/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Fra Thunderbird til Outlook 2013
Fra : helpmeifyoucan
Vist : 557 gange
100 point
Dato : 23-09-13 08:25

Hvordan kopierer man mails og kontakter fra Thunderbird til Outlook? Jeg kan læse mange engelske vejledninger på internettet. Det skal åbenbart ske i flere omgange, hvor en fil bliver lavet om til en anden. Men jeg kan ikke altid finde de mapper og filer, der henvises til. Er der en, som har prøvet det og kan give en klar forklaring eller henvise til en dansk forklaring?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-09-13 08:39
Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 23-09-13 10:32

Har du prøvet denne her guide, der er også mulighed for screenshot walkthrough.
http://email.about.com/od/mozillathunderbirdtips/qt/et_export_to_oe.htm

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-09-13 11:36

Eksport af e-mail til Outlook

1.Start Mozilla Thunderbird

2.Åbn mappen med de beskeder som du vil eksportere fra Thunderbird

3.Vælg beskeder som skal eksporteres. Tast og hold "CTRL" tasten nede for at vælge flere e-mails, klik så på de e-mails der skal eksporteres, eller tast "CTRL+A" for at vælge alle beskeder der er i mappen

4.Højre-klik på en af de valgte beskeder og vælg "Gem Som" fra højre-kliks menuen

5.Vælg en mappe hvor beskeder skal gemmes som EML filer og klik "OK" for at eksportere beskederne

6.Start Microsoft Outlook

7.Højre-klik på "Outlook" mappe og vælg "Ny Mappe" fra højre-kliks menuen

8.Skriv et navn til den nye mappe i feltet "Navn" og klik "OK" for at oprette mappen

9.Vælg den nye mappe. Da der endnu ikke er nogle e-mails, så er midter panelet tomt

10.Gå så til mappen hvor du gemte e-mails fra Thunderbird. Tast og hold "CTRL" nede og klik så på de e-mails der skal vælges eller tast "CTRL+A" for at vælge alle

11.Klik og træk e-mails til midter panelet i Outlook for at importere dem til den nye mappe. Nu skulle e-mails gerne være i mappen når importen er færdig

Oversat herfra:
How to Export Thunderbird Email to MS Outlook
http://smallbusiness.chron.com/export-thunderbird-email-ms-outlook-55545.html

Eksporter Kontakter til Outlook

Eksporter kontakter fra Thunderbird til en Kommasepareret (.csv) fil,
klik på Adressebog,
vælg den adressebog du vil eksporterer,
klik på Funktioner i Adressebogs vinduet,
klik på Eksporter,
i vinduet der åbner vælger du Kommasepareret(*.csv) i feltet Filtype,
skriv et filnavn og find en mappe hvor du vil gemme adresse filen.

Så åbner du Outlook og klikker på Filer > Importer og eksporter > Importer fra andet program eller en anden fil,
klik Næste, vælg Kommaseparerede værdier(windows)
naviger til .csv filen du gemte og vælg den, klik Næste,
marker mappen der skal importeres til, her Kontaktpersoner, klik Næste,
klik Udfør

Kilde: mig

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 24-09-13 18:22

Jeg har forsøgt at flytte kontakter. Det ser ud som om det virker, men når de er kommet ind er det det rene volapyk...

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 24-09-13 18:42

Der står "navnet er ikke tilgængeligt".

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-09-13 19:57

Prøv at se denne guide

Importing Contacts in Outlook 2010
https://www.youtube.com/watch?v=NAgHC6Vyhxw

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-09-13 19:59
Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-12-13 14:05

Hvad er status?

Annuller spørgsmålet
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 11-12-13 08:37

Jeg fik rigtig mange gode forslag, men der var ikke noget af det, jeg kunne få til at virke. De emailadresser jeg skulle bruge, skrev jeg ind manuelt. Jeg annullerer derfor dette spørgsmål