/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Svær start
Fra : casperschreuder
Vist : 215 gange
20 point
Dato : 22-09-13 22:12

Hej alle
Jeg har købt en aprilla sonic as den er tunet og er før nummerplade tid.
Det skal siges at der sidder 21 mm karburator, nardo knæk, top performens cyl og multivario på.
Der er intet luft filtre på og når jeg skal starte den så skal jeg holde for indsugningen på karburatoren og det blev jeg træt af så jeg kom et skumgummi luftfiltre på netop fordi, når jeg endelig fik den startet fik dem for meget luft, men Selvom jeg kom et andet luftfiltre på så er den startig sindsyg svær at starte...
Nogen der kan hjælpe please! Luftskruen er helt inde.

- Casper

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 23-09-13 02:02

Citat
Det skal siges at der sidder 21 mm karburator, nardo knæk, top performens cyl

prøv at montere de originale dele, det vil højest sandsynligt afhjælpe problemet,

når der monteres uoriginale stumper, skal de afpasses hinanden,
ændring af indsugningen,.. kræver normalt også ændringer af udstødningen,
medmindre du ved 100% hvad du roder med.

det gælder også for biler,... og ander 'maskiner',..
der 'propper' man ikke bare en stor karburator (i dag indsprøjtningssystem / luftregulator)
på, uden at tilpasse resten af systemet.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-09-13 15:07

Den skal havde en meget størrer hoveddyse, nok ca 110 dyse
Med for lille dyse er du sikker på at stempelet bliver for varmt og udvider sig, så stempelet sætter sig fast i cylinderen. Det er ikke spor sjovt når man ikke kan koble ud og baghjulet pludselig står stille.
VH Palle