/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Efterlysning til éen hånd.
Fra : yearhouse
Vist : 439 gange
300 point
Dato : 25-09-13 10:55

Hejsa alle.

Jeg vil prøve at fatte mig i korthed, så ingen får "ondt" af mig, men for ti år siden havde jeg jo en blodprop i (noget de kalder) hjernen..
Jeg var førhen en rimelig Pianist/Organist, men det måtte jeg lægge på hylden, da jeg ikke kan bruge min højre arm længere.

Jeg har dog trænet mig op til at bruge venstre hånd til at spille "melodistemmen", så det, jeg nu leder efter er, et program, hvor jeg kan lave akkompagnement. Altså alt det min venstre hånd lavede før, både med og uden "rytmeboks."
Aner ikke om det findes. Derfor jeg vil ty til jer..

Selvfølgelig må det gerne være gratis, men et super-program, vil jeg da godt betale for.
(Der er da éen go´ side ved mig nu)

Mange hilsner
(halv)-Tom

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 25-09-13 13:35

tror du skulle prøve at kigge nærmere på Band-in-a-Box
http://www.bandinabox.com/bb.features.php?os=win&lang=da

også på youtube

har selv programmet,.. der er næsten ingen grænser,

kan fås til 'ingen penge' brugt....

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 25-09-13 13:40
Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 25-09-13 14:15

Puha.....Det er sq vist for avanceret?.

Jeg venter liiiiiiige.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 25-09-13 14:57

Citat
Puha.....Det er sq vist for avanceret?

korrekt,.. det kan godt virke forvirrende,.. der skal bruges noget tid på det,..

et andet alternativ kunne måske være et af de mange PC musik software programmer,
jeg har selv haft adskillige udgaver af Cubasis og Cubase, (samme producent)

Cubasis, LE er nok det enkleste,
der kan du indspille på ca. 60 forskellige spor / tracks,
dvs. alt lige fra trommer til bas, sang, osv. (ALLE Instrumenter)

i praksis kan du indspille (optage) det du før kunne med begge hænder,
nu gøre kun med én hånd, (uanset hvilket instrument)

spor 1 kan afspilles mens (samtidig) med du indpiller spor 2, 3. 4 osv
- altså indspille spor 1 med den ene hånd,.. derefter spor 2,. med samme hånd,
(der er indbygget både takt,.. og rytmebox)

Cubasis, LE,... er ved at være gammel (ca. 10 år)
men burde stadig kunne findes brugt,.. ellers har jeg en udgave du kan 'låne'

nyeste udgaver hedder Cubase 5,. 6, og nu 7
http://www.4sound.dk/shop/audio-midi-sequencere/steinberg/cubase-7.html

men så er de også ved at være 'pænt indviklede'

PS,.. alle kræver et MIDI keyboard,.. for at kunne bruge tangenter, + en PC.
http://www.4sound.dk/shoppingsystem/produkter.asp?gruppe=USB%2FMIDI-keyboards&brand=Akai

BRUGT
http://www.dba.dk/midi-keyboard-novation/id-1003142148/

http://www.dba.dk/midi-keyboard-roland-edirol/id-1003296640/

Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 300 point
Dato : 25-09-13 14:58
Godkendelse af svar
Fra : yearhouse

Dato : 27-09-13 20:39

Tak for svaret EA_HS. Jeg tror ikke jeg har tålmodighed til at bygge det HELE op. Jeg har bare brug for et automatisk akkompagnement med forud-indstillede rytmer...lissom på keyboards.

Men tak for indsatsen

mange hilsner
TOM

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 27-09-13 20:57

Citat
Jeg tror ikke jeg har tålmodighed til at bygge det HELE op. Jeg har bare brug for et automatisk akkompagnement

det kan du også i Cubasis,.. tro mig,
der er ingen der siger du behøver at bruge alle funktionerne,

der er et (billigt) til salg her, spørg evt sælger om han vil sende til DK (plejer ikke være problem)
http://www.ebay.co.uk/itm/cubase-cubasis-pinnacle-VST-/271283891763?pt=UK_MusicalInstruments_ComputerRecording_Software_SM&hash=item3f29c7ae33

Cubase,.. altså udgaven større
findes der adskillige fora,.. hvor der udveksles erfaringer,
netop fordi det er så kompliceret,

prøv at google - Cubase forum -

Mmm,. der kører også masser af bilister rundt,
det er langt fra alle der kører godt,.. altså uddannet racerkører,.. !
måske det er tidskrævende,.. og kræver en vis moral,

men med dine ønsker, er det måske svært at finde noget helt 'rigtigt'
- rytmebokse findes i alle former,.. såvel analoge (fysiske) som digital (Virtual)