalagi

Accepteret svar
Fra : alimak

Modtaget 310 point
Dato : 25-09-13 11:34

Har set det på en bil og da var det en stel forbindelse der var defekt.
alimak

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 25-09-13 13:15

er ret enig med alimak,..
dårlige stelforbindelser, irrede stik o.lign. kan lave noget forfærdelig kludder i 'systemet', ..

havde engang et blinkrelæ med overgang i
pludselig gik V forlygte ud
senere H baglygte,.. generede faktisk hele bilens el-anlæg,
sådan fortsatte det 'uforklarlige' bare, indtil fejlen ved et tilfælde blev fundet,
havde nær smidt bilen ud,.....

meen Øh,.. når du kan hælde bremsevæske på 'køleren'...
som i dit sidste spørgsmål om biler, skulle du måske overlade opgaven til en der her mere erfaring,
gerne en ældre mekaniker af den gamle skole,

alternativ kunne du få udlæst en fejlkode på bilen,.. og se om den finder fejl,
også gerne af en erfaren person M/K på området,............ kunne jo være dig selv...

http://en.wikipedia.org/wiki/OBD-II#OBD-II
http://www.landberg.dk/shop/mobilscan-2164c1.html

http://www.net-import.dk/shop/cms-udlaesningaffejlkoder.html

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 25-09-13 14:33

den slags er altid farligt at køre med. det er nærmest dybt uansvarligt at køre med.
så bare hen til mekanikeren. NU.

Godkendelse af svar
Fra : jalagi

Dato : 25-09-13 15:29

Tak for svaret alimak.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 25-09-13 16:04

Tak selv
Alimak